Gå til innhold

Hva syns du om disse skoene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma ville gått med sånne. 
Hun er 70

Anonymkode: 54306...40e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mamma ville gått med sånne. 
Hun er 70

Anonymkode: 54306...40e

Uff nei jeg mye mye yngre 😝

Hva anbefaler du til en som er i 20 årene? Men må være gode til å gå på snø og glatt

Anonymkode: 15c5f...cfe

Skrevet

De skoene er supre til kulde og glatt eller begge deler og vått. Dyre sko. Men ser litt rart ut kanskje til penere tøy, blir for varmt om man skal være inne hele dagen i offentlig bygg eller gå på kjøpesenter i tre timer. At det er bare damer på 70 som går med slikt er svada. Sko har ingen aldersgrense. Den eneste grensa sitter i hodet på kjøper! ;) 

Anonymkode: 68862...5bf

• Liker 4
Skrevet

Dette er helt  vanlige vintersko som holder deg varm og tørr. Snø og kulde er ikke tida for å tenke på om man er «kjerring» eller ikke. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår ikke problemstillingen. Jobber du i barnehage? Bor du på Svalbard? Går du tre timer tur med hunden hver dag? 

Vi som ikke gjør det klarer oss med helt vanlige vintersko kjøpt på skobutikken? (Og så har vi ordentlige fjellsko til turbruk)

Anonymkode: d0529...8cd

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår ikke problemstillingen. Jobber du i barnehage? Bor du på Svalbard? Går du tre timer tur med hunden hver dag? 

Vi som ikke gjør det klarer oss med helt vanlige vintersko kjøpt på skobutikken? (Og så har vi ordentlige fjellsko til turbruk)

Noen av oss fryser veldig lett på beina... 
Jeg synes disse var finere enn mange andre med tilsvarende høyde som er i vanlige skobutikker. Jeg kunne absolutt vurdert de hvis jeg jeg hadde vært ute etter nye vintersko nå. 

Men siden du mener vintersko fra vanlige butikker holder for de fleste, kan du ikke komme med forslag da? 
Til noen gode og varme vintersko, som går godt oppover leggen? Med snøring, ikke glidelås. 

Anonymkode: 5c505...1f4

• Liker 6
Skrevet

Synes ikke noe om de utseendemessig, men hvis formålet er å holde seg varm og god, så fungerer det bra.

Anonymkode: 1701e...f65

Skrevet

Kunne lett gått med disse om de er så varme at jeg slipper å fryse. Er 31.

Anonymkode: 86004...a8b

• Liker 2
Skrevet

Noen av oss fryser veldig lett på beina... 
Jeg synes disse var finere enn mange andre med tilsvarende høyde som er i vanlige skobutikker. Jeg kunne absolutt vurdert de hvis jeg jeg hadde vært ute etter nye vintersko nå. 

Men siden du mener vintersko fra vanlige butikker holder for de fleste, kan du ikke komme med forslag da? 
Til noen gode og varme vintersko, som går godt oppover leggen? Med snøring, ikke glidelås. 

Folk har jo kommet med forslag i de andre trådene. Man må jo nesten ta et valg. Pene sko eller praktiske sko. 

Skrevet (endret)

Når vi bor i kalde Norge tenker jeg varme og funksjonalitet bør stå i fokus. Er de skoene pene? Jeg synes ikke det. Holder de føttene tørre og deg trygg fra å skli? Da er det flotte funksjonelle vintersko.

Så kan man heller ha pene innesko på jobb eller ta med andre sko dersom det er mulig.

Selv bruker jeg funksjonelle "stygge" sko når jeg går tur med hunden, er på fjelltur osv. Skal jeg f.eks til byen, til jobb eller lignende bruker jeg penere mindre funksjonelle vintersko.

Endret av c_buk
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville heller ha anbefalt Sorel, mer moteriktig for din alder og er varme og gode og gå med.

Skrevet

Folk har jo kommet med forslag i de andre trådene. Man må jo nesten ta et valg. Pene sko eller praktiske sko. 

Beklager, jeg forholder meg til tråden jeg er i... 
Men scrollet meg tilbake til en del andre tråder om samme tema, og kan uansett ikke se forslag til andre vintersko som går godt opp på leggen med snøring. 
Så spørsmålet mitt står fortsatt: har du forslag til gode og varme vintersko som går opp over leggen, med snøring? 

Skrevet

Jeg likte den og jeg er ikke 70.

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men scrollet meg tilbake til en del andre tråder om samme tema, og kan uansett ikke se forslag til andre vintersko som går godt opp på leggen med snøring. 
Så spørsmålet mitt står fortsatt: har du forslag til gode og varme vintersko som går opp over leggen, med snøring? 

https://www.zalando.no/sorel-torino-tall-vinterstovler-black-so611x01i-q11.html

https://www.zalando.no/sorel-joan-of-arctic-vinterstovler-so611x01j-q11.html

https://www.zalando.no/sorel-carnival-vinterstoevler-bordeaux-so611x01k-g12.html

Anonymkode: 901da...432

Skrevet
On 11/19/2023 at 9:00 AM, AnonymBruker said:

Spørs hvilken stil du har ellers? Ulike klær passer til ulike sko :)

Anonymkode: ee2a4...518

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 9.00):

Så varme og tunge ut.

Anonymkode: 0f5d6...2c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er da ikke TS. Hun har ikke sagt noe om type sko. 

Skrevet

Spørs vell helt hva formålet med innkjøpet er, ser du skriver daglig bruk, hva menes med det? 

For meg er for eksempel skoene jeg bruker til daglig skoletter eller andre penere vintersko. Fordi min daglige bruk er til og fra jobb, butikken, en kjapp runde med bikkja, tur innom kjøpesenter, middag ute osv. skal passe til skjole og bukse. 

I tillegg har jeg sko til tur bruk også har jeg noen som er alla de du viser til som jeg bruker hvis jeg skal sitte ute i -10/ -20 over tid. Da slike sko ofte er alt for tunge til å faktisk gå langt i eller lignende ender de opp med å være " bålpanne" sko.

Anonymkode: 9fb48...3b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...