Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 8 måneder og mest sannsynlig skal vi ha en baby til engang. Vi kjøpte en vogn fra ett lite kjent merke, min samboer nektet å bruke 12-15 000 på en vogn så det ble en til 8. Vognen er tung, knirker og helt grei utsendemessig. Vi må ha en vogn til barnehagen, så vurder å kjøpe ny og bruke den vi har nå der. 

Er det poeng i det eller er det bortkastet? Vi går lite tur i ukedagene, så egentlig kan jeg jo ha vognen i bhg og ta den med hjem fredager. Baby sover i vogn på dagtid. 

Anonymkode: 4083c...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg gjort. En vogn som ikke fungerer optimalt blir en hodepine mer enn det blir et hjelpemiddel. Det finnes jo rimeligere vogner enn 15 000 også. Jeg er knall fornøyd med britax smile 4

Anonymkode: a9055...b11

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler å uansett ha to vogner. Sjekk ut bruktmarkedet. Vi fikk en perfekt bogaboo donkey rimelig i forhold til nypris feks. 

Anonymkode: 548b1...9c8

Skrevet

Kjøp brukt, får mye for pengene. 

Anonymkode: 1e762...d08

Skrevet

Kjøpte nettopp en babyjogger city elite til mitt barn på 1,5 år. Vi kjøpte brukt på finn, og fikk en helt fresh og fin vogn til tusen kroner. Så sykt verdt det! Selv om den ikke brukes så mye av oss i hverdagene, er det gull verdt å ha en god vogn å trille når vi er på tur i helgene. Beholder den andre vogna til baby nr to en gang kommer. Men kan altså virkelig anbefale å kjøpe en brukt vogn om du ikke er fornøyd med den dere har. Dere har vogn-barn lenge ennå. Jeg hadde ikke så lyst på brukt vogn til min nyfødte baby, men til en ettåring blir det hardere bruk uansett (smuler og sand og prim i vogna), så da har det ikke så mye å si. Dessuten kan du prioritere litt annerledes og kjøpe en vogn som passer bedre for en litt eldre unge, f.eks. Thule urban glide eller babyjogger city elite som har ungen vendt fra deg, romslig sittedel som kan funke som sovevogn lenge, og fantastiske trilleegenskaper. Til begge disse vognene kan du evt senere kjøpe en bagdel hvis du vil bruke vogna til barn nr to også.

Anonymkode: 76b76...ca5

Skrevet

Vi har kjøpt vogn nr. 3 til vårt første barn nå 🫣 Vi kjøpte en Britax Smile 3 (veldig fornøyd med den!) før han ble født, så kjøpte vi en brukt Emmaljunga NXT90 Ergo (2020-modell, anbefales ikke!) da han skulle begynne i barnehagen i august. Den årsmodellen er visst kjent for å være veldig kort i ryggen, til tross for at den liksom skal passe opp til 4 år, så den var for kort til sønnen vår på 86 cm da han kun var 17-18 måneder gammel. I tillegg var bremsa utrolig høylytt og vogna var mye verre å legge sammen enn vi var vant med.

Kom nylig over en ny Britax Smile 4 med bagdel og sittedel som er fjorårets modell til 7000 kroner og slo til. Vi er med andre ord veldig fornøyde med Britax, og det er alltid gode tilbud når nettbutikkene skal selge ut tidligere årsmodeller. Vi venter barn nr. 2 og kommer til å trenge tre vogner etterhvert, så det var selvsagt med i vår avgjørelse om å bruke penger på nok en vogn.

Anonymkode: 5338f...df2

Skrevet

Vi har hatt 3 vogner til han på 13 mnd, kjøpte den siste da han var 11 mnd. Hadde først nxt90 (2020 mod) som var HELT grusom, den solgte jeg. Så hadde vi britax smile 4, men den ble ødelagt av vær og vind og jeg fikk igjen på forsikringa for den. Kjøpte så emmaljunga sento max og trives veldig godt med den. Har jo bagdel også til neste barn.

Som førstegangs ble det et bomkjøp, tenkte jeg var lur som kjøpte vogna brukt, men den var ikke noe særlig.

Anonymkode: b815f...dab

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har hatt 3 vogner til han på 13 mnd, kjøpte den siste da han var 11 mnd. Hadde først nxt90 (2020 mod) som var HELT grusom, den solgte jeg. Så hadde vi britax smile 4, men den ble ødelagt av vær og vind og jeg fikk igjen på forsikringa for den. Kjøpte så emmaljunga sento max og trives veldig godt med den. Har jo bagdel også til neste barn.

Som førstegangs ble det et bomkjøp, tenkte jeg var lur som kjøpte vogna brukt, men den var ikke noe særlig.

Interessant at vi har samme oppfatning av NXT90 2020-modell! Hva mislikte dere med den?

Skrevet

Du får mange bra vogner rimelig på feks finn😊 vi er også fornøyd med britax smile 3😊 barnet vårt sov på dagen til hun var nesten 3 år, og er veldig greit å ha en vogn om dere ikke har bil en dag og må på butikken etc.. bruker fortsatt vogna til barn nr 2, og kjøpte en billig emmaljunga brukt til barnehagebruk👍

Anonymkode: 8cb06...651

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Interessant at vi har samme oppfatning av NXT90 2020-modell! Hva mislikte dere med den?

Det som plagde oss mest var understellet. Så stivt og tungt, men samtidig så raklete og dårlig. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det engang. Veldig dårlig demping, følte ikke vogna fungerte uansett hvor vi brukte den. Babyen lå bare å ristet på ujevnt underlag, og våknet.

Når det er sagt så har jeg kun gode ting å si om sento max, det er virkelig en super vogn. Understellet er tydelig forbedret fra 2020.

Skrevet

Jeg har kjøpt vogn til 300 kr for å sove i barnehagen 🙈 det var en eldre urban jungle.. Senere dukket det opp for tyverier av vogner i barnehagen, og flere Bugaboo vogner ble stjålet. Ja, barnehage i Oslo (vestside av Oslo 😏). Min vogn ble selvsagt ikke rørt, fristet ingen 😅

Anonymkode: 615e4...3ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har kjøpt vogn nr. 3 til vårt første barn nå 🫣 Vi kjøpte en Britax Smile 3 (veldig fornøyd med den!) før han ble født, så kjøpte vi en brukt Emmaljunga NXT90 Ergo (2020-modell, anbefales ikke!) da han skulle begynne i barnehagen i august. Den årsmodellen er visst kjent for å være veldig kort i ryggen, til tross for at den liksom skal passe opp til 4 år, så den var for kort til sønnen vår på 86 cm da han kun var 17-18 måneder gammel. I tillegg var bremsa utrolig høylytt og vogna var mye verre å legge sammen enn vi var vant med.

Kom nylig over en ny Britax Smile 4 med bagdel og sittedel som er fjorårets modell til 7000 kroner og slo til. Vi er med andre ord veldig fornøyde med Britax, og det er alltid gode tilbud når nettbutikkene skal selge ut tidligere årsmodeller. Vi venter barn nr. 2 og kommer til å trenge tre vogner etterhvert, så det var selvsagt med i vår avgjørelse om å bruke penger på nok en vogn.

Vi er på vår fjerde vogn😅 Eller, to vogner og to triller🙈

Kjøpte først NXT60 ergo, veldig fornøyd egentlig, men kort i ryggen🤦‍♀️ Kjøpte så en trille, men den ble nesten aldri brukt så jeg solgte den. Noen måneder senere fikk vi behov for en ny trille🤷‍♀️ Også trengte vi en sovevogn til å ha i bhg, men den har vi hjemme siden dattera mi trengte å se de ansatte når hun skulle sove. Planen er å selge Emmaljunga etterhvert og ha sovevogna i bhg.

Skrevet

Vi har 3 vogner til vesla på 1 år. 1 kjip sovevogn (500kr på finn), 1 bugaboo vogn (5000 på Finn) og en reisevogn fordi vi reiser mye (1800 på Finn)

man får VELDIG gode vogner på Finn altså. Dere trenger ikke punge ut med over 10 000 kroner for å få en god vogn 

Anonymkode: c6fb4...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...