Gå til innhold

VOM, Norwegian Polar eller RAW?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som forer med desse typene og vil dele erfaring? Ev vil si noe om prisforskjeller?😄

Anonymkode: 8b69a...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vom hundemat her - den får også apetitt tørrfor fordi jeg synes avføringen ble litt for hard. Har av og til diare, men vet ikke hva det skyldes.

Anonymkode: 038d9...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får vom. Jeg sparer mye penger på det i forhold til tørrforet hunden fikk før. Jeg kjøper kassene med 3 pølser på 6 kg. Min hund elsker det og er blitt veldig fin i kroppen av det.

Anonymkode: dd1c9...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian polar. Det er kokt, så man slipper å bekymre seg for parasitter og bakterier som med rått kjøtt. Ikke noe søl med det, og har lignende konsistens som grov leverpostei. 

Det er fullverdig fôr, så man slipper og gi tørrfôr i tillegg. Den er også mer skånsom på mage og tarm enn rått kjøtt. Avføring én gang om dagen, og alltid perfekt farge og fasthet.

Man kan få kjøpt 20kg pakker, hvor man skiller 1kg blokkene fra hverandre med en kniv/hammer eller noe annet semi-skarpt og hammer. Det tar 2 minutter å skille blokkene, så er det bare å legge de i poser i fryseren. Det koster vel rundt 400-500 for en 20kg pakke. De selger pølser også, men vet ikke hva disse koster. Bor man i nærheten av et fryselager og har en ekstra fryser, så kan man kjøpe flere pakker om gangen, og da blir det billigere. Jeg kjøper 200kg om gangen til 4000kr. Da har jeg for hele året og litt til. 

Anonymkode: 5a943...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Norwegian polar. Det er kokt, så man slipper å bekymre seg for parasitter og bakterier som med rått kjøtt. Ikke noe søl med det, og har lignende konsistens som grov leverpostei. 

Det er fullverdig fôr, så man slipper og gi tørrfôr i tillegg. Den er også mer skånsom på mage og tarm enn rått kjøtt. Avføring én gang om dagen, og alltid perfekt farge og fasthet.

Man kan få kjøpt 20kg pakker, hvor man skiller 1kg blokkene fra hverandre med en kniv/hammer eller noe annet semi-skarpt og hammer. Det tar 2 minutter å skille blokkene, så er det bare å legge de i poser i fryseren. Det koster vel rundt 400-500 for en 20kg pakke. De selger pølser også, men vet ikke hva disse koster. Bor man i nærheten av et fryselager og har en ekstra fryser, så kan man kjøpe flere pakker om gangen, og da blir det billigere. Jeg kjøper 200kg om gangen til 4000kr. Da har jeg for hele året og litt til. 

Hvilken type hund har du og hvor mye (gram) trenger den hver dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Samme her. Pels og hud er kjempeflott, og allergi er borte etter at vi gikk over på Norwegian Polar. Stor fuglehund, 40 kg.

Anonymkode: 2f844...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Samme her. Pels og hud er kjempeflott, og allergi er borte etter at vi gikk over på Norwegian Polar. Stor fuglehund, 40 kg.

Hvor mye gir du pr dag? Har også allergihund og skulle gjerne blitt kvitt det problemet😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva for merke er RAW? Aldri hørt om før.

Både vom og hundemat og NP er gode produkter. Er man ikke keen på fult rått er NP fint. Selv bruker jeg vom og hundemat og det funker veldig fint her. Kjøper 18 kg(3 pølser av 6 kg) for 339, men varierer fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arx skrev (51 minutter siden):

Hva for merke er RAW? Aldri hørt om før.

Både vom og hundemat og NP er gode produkter. Er man ikke keen på fult rått er NP fint. Selv bruker jeg vom og hundemat og det funker veldig fint her. Kjøper 18 kg(3 pølser av 6 kg) for 339, men varierer fra butikk til butikk.

https://www.rawfor.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Norwegian Polar,dels i kombinasjon med tørrfor. Primært fordi jeg synes foret kommer godt ut hva gjelder kvalitet og pris,sammenlignet med andre for. 1200 kr for 40 kg hundefor er absolutt innafor. Sekundært av praktiske grunner - lengre holdbarhet i tint tilstand enn rene råfor og mindre klin/griseri iom det er dampkokt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor mye gir du pr dag? Har også allergihund og skulle gjerne blitt kvitt det problemet😄

Følger det som er anbefalt for hans vekt. Står på pakka. Ca 2/3 pølse om dagen, noen ganger mer når han har vært veldig aktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...