AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Hva kler dere barnet i nå som det er kaldt? Tar dere på full vinterdress? Har dere vognpose? Tykke votter? Min nekter å ha på votter og synes det blir trangt med vinterdress i vognposen. Er 1,5 år. Anonymkode: b4e84...e71
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Vognpose med teppe nedi, jakke, votter, hals/smekke og lue. Anonymkode: 13885...e0d 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vognpose med teppe nedi, jakke, votter, hals/smekke og lue. Anonymkode: 13885...e0d Jo, og vi har såpass kort vei til barnehagen at hvis det ble vottenekt så kranglet jeg ikke på det. Fin læring, og så fikk ungen enten dra hendene inn i jakken eller stikke de ned i posen. Hadde dager da barnet var litt større med nesten full klesnekt, og da fikk det sitte i posen nesten uten noe. Så hadde vi heller et varmere teppe som kunne trekkes opp. Anonymkode: 13885...e0d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva kler dere barnet i nå som det er kaldt? Tar dere på full vinterdress? Har dere vognpose? Tykke votter? Min nekter å ha på votter og synes det blir trangt med vinterdress i vognposen. Er 1,5 år. Anonymkode: b4e84...e71 Vognpose, ulldress/ulltrøye, tykk ull balaclava, votter og ullteppe. Er ca -15 her for tiden. Barnet her tar gjerne av seg vottene men da putter jeg ullteppe tett rundt overkroppen så hendene er på innsiden av ullteppet. Har du en skikkelig vognpose til vinteren så trenger du ikke masse klær nedi😅 I barnehagen sover de med longs/strømpebukse, body, ulltrøye , balaclava og votter (og vintervognposer). Anonymkode: 07cef...5e6 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 Jeg tar på ullklær og lue og stapper ned i posen. Så legger jeg tepper rundt. Det er ikke så langt til barnehagen, så rekker ikke å bli så kald. Anonymkode: 1d836...408
Tjoheiii Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 Vi bor bare tre minutter unna barnehagen, så har ikke på dress og full bekledning😅 har bare på jakke og lue, så smetter vi han oppi vognposen uten sko og alt, ganske praktisk. Hvis det er kaldt drar vi glidelåsen helt opp, da er det ikke behov for noe annet enn en skalljakke eller evt. ullgenser
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Skrevet 19. november 2023 Vognpose, tykk genser og lue. Anonymkode: 85f24...33d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Skrevet 19. november 2023 Det kommer an på om vi skal levere ute eller inne. Om vi skal levere ute tar vi på yttertøy hjemme vanligvis, vinterdress sånn været er nå. Men setter jo ikke barnet oppi vognposen med vinterdress og sko på, det er jo bare å åpne posen og sette barnet oppå... Eller ta posen av og legge den under vogna. Skal vi levere inne så pleier vi ta henne nedi posen med en dunjakke feks på overkroppen, eller ullgenser og vindfleece. Hun vil ikke ha posen lukket helt opp. Lue/hals/votter. Min er grei til å ha på votter da. Har du prøvd å ta vottene inni jakka + votteklyper på? Anonymkode: feee2...4b5
Anononyma Skrevet 19. november 2023 #9 Skrevet 19. november 2023 Tjoheiii skrev (1 time siden): Vi bor bare tre minutter unna barnehagen, så har ikke på dress og full bekledning😅 har bare på jakke og lue, så smetter vi han oppi vognposen uten sko og alt, ganske praktisk. Hvis det er kaldt drar vi glidelåsen helt opp, da er det ikke behov for noe annet enn en skalljakke eller evt. ullgenser Samme her! Veldig kjekt! 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #10 Skrevet 19. november 2023 Går ca 10 minutter til barnehagen. Nå er det rundt -3° grader her og da har vi lillelam ulldress, tøfler/ullsokker og tynn lue oppi vintervognposen. Votter tar han av seg etter 10 meter så det orker jeg ikke å krangle om. Anonymkode: 5a086...2b1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Skrevet 19. november 2023 Barnet mitt sitter i trille, så vognpose utgår. Her har vi på full vinterbekledning med mellomlag av ull hvis det er minus. Vi har et stykke å gå da, ca.en halvtime. Går heldigvis ikke hver dag, går bare når mannen må i et tidlig møte siden vi bare har én bil. Det må han omtrent én gang i uken. Anonymkode: a969f...498
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 Vi bruker ca 30 minutter, men vi har tykk dunpose, fleecedrakt med hette og lange hender (lengre bare på oversiden), så barnet blir ikke kald på fingrene, og tynn ull balaclava. Av og til smetter vi på votter eller labber, men holder som regel fint. Har tidligere også hatt skinn i posen, men nå ble det for trangt synes jeg. Anonymkode: 968cf...be7
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Skrevet 19. november 2023 To lag med ull og oppi vognposen. Vil ikke ha uteklær son vinterdress ol. oppi posen. Har stormtrekk og drar evt. kalesjen litt ned hvis det er mye vind. Anonymkode: b0c6a...78e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #14 Skrevet 19. november 2023 Så mye klær oppi tjukk vognpose? Den er jo så varm i seg selv... Er jo ikke små babyer.. Anonymkode: feee2...4b5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Skrevet 19. november 2023 Her er det mellom -5 og -10 nå. Han har ullbody og bukse innerst, lillelamdress ytterst og sitter inni vinterpose. Han har også balaklava og ullsokker. Votter av og til, men han trekker de vanligvis av seg. Vi bor veldig nær barnehagen, men han har som regel dette på lengre turer også. Justerer varmen litt med å åpne/lukke posen. Anonymkode: d94d2...0b5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #16 Skrevet 19. november 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Hva kler dere barnet i nå som det er kaldt? Tar dere på full vinterdress? Har dere vognpose? Tykke votter? Min nekter å ha på votter og synes det blir trangt med vinterdress i vognposen. Er 1,5 år. Anonymkode: b4e84...e71 Skal du gå fryktelig langt? Inneklær oppi en tjukk og god vognpose holder vel? Passe på at hendene er nedi posen. Har aldri sett noen med vinterdress oppi vognpose. Jeg bor på Vestlandet, så det blir ikke så fryktelig kaldt her da. Jobber i barnehage og har en 2-åring selv. Anonymkode: f2790...6ef
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #17 Skrevet 19. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Skal du gå fryktelig langt? Inneklær oppi en tjukk og god vognpose holder vel? Passe på at hendene er nedi posen. Har aldri sett noen med vinterdress oppi vognpose. Jeg bor på Vestlandet, så det blir ikke så fryktelig kaldt her da. Jobber i barnehage og har en 2-åring selv. Anonymkode: f2790...6ef Tillegg: Og lue selvfølgelig. Balaklava er gull. Anonymkode: f2790...6ef
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #18 Skrevet 20. november 2023 Da han satt i "storvognen" brukte vi bare boblejakke, og så satt han nedi vognposen. Votter og lue og hals var på. Nå sitter han bare i en paraply-trille, og da er det enten vinterdress, eller bare boblejakke og vanlig bukse med stilongs under (bruker i underkant av 15 min til bhg). Anonymkode: f0a53...397
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #19 Skrevet 20. november 2023 Vognpose. Bruker stort sett ullundertly/body og strømpebukse. Collegesett eller lignende utenpå. Ofte er det litt kaldt på starten av dagen. Da tar de bare av ytterste genser og bukse. Verre om de må kle på ull under etter de er påkledd. Bruker ofte tykk ullgenser utenpå. Ulltøfler. Ulldress ville blitt for varmt. Lue mrd hals. Mim har oftest hendene nedi posen. Anonymkode: 193fe...bf8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #20 Skrevet 21. november 2023 Enten så kler jeg på balaklava, dress, støvler og votter og setter ham på skinnfellen i vogna, eller så tar jeg på ham balaklava og setter ham nedi vinterposen. Under fem min å trille til bhg. Trenger ikke så varme klær i bhg, de har gulvvarme. Har fleecedress og ullgenser liggende i bhg om han trenger noe ekstra. Anonymkode: ccd52...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå