AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Skal egentlig ta d-vitamin og jern, men pga kvalme har jeg ikke klart det sikkert 2 mnd.. har så dårlig samvittighet for babyen! Er dette kritisk? 😔 Anonymkode: fbbd6...78b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 Jern hvertfall er mest for mor sin del, så babyen har det fint! Jeg får ekstremt magebesvær av jern så jeg måtte også droppe dem i graviditeten. Det gikk helt fint 💕 Anonymkode: fb715...55b 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 nei! for noen år siden var det ingen som tok vitaminer. barna ble friske og velskapte. Anonymkode: d3d30...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 Det går an å få tak i d-vitamin is spray-form så du kan spraye rett i munnen. Litt lettere å innta. Da kan du i all fall begynne med det nå dersom du fortsatt er kvalm 🙂 Anonymkode: 3a0e5...117 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 Fosteret tar det det skal ha, så det er mors kropp det går ut over Jeg ville kanskje bedt om en legetime for å få noen råd og få tatt noen prøver. Du er viktig du også, ikke bare barnet i magen ❤️ Anonymkode: b7e55...fff 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Skrevet 19. november 2023 Det beste er å kontakte lege og forklart problemstillingen der samt nye blodprøver. Enkelte mangler kan gå utover baby, men det må du ta med lege. Det er høy sannsynlighet for at alt er bra. Anonymkode: ddc80...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Skrevet 19. november 2023 Jeg tok ikke jern i det heletatt pga mageproblemer. Folsyre derimot måtte jeg ta gjennom hele svangerskapet, og såvidt jeg vet det viktigste for babyen at mor får i seg nok av. Du kan vel ta blodprøver å få sjekket om du mangler noe? Anonymkode: bea01...4ec
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Skrevet 19. november 2023 Det går nok fint. Jeg måtte gi opp jern også, kastet bare opp hver gang (og var ikke kvalm ellers). Anonymkode: cdd02...3c1
Melus Skrevet 19. november 2023 #10 Skrevet 19. november 2023 Det går nok helt fint. Ville tatt en ny blodprøve for å sjekke at nivåene ikke har forverret seg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Skrevet 19. november 2023 Jeg klarte heller ikke å ta jern, eller multivitamintablettene for gravide som jeg kjøpte da jeg fikk positiv test. For ikke å snakke om omega3, som jeg tenkte jeg burde ta fordi jeg ikke fikk det i meg på andre måter heller. Når jeg fikk svelget det ned, kom det bare rett i retur. Fastlegen anbefalte meg å fokusere på å få ned og holde på folat. Det var små tabletter, og det pleide å gå greit. Jeg tok den rett før jeg la meg for kvelden og ikke i forbindelse med noe annen mat, fordi jeg fant ut at da var det størst sannsynlighet for at det gikk lengst mulig tid før jeg kastet opp igjen. Når jeg klarte, tok jeg også jod. Anonymkode: 84932...377 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg klarte heller ikke å ta jern, eller multivitamintablettene for gravide som jeg kjøpte da jeg fikk positiv test. For ikke å snakke om omega3, som jeg tenkte jeg burde ta fordi jeg ikke fikk det i meg på andre måter heller. Når jeg fikk svelget det ned, kom det bare rett i retur. Fastlegen anbefalte meg å fokusere på å få ned og holde på folat. Det var små tabletter, og det pleide å gå greit. Jeg tok den rett før jeg la meg for kvelden og ikke i forbindelse med noe annen mat, fordi jeg fant ut at da var det størst sannsynlighet for at det gikk lengst mulig tid før jeg kastet opp igjen. Når jeg klarte, tok jeg også jod. Anonymkode: 84932...377 Jeg klarte heldigvis å ta folat den anbefalte tiden jeg også. Er nå 24 uker på vei, og sluttet å ta dem da jeg var 15 uker ca 😊 Anonymkode: fbbd6...78b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Skrevet 19. november 2023 Man får en sprøyte med D vitamin nåt du føder. Jern får man igjennom kosten. Så lenge du ikke har fått påvist mangler av prøver hos legen er det bare å legge fra seg tanken TS 😊 Anonymkode: 10e0e...3e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå