AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Skrevet 19. november 2023 Er det samme hvordan utroskapen blir utført eller er det forskjell på et engangstilfelle i fylla og på langvarig utroskap? Hvor går isåfall grensa? Anonymkode: f7037...3a3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Skrevet 19. november 2023 Vil tro det er forskjell, men jeg har bare opplevd en av delene! Langvarig må jo være verst siden det er over tid at noen lurer deg med vilje. Anonymkode: 2b598...caa 2
emilie123 Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 Har opplevd begge deler, men for meg var første gangen den verste og da var det en engangs affære. Men siste gangen jeg vet han var utro over tid, så ble det bare en bekreftelse på at forholdet var over. Var nemlig helt ferdig med han på det tidspunktet. Sånn ellers ville det klart ha vært verst at han hadde vært utro over tid. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 Jeg har alltid tenkt at langvarig affære og emosjonelt OG seksuelt utroskap ville ha vært verst. Jeg har likevel innsett at å bli løyet til om utroskapen er verst, uavhengig av hvordan utroskapen foregikk. Selvfølgelig vil utroskap over tid føre til mer løgn og dermed bli verst. Min ekssamboer var utro med ei bekjent i fylla. Han sendte meg melding om at han sov på sofaen til en kompis, men han hadde tatt taxi sammen med ei felles bekjent dame hjem til henne. Altså ganske så kalkulert… han kom hjem og latet som ingenting dagen etterpå og hadde sex som vanlig med meg den kvelden… jeg fikk vite om utroskapen av felles venner på samme fest som forklarte at de rota på festen og sammen bestemte seg for å ta taxi hjem til henne. Han nektet først når jeg konfronterte, men innrømmet til slutt. Vi forsøkte i ett år, men tilliten var borte. Hvis jeg noen sinne blir utsatt for noe slik igjen, da går jeg på dagen. Anonymkode: 8ec2c...288 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 Tilga kona. I ettertid ser jeg at det er noe av det dummeste jeg har gjort. Hadde jeg brukt tid. Lest meg opp på hva som faktisk kreves for å komme igjennom noe slikt burde jeg forstått at prosjektet var dødfødt. Det ødela så mye at det aldri ble det samme igjen. Finn ut hva du trenger for å gå videre og sjekk om den utro er istand til å gi. Åpenhet,,ærlighet,grenser? Husk at utro mennesker juger og de som juger angrer ikke. Anonymkode: e26fd...494
Fremmed fugl Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 Tilgivelse Tolerere Fortsette forholdet Har tilgitt eksen, både innen hun ble eks, og etterpå. Men tolererte ikke kronisk utroskap, så derfor er hun en eks. Tror at jeg hadde hatt lettere å tilgi en "fylleting" enn en elsker idag, men tror det hadde kunnet bli vanskeligere å fortsette ekteskapet etter en fylleting. Hvorfor? En elsker kan avsluttes. Jeg skjønner og vet fra eksen at slikt ikke alltid er enkelt. Men blir den avsluttet og den utro har lært seg og reflektert over alle trinnene fra "kompis" til elsker, så tenker jeg at risiko gjentakelse kan forbygges uten at det går ut over livsutfoldelsen til enn partner. Men "fylleting"... Hvis partneren er glad i en fest... Mye mer usikker.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #7 Skrevet 19. november 2023 Jeg tror ts er ute etter happy ending historier. Hun har lyst å høre om det er mulig å live videre med og få harmoniskt liv med han hun elsker men sviktet henne. Alle her svarer typ, ja jeg prøvde å tilgi men han/hun er nå eks.... Riktig, ts? Anonymkode: cad91...0cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg tror ts er ute etter happy ending historier. Hun har lyst å høre om det er mulig å live videre med og få harmoniskt liv med han hun elsker men sviktet henne. Alle her svarer typ, ja jeg prøvde å tilgi men han/hun er nå eks.... Riktig, ts? Anonymkode: cad91...0cc Ja, jeg har ikke lyst til at han skal bli eks… men forstår jo at det er veldig vanskelig. Ønsker bare at alt skal forsvinne og bli som før. Skjønner at dette er ønsketenking. Anonymkode: f7037...3a3 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Skrevet 19. november 2023 Vil tro at langvarig utroskap med følelser involvert er umulig å tilgi. En natt i fylla, eller en svært kort flørt på nett for spenningens skyld kan kanskje tilgis. Poenget er dette med tilgivelse. Om du ikke klarer å tilgi og legge det bak deg, så er det umulig å fortsette. Anonymkode: 7a64e...f50
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #10 Skrevet 19. november 2023 Jeg tillga kjæresten min. Det var ikke sex inkludert. Hun hadde klina med en gammel flamme på fest. Han ville ha hu med seg hjem. Men da hadde hun trekt seg å reist hjem. Grunnen til at jeg tilga var at hu fortalte det å var ærlig. Å jeg kjente på oppriktig anger. Selv om hu ikke hadde sex med vedkommende syns jeg det var skikkelig vondt. Vis det hadde vært sex vet jeg ikke om jeg hadde klart å tilgi faktisk. Anonymkode: a2b9a...abb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det samme hvordan utroskapen blir utført eller er det forskjell på et engangstilfelle i fylla og på langvarig utroskap? Hvor går isåfall grensa? Anonymkode: f7037...3a3 Begge deler. Min første eks var engangsutro med jenter han traff via nettdatingtjeneste. Eks nummer to hadde en langvarig relasjon (først følelsesmessig, og så også fysisk) med ei felles venninne. Jeg tilga begge, og angrep dypt etterpå. De mistet respekten for meg etter at jeg tilga og tenkte at de kunne behandle meg som dritt i ettertid. Anonymkode: bce8c...da6 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 Man tilgir ikke en utro partner, man kan leve med det, men ikke tilgi. ONS= «ok» langvarig=fuck off! Anonymkode: 6184d...762
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja, jeg har ikke lyst til at han skal bli eks… men forstår jo at det er veldig vanskelig. Ønsker bare at alt skal forsvinne og bli som før. Skjønner at dette er ønsketenking. Anonymkode: f7037...3a3 Ok. Hvis det er det du ønsker og han er villig til å gjøre alt som han kan til få forholdet deres til funke. Da må du logge av kvinneguiden og starte med å kjøpe boka "mating in captivity" etter Esther Perel. Dette gjør du kun hvis du ønsker det skal funke. Hvis du egentlig vil å han skal krype til kors og bli i skammekroken resten av livet - da kan du følge de råder du får av 50+ bitre hønene her inne. God fornøyelse ❤️ Anonymkode: cad91...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #14 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Begge deler. Min første eks var engangsutro med jenter han traff via nettdatingtjeneste. Eks nummer to hadde en langvarig relasjon (først følelsesmessig, og så også fysisk) med ei felles venninne. Jeg tilga begge, og angrep dypt etterpå. De mistet respekten for meg etter at jeg tilga og tenkte at de kunne behandle meg som dritt i ettertid. Anonymkode: bce8c...da6 I forhold til eks nummer 2, jeg regner med at dere ble enige om noen ting i forbindelse med at du tilgav han. Hvilke avtaler gjorde dere? Jeg regner med han måtte kutte all kontakt. Anonymkode: b1885...fe0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Skrevet 19. november 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor folk tilgir… hva tilgir du for? «Jeg tilgir deg for at du har klinet/ligget med en annnen enn meg som er dama/typen din».. Hvorfor gi en sjanse til? Gi en sjanse til for å se om h*n er utro igjen? Anonymkode: 13e68...5b4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #16 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk tilgir… hva tilgir du for? «Jeg tilgir deg for at du har klinet/ligget med en annnen enn meg som er dama/typen din».. Hvorfor gi en sjanse til? Gi en sjanse til for å se om h*n er utro igjen? Anonymkode: 13e68...5b4 Ja! Å tilgi er det samme som å si: bare fortsett å vær utro. Anonymkode: 6184d...762
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #17 Skrevet 19. november 2023 Har både tilgitt ham og fått tilgivelse tilbake. Funker, men man må gå videre og ikke dvele ved det som har skjedd. Sammen i 12 år, gift i 7. Anonymkode: c07c5...243 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #18 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor folk tilgir… hva tilgir du for? «Jeg tilgir deg for at du har klinet/ligget med en annnen enn meg som er dama/typen din».. Hvorfor gi en sjanse til? Gi en sjanse til for å se om h*n er utro igjen? Anonymkode: 13e68...5b4 Noen forhold kan det være verdt å kjempe for. Det kommer an på hvordan man bearbeider det i etterkant, avtaler man inngår og om gjensidig tillit. Anonymkode: b1885...fe0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #19 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Noen forhold kan det være verdt å kjempe for. Det kommer an på hvordan man bearbeider det i etterkant, avtaler man inngår og om gjensidig tillit. Anonymkode: b1885...fe0 Kjempe for en som vil ha andre samtidig? Men skal tilsynelatende slutte, og «angrer»…? Redder sin egen ræv der og da, med avtaler, lover å bearbeide, for å få tilliten tilbake? Hvorfor jobbe ræva av seg for en mann som har lyst på andre? Anonymkode: 6184d...762 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #20 Skrevet 19. november 2023 Hvorfor skal en tilgi utroskap ? Det er det største tillitsbruddet av alle, og da er det ikke mere å bygge forholdet på. Å gå rundt og skal prøve å glemme og forsette som før? Hvordan unngå å sjekke og kontrollere ? Og hvordan bygge seg opp som attraktiv partner etter noe sånt ? Anonymkode: c8f74...42a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå