AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Skrevet 18. november 2023 Hei, hvordan kan man bli lagt innpå sykehus for en periode jeg føler meg kjempe dårlig, ikke bare fysisk Mn også psykisk, jeg kunne egt tenkt meg og vært lagt inn en periode bare for få litt mere hjelp da, nå hat jeg vært frem og tilbake på sykehuset med astma og infeksjon pluss jeg strever med depresjon, jeg tenker jo at det er mer ressursbruk om jeg må drive og dra frem og tilbake og frem tilbake konstant også , bare for og få litt mer hjelp til og komme meg på beina igjen. Anonymkode: f32af...2f6
svartkatt Skrevet 18. november 2023 #2 Skrevet 18. november 2023 Du kan legge deg inn på psykiatrisk cirka når du vil.. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #3 Skrevet 18. november 2023 Du kan ikke "legge deg inn" på sykehus. Og du blir ikke innlagt på sykehus om det ikke er absolutt nødvendig. Du er klar over at det er lange sykehuskøer? Anonymkode: a4775...67c 10 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #4 Skrevet 18. november 2023 Med mindre du er suicidal så tviler jeg på at du får en innleggelse basert på det du skriver her. Det er lange køer i psykiatrien, de sykeste blir prioritert først. Anonymkode: ca717...98d 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Skrevet 18. november 2023 svartkatt skrev (2 minutter siden): Du kan legge deg inn på psykiatrisk cirka når du vil.. Kanskje for 20 år siden, men i dag må du nesten ha en fot i graven for å få plass eller være ekstremt heldig med hvor du bor…. Et sted med plass. Jevnt over er det ikke plass til de mest akutte en gang. Anonymkode: 813e7...29d 11
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Skrevet 18. november 2023 Det er mye billigere for samfunnet at du er hjemme og besøker poliklinikk innimellom enn at du blir innlagt. Jeg synes også det høres ut som at andre trenger sykehusopphold mer. Hvilke tiltak kan du gjøre hjemme for å få det bedre? Akkurat hva er det som plager deg mest i hverdagen? Anonymkode: 67847...0d3 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 Du kan jo søke om et rehabiliteringsopphold? Du kan ikke legges inn for pleie på den måten Anonymkode: b91bc...4bd 1
smurfebuss Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 Sykehus er et sted for å behandle syke mennesker, ikke en sengepost der slitne folk kan komme til hektene. Gå til fastlegen din. Få medisiner for både infeksjon og astma. Og bruk dem. Lær deg hvordan du skifter på sår, om det er der infeksjonen stammer fra. For depresjonen ber du om henvisning til psykolog samt en liten samtale om evt medisiner. Det du selv må gjøre er å legge til rette for at kroppen din får bli frisk. Stå opp og legg deg hver dag. Spis 3-4 faste måltider gjennom dagen med næringsrik mat. Gå deg en tur i dagslyset hver dag. Det er bedre for psyken å være på jobb enn å bare gå hjemme, så hvis du kan jobbe litt hver uke er det bra. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #9 Skrevet 18. november 2023 svartkatt skrev (21 minutter siden): Du kan legge deg inn på psykiatrisk cirka når du vil.. Hvor da? De hadde ikke plass til meg etter et suicidforsøk en gang, etter jeg var stabil måtte jeg hjem og ha besøk av AAT istedet. Anonymkode: ae908...4a6 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #10 Skrevet 18. november 2023 51 minutter siden, svartkatt said: Du kan legge deg inn på psykiatrisk cirka når du vil.. Hvor i verden er dette? Skjer ikke her i hvert fall, det er kjempevanskelig å komme inn hos oss på psyk. Selv suicidale mennesker blir sendt hjem. Anonymkode: 21727...193 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #11 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvor da? De hadde ikke plass til meg etter et suicidforsøk en gang, etter jeg var stabil måtte jeg hjem og ha besøk av AAT istedet. Anonymkode: ae908...4a6 Kan du prate med fastlegen din? ❤️ Anonymkode: 6fbef...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #12 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor i verden er dette? Skjer ikke her i hvert fall, det er kjempevanskelig å komme inn hos oss på psyk. Selv suicidale mennesker blir sendt hjem. Anonymkode: 21727...193 Det er vanskelig å komme innpå akutt avdeling ja, men ikke hvis innleggelsen er planlagt. Jeg har vært det to ganger, var ikke suicidal. Skal sies at jeg reagerer på mye stress og overganger. Men nå er ikke psykiatrisk et sted man drar for å slappe av. Det er fullt kjør av aktiviteter, men du velger selv hvor mye du er med på, men du kan ikke forvente å bare kunne ta det med ro. Jeg var mer sliten etter innleggelsene, enn før jeg kom dit. Anonymkode: 2dd5a...d1f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Skrevet 19. november 2023 Et alternativ er å få hjelp av hjemmesykepleien. Du kan høre med helse- og velferdstjenesten der du bor. Hjemneshkepleien kan se til deg hver dag. Flere ganger om dagen hvis du trenger det. Anonymkode: c596d...bc4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #14 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er mye billigere for samfunnet at du er hjemme og besøker poliklinikk innimellom enn at du blir innlagt. Jeg synes også det høres ut som at andre trenger sykehusopphold mer. Hvilke tiltak kan du gjøre hjemme for å få det bedre? Akkurat hva er det som plager deg mest i hverdagen? Anonymkode: 67847...0d3 Det er billigere for samfunnet om psykisk syke får intensiv hjelp med en gang. Istede blir de sykemeldt og går til psykolog en gang i måneden. Blir ikke frisk av en samtale i måneden. Dette pågår somregel i flere år. Så går sykemelding over til aap. Neste steg er uføretrygd. Absolutt ikke billig for samfunnet. Ta kontakt med fastlegen din, ts. Hør hvilke tilbud som finnes i din kommune. God bedring. Anonymkode: cf19d...842
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Skrevet 19. november 2023 svartkatt skrev (7 timer siden): Du kan legge deg inn på psykiatrisk cirka når du vil.. Sånn er det absolutt ikke. Det er knapt døgnplasser igjen i dette landet. De er forbeholdt de aller sykeste. Depresjon er blnt de vanligste psykiske lidelsene og det skal svært mye til for at depresjon klassifiseres som alvorlig nok til innleggelse. TS, du er sliten og nedstemt og drømmer om en pause fra livet. Senk kravene i hverdagen og gi deg selv litt pusterom mens du tar godt vare på deg selv ved å gjøre småting du vet du har godt av og helst liker å gjøre. Anonymkode: 5068c...2a2 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #16 Skrevet 19. november 2023 Hva er det som plager deg mest? Hva trenger du hjelp til? Anonymkode: 9ea64...56e 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #17 Skrevet 19. november 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Det er vanskelig å komme innpå akutt avdeling ja, men ikke hvis innleggelsen er planlagt. Jeg har vært det to ganger, var ikke suicidal. Skal sies at jeg reagerer på mye stress og overganger. Men nå er ikke psykiatrisk et sted man drar for å slappe av. Det er fullt kjør av aktiviteter, men du velger selv hvor mye du er med på, men du kan ikke forvente å bare kunne ta det med ro. Jeg var mer sliten etter innleggelsene, enn før jeg kom dit. Anonymkode: 2dd5a...d1f Det er absolutt ikke lett å få planlagt innleggelse heller nei. Det er knappe ressurser overalt. Det er kun de aller sykeste som får opphold. Anonymkode: 21727...193 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #18 Skrevet 19. november 2023 Hvordan å bli innlagt er gjennom å snakke med fastlegen din om hvordan du har det. Anonymkode: 04f2e...b8e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #19 Skrevet 19. november 2023 svartkatt skrev (18 timer siden): Du kan legge deg inn på psykiatrisk cirka når du vil.. Tullprat,da skal du ha en laaang historikk innen psykiatrien. Tror du hvem som helst kan legge seg inn på psykehus så bor du på en annen planet. Anonymkode: a1dbc...188 4
Perelandra Skrevet 19. november 2023 #20 Skrevet 19. november 2023 Tråden er ryddet for tull og svar til dette Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå