AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Jeg er delvis uføretrygdet, får nesten null fra NAV. Får etterbetalingskrav etter å ha tjent 130.000,- i året. Er arbeidsfør 30% men får i praksis kun jobbet 15% før Nav kapper trygden. NAV selv er lite hjelpsom med info til meg.. Anonymkode: 44cd3...252
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Osloadvokatene har vel vunnet gjennom en del slike saker ang nav. Anonymkode: bedae...15f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 Hvorfor søker du da ikke om høyere inntektsgrense, som det står i brevet at du kan gjøre? Man får ikke erstatning av NAV for å stikke hodet i sanda. Du kan lese om erstatning fra NAV og hva det krever her: https://www.nav.no/klagerettigheter#krav-om-erstatning Anonymkode: 90eeb...9aa 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er delvis uføretrygdet, får nesten null fra NAV. Får etterbetalingskrav etter å ha tjent 130.000,- i året. Er arbeidsfør 30% men får i praksis kun jobbet 15% før Nav kapper trygden. NAV selv er lite hjelpsom med info til meg.. Anonymkode: 44cd3...252 Kan det være sånn at du ikke forstår informasjonen du får? Du får ikke nesten null, du får etter fastsatt beregning og uføregrad. Er du 70% ufør så får du hvertfall 70% av minstesats. Og inntektsføring må du selv rydde i. Samt grensen. Anonymkode: 74312...d83
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan det være sånn at du ikke forstår informasjonen du får? Du får ikke nesten null, du får etter fastsatt beregning og uføregrad. Er du 70% ufør så får du hvertfall 70% av minstesats. Og inntektsføring må du selv rydde i. Samt grensen. Anonymkode: 74312...d83 Ja selvsagt kan det være det. Men Nav klarer ikke å gi meg noe ryddig info. Saksbehandlere innrømmer at noe virker galt og satser på at Nav/ytelser kan gjøre en re-beregning. Så det handler vel mer om å få hjelp til å finne feilen egentlig. En bilgodtgjørelse(firmabil) fra arbeidsgiver er oppsatt som inntekt, og det er for så vidt riktig det, men siden denne er såpass dyr så stjeler den mye av inntektsgrensen min. Jeg får nesten ikke jobbet noe som helst før Nav gir meg etterbetalingskrav. Anonymkode: 44cd3...252
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ja selvsagt kan det være det. Men Nav klarer ikke å gi meg noe ryddig info. Saksbehandlere innrømmer at noe virker galt og satser på at Nav/ytelser kan gjøre en re-beregning. Så det handler vel mer om å få hjelp til å finne feilen egentlig. En bilgodtgjørelse(firmabil) fra arbeidsgiver er oppsatt som inntekt, og det er for så vidt riktig det, men siden denne er såpass dyr så stjeler den mye av inntektsgrensen min. Jeg får nesten ikke jobbet noe som helst før Nav gir meg etterbetalingskrav. Anonymkode: 44cd3...252 Men da må du la være å ha firmabil? Anonymkode: 6a442...389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå