Gå til innhold

pus samler på mus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt influensa denne uka og har vært febersyk i dagesvis. Jeg er så klart oppe og går og ordner mat til pus, han får like mye godt som før av våtfor og tørrfôr og vann og annet ekstra godt som litt fisk, feks. Jeg har prøvd div kvalitetsfor i håp om at det skal hjelpe mot jattingen hans men han er kresen.. 

Nå som jeg har slitt med feber og vært veldig syk, så har han jobba med å hente inn mus. Altså 3 mus, 3 dager på rad. Han kommer inn med musen, og jamrer veldig, og så slipper han den løs. Og jakten er i gang. 

Jeg greier som regel å fange det lille kreket, og slipper den ut. Jeg lurer på om han henter inn den samme musa fordi den har altså vært helt lik, og ganske "slapp" antageligvis døende da den har blitt bitt av pus. 

I kveld så merket jeg meg at pus stirret veldig og ville bak sofaen og å se på noe der, og jeg tenkte at det kan vel ikke være.... 

Men jo, samme lille kreket løp rundt bak der. Jeg fanget den og denne gangen gikk jeg ( til tross for halsbetennelse ) laaaangt unna og slapp den løs. 

Driver pus og skal "hjelpe" den sjuke moren sin, er greia?? For mens jeg slet med å fange musa, lå han og snorka. Ikke interessert i det hele tatt. 

Hvordan kan jeg få han til å slutte med dette? Vil et bedre type for hjelpe?

Synes det er skikkelig pyton. Nå som jeg er syk orker jeg jo ikke å vaske mellom musefangingen heller... 🤮

Anonymkode: 4fe13...82b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...