Gå til innhold

BiOrb eller andre små akvarier (bilder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en 30 l BiOrb akvarium fra Aquaworld. Hvordan fungerer de, er de annerledes enn «vanlige» akvarier?

Jeg er på utskill etter et akvarium som krever lite stell og ikke tar så stor plass, hva kan passe? Tenkte at jeg bare skulle ha et par neontetra eller andre småfisk oppi. Eventuelt bare reker. 

Veldig takknemlig om jeg kan se bilder av noen små akvarier, trenger inspirasjon😊

Anonymkode: e4c8a...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare to litt store, men jeg pleier å drømme meg vekk på pinterest, søker på aquascaping. Det er så mange vakre kar der 😍

Men de går stort sett ikke under kategorien vedlikeholdsfrie da😅 anbefales sterkt å sjekke ut likevel fordi det er så vakkert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vurderer å kjøpe en 30 l BiOrb akvarium fra Aquaworld. Hvordan fungerer de, er de annerledes enn «vanlige» akvarier?

Jeg er på utskill etter et akvarium som krever lite stell og ikke tar så stor plass, hva kan passe? Tenkte at jeg bare skulle ha et par neontetra eller andre småfisk oppi. Eventuelt bare reker. 

Veldig takknemlig om jeg kan se bilder av noen små akvarier, trenger inspirasjon😊

Anonymkode: e4c8a...87f

Aldri fisk i så små akvarier. Husk at jo større, jo lettere å holde. 

Anonymkode: f8216...fec

Skrevet

- Biorb kan du ikke ha de fleste levende planter i, siden du ikke kan ha sand i dem. 

- Biorb er laget av akryl, ikke glass, så det riper mye lettere.

- Som personen over sa, er det mye vedlikehold med akvarier på 30 liter, spesielt når du ikke kan ha levende planter. Vær forberedt på vannskifte opp til annenhver dag!

- Litt avhengig av formen på karet, er det veldig begrenset hva salgs fisk du kan ha i et så lite ett. De aller fleste fisk svømmer jo frem og tilbake, ikke opp og ned; Mange biorber er jo sylinder eller søyleformet, så da blir det vanskelig å fylle. Hvis man får tak i et som er lengre enn det er høyt, kan det være mulig med en (1) kampfisk. Ellers er reker veldig fine! 

For nybegynnere ville jeg heller anbefalt en 60-70 liter, det er mye billigere og veldig mye letter å holde. Men biorbene er absolutt veldig pene! Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...