AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #1 Del Skrevet 19. november 2023 Bare meg som savner Leif Juster, Rolf Just Nilsen og Carsten Byhring? "Mot normalt!" Osv. Nei det er andre "boller" nå. Nå skal komikerne bare snakke om seg sjøl og snikskryte. Før snakka komikerne om ting som alle kjente seg igjen i. Nå? Nå snakker de bare om hvordan det er å være "kjendis". Nei det er leit og si det. Men humoren var mye bedre før... Anonymkode: 29b75...534 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #2 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare meg som savner Leif Juster, Rolf Just Nilsen og Carsten Byhring? "Mot normalt!" Osv. Nei det er andre "boller" nå. Nå skal komikerne bare snakke om seg sjøl og snikskryte. Før snakka komikerne om ting som alle kjente seg igjen i. Nå? Nå snakker de bare om hvordan det er å være "kjendis". Nei det er leit og si det. Men humoren var mye bedre før... Anonymkode: 29b75...534 Joda. Det å le av «negre» var morsomt det 🫣 Anonymkode: 237d9...8be 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda. Det å le av «negre» var morsomt det 🫣 Anonymkode: 237d9...8be Hva menes? Ingen av de som har vitser om "neger"? Anonymkode: 29b75...534 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Del Skrevet 19. november 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det er andre "boller" nå. Nå skal komikerne bare snakke om seg sjøl og snikskryte. Før snakka komikerne om ting som alle kjente seg igjen i. Nå? Nå snakker de bare om hvordan det er å være "kjendis". Anonymkode: 29b75...534 Det er kanskje en av grunnene til at det er vanskelig å holde seg som suksessfull komiker. Når man har vært suksessfull en stund så ender man i kjendislivet og får ikke lenger erfaringer fra "det vanlige livet som alle kjenner seg igjen i". Dette kombinert med at om man er suksessfull så kommer folk til å jatte med deg og late som du er morsom. Ser det ofte på talkshows later som om gjestene er langt morsommere enn de er. Og det fører igjen at egoet til komikeren holder seg skyhøyt. Anonymkode: 08d72...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 19. november 2023 #5 Del Skrevet 19. november 2023 Å ikke forstå dagens humor er et typisk alderstegn. Merker det veldig godt på meg selv . . . 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #6 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg savner ikke rorbua, Flettfrid Andresen, Oluf og Fleksnes. Disse var også med før. Synes det var en klein humor før med en rekke ekle og/eller enkle vitser. En måtte liksom godta det for det var ikke noe annet, men det vil ikke si at det var bra. Mye som ikke fungerer i dag og for all del, men så mye verre er det ikke blitt Anonymkode: b5606...793 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 19. november 2023 #7 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå snakker de bare om hvordan det er å være "kjendis". Jeg kan ikke huske at noen av de ca. 10 jeg følger noensinne har snakket om det. Tror du har gløttet på en liten del av det mest mainstreame man kan komme over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg savner ikke rorbua, Flettfrid Andresen, Oluf og Fleksnes. Disse var også med før. Synes det var en klein humor før med en rekke ekle og/eller enkle vitser. Anonymkode: b5606...793 Det var humor for folk. Nå til dags? Kjendisene lager bare humor for hverandre. Dem lager bare humor for eliten. Og folk ler men bare for å være høfflige. Eliten trenger ikke humor det er folk som trenger humor! Anonymkode: 29b75...534 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #9 Del Skrevet 19. november 2023 Jepp blir bare mindre og mindre som er tilatt spøke om år for år. Folk er blitt så lettkrenket på andre sine vegne, og værre skal det bli. Anonymkode: dcf63...80e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 19. november 2023 #10 Del Skrevet 19. november 2023 Ja ts, tenker det samme som deg. Leif Juster var herlig. Savner flere av dem som ikke er lenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #11 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp blir bare mindre og mindre som er tilatt spøke om år for år. Folk er blitt så lettkrenket på andre sine vegne, og værre skal det bli. Anonymkode: dcf63...80e Det er jo bra at vi lærer oss å ta litt hensyn til andre også selvfølgelig. Humoren jeg savner sparket aldri nedover, bare oppover, og det er det for lite av nå. Nytt på nytt? Burde heller hete Kosesnakk med politikere. Anonymkode: 29b75...534 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det var humor for folk. Nå til dags? Kjendisene lager bare humor for hverandre. Dem lager bare humor for eliten. Og folk ler men bare for å være høfflige. Eliten trenger ikke humor det er folk som trenger humor! Anonymkode: 29b75...534 Da ser vi saken forskjellig for de jeg listet opp var ikke humor for meg og jeg er også folk. Det var simpel humor og det er vel en grunn til at slikt er blitt tatt av luften og gått i glemmeboken der det hører hjemme. Og hvem er det du tenker på som lager humor for eliten? Ser du skriver det gang på gang men har du noen eksempler på mennesker eller humor som er slik? For jeg opplever det slett ikke sånn og jeg er heller ikke i eliten. Anonymkode: b5606...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Del Skrevet 19. november 2023 Har tenkt at det er blitt litt tannløst, men husker ikke Juster og sånne folk, mer 90-tallet. Anonymkode: 7e1a6...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #14 Del Skrevet 19. november 2023 Elsker den gamle humoren. Den var lun, ofte litt på kanten, men ofte så man måtte tenke poenget selv. Leif juster var sykt morsom. Beste humor filmen ever er etter min mening en av norges første filmproduksjoner freske fraspark. Litt langdryg på noen punkter. Men tror jeg har sett den ca 90 ganger. Leif juster var vel veldig tidlig i 20åra i den filmen. Det var også mye satire. Det savner jeg litt i dag. Der de spiller ut politiske forslag, i en slags parodi av forslaget. Ikke så glad i dagens humor, selv om noe er morsomt, så syntes jeg ofte den er litt slem. Men elsker humoren til Halvor Johannson. Han er litt inne på satire innimellom, og lager levende bilder i hodet ditt når han spiller ut sine historier. Anonymkode: 7b27a...b25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Joda. Det å le av «negre» var morsomt det 🫣 Anonymkode: 237d9...8be ❄️ Anonymkode: 09250...df4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #16 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg savner ikke rorbua, Flettfrid Andresen, Oluf og Fleksnes. Disse var også med før. Synes det var en klein humor før med en rekke ekle og/eller enkle vitser. En måtte liksom godta det for det var ikke noe annet, men det vil ikke si at det var bra. Mye som ikke fungerer i dag og for all del, men så mye verre er det ikke blitt Anonymkode: b5606...793 Åsså...åsså ramla han på rævva. Anonymkode: 05f44...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet 19. november 2023 #17 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) Njeee. Det jeg likte med DEN humoren var vel først og fremst at den var bedre og varmere enn nittitallets ironi. Mer kreativ også, og mer skuespillersk. Har troa på fremtidens humorister, men for å være ærlig ser jeg nesten ikke på noen komikere nå. Jeg synes de fleste er slitsomme. Amalie Stuve synes jeg er morsom. Og han Kalle. Føler Hege Schøyen er siste rest vi har av den eldre humoren. Hun er briljant. Endret 19. november 2023 av Lava Anne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå