Gå til innhold

Når begge er lite dominerende, føler det ødelegger sexlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sammen med en som jeg har vært med i 3 år. Han har siden dag en vært veldig usikker rundt sex, så mye at jeg trodde han ikke tente på meg i begynnelsen. Eksempel han tok aldri av meg bh, når jeg senere fant ut at han stresset over å ikke få den av. 

Jeg på andre siden har hatt mye bra sex før, og alltid vært veldig fri og med på mye. Før tenkte jeg aldri på hvordan jeg så ut eksempel. Det gjør jeg nå, da hans usikkerhet går over på meg. 

Jeg er vandt med menn som er veldig dominerende, som prøver nye ting etc. 

Min kjæreste derimot er totalt motsatt, han tar iniativ til sex men syns eksempel det er kleint å slå meg på rumpa, om jeg bruker sexy undertøy. Har også vært vandt med att menn er opptatt av at jeg skal komme og tenner på at jeg får orgasme, men her er min kjæreste totalt likegyldig. Han sier bare at «han har aldri tenkt at damer trenger å komme». Og om jeg kommer virker det som han ikke bryr seg, og jeg nærmest blir flau etterpå. Føler jeg ikke kan slippe meg løs og bare leve i øyeblikket under sex. 

Jeg tror at han tidligere har vært vandt med damer som er dominerende, og jeg menn. Hvordan kan sexlivet bli bedre? Vi snakker jo selvfølgelig sammen, men føler han lager alt kleint og merkelig når vi snakker om det. Har prøvd å snakke om at vi kan bruke vibrator under sex eksempel, da sier han «jeg glemmer det hele tiden, bare bruk den». Men de gangene jeg bruker den føler jeg meg klein etterpå. Har aldri hatt det slik før 

Anonymkode: 83d24...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke dere er kompatible. Tro meg etter å ha levd med dette i 20 år. Vi fikk forbedret en del etter hvert, men grunnfølelsen av usikkerhet om jeg ble for mye for ham, for slutty for ham, om han virkelig likte ting eller bare gjorde det for å passivt tilfredsstille meg - denne følelsen ble aldri borte. Så selvom det ble noe bedring kom vi aldri over at vi nok i utgangspunktet et ulike. Han gjorde meg aldri trygg. Så lenge jeg ønsker mer enn ham, som deg, ble jeg aldri trygg på at han virkelig likte de tingene jeg klarte å dra ham med på. Og det å alltid være den som må dra den andre med skaper usikkerhet. 

Anonymkode: f298b...6f2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker at det er enklere å gjøre noe med seg selv enn partneren. Kanskje du kan prøve å ta litt mer tak?

Ok, så virker han litt likegyldig til om du bruker vibrator underveis, men du har lyst til det. Og det er grunn nok. Klarer du å minne deg på det underveis? Du har heller ingen grunn til å føle deg flau etterpå. Husk å minne deg på det hver gang de dumme tankene kommer. 

Har du forresten hørt om NAT (negative automatiske tanker). Jeg vet ikke om det er sånn superrelevant for deg enda, men før tanker du ikke vil ha, får ta for stor plass, kan det være greit å vite at det er mulig å ta tak i dem. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, dette er et interessant prosjekt. Jeg tror du må prøve å få ham helt ut av komfortsonen sin. Ta han med på hyttetur, si du har behov for en sex-weekend. Ta med alle dine remedier, fortell han om alle dine ønsker og behov. Ta tid til både den store praten og praktisering av lidenskap. Kanskje dere har kommet stykke videre etter dette? Kanskje funnet noen svar?

Skrevet

Det der høres kjipt ut, syns du skal tenke deg godt om dette er noe du vil streve med videre. Hilsen ei som hadde tilsvarende problem i ekteskapet i altfor mange år. 

Anonymkode: e7201...b4e

Skrevet

«han har aldri tenkt at damer trenger å komme» !??? 😳

Her tror jeg jamen jeg hadde innsett at slaget var tapt og at denne fyren er jeg ikke kompatibel med seksuelt. Han er jo en eneste stor egotripp.

Finn deg heller en mann som du klaffer med skikkelig. Du vil få et helt nytt og bedre liv.

Anonymkode: b03a3...c3d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 8.25):

Min kjæreste Han sier bare at «han har aldri tenkt at damer trenger å komme». 

Jeg tror at han tidligere har vært vandt med damer som er dominerende, og jeg menn.

Anonymkode: 83d24...671

Det tror ikke jeg, jeg tror han har vært sammen med damer som har vært beskjedne og uerfarne og latt sine behov bli avfeid som du opplever. 

Når han nå vet at du ønsker å komme(!) viser han ikke noen villighet til endring eller prioritering av dine behov, han  har bare avklart sitt standpunkt slik at du kan slå deg til ro med at dine behov ikke er noe du skal belemre ham med.

Hadde han vært over tid med noen som turte å stå opp for sine behov, hadde han ikke vært så analfabet fortsatt. Han hadde gjerne ikke vært villig til å gjøre noe med egen innsats, men han ville visst hva du snakket om. 

Du er igang med å avvikle sexlivet ditt sammen med ham. Når han ikke har fått lyst til å gjøre det godt for deg på 3 år, bør det ringe en bjelle hos deg. Det er helt ok å ikke gi stillingen som elsker til en som hverken kan, ønsker å lære, eller i det hele tatt anerkjenner at det skulle være 2 i dette sexlivet.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...