AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Skrevet 18. november 2023 Jeg trenger å erstatte det gamle frittstående kjøleskapet jeg har i dag, men har en irrasjonell frykt for at det skal være innsekter bak/under kjøleskapet. Det står i dag slik at det ikke er mulig å støvsuge under eller bak. Vurderer å bestille henting av de gamle kjøleskapet og montering av nytt, men føler det er flaut hvis det er insekter eller veldig skitten bak. Vet det er dumt men det stopper meg skikkelig for å kjøpe nytt selv om jeg trenger det. Anonymkode: dbb6e...ad1
svartkatt Skrevet 18. november 2023 #2 Skrevet 18. november 2023 Det er sannsynligvis bare støv der. 2
smurfebuss Skrevet 18. november 2023 #3 Skrevet 18. november 2023 Det er bare å stå klar med støvsugeren når de drar ut det gamle. Men har du sett innsekter ellers i huset ditt? For det er lite sannsynlig at det er en liten koloni kun bak kjøleskapet.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #4 Skrevet 18. november 2023 Kan du ikke bare dra det frem og vaske bak? Anonymkode: 8bf38...21a 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg trenger å erstatte det gamle frittstående kjøleskapet jeg har i dag, men har en irrasjonell frykt for at det skal være innsekter bak/under kjøleskapet. Det står i dag slik at det ikke er mulig å støvsuge under eller bak. Vurderer å bestille henting av de gamle kjøleskapet og montering av nytt, men føler det er flaut hvis det er insekter eller veldig skitten bak. Vet det er dumt men det stopper meg skikkelig for å kjøpe nytt selv om jeg trenger det. Anonymkode: dbb6e...ad1 Du er klar over at du kan støvsuge og til og med vaske bak kjøleskapet? Det er bare å trekke det ut. Anonymkode: 099c2...4b3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Skrevet 18. november 2023 2 minutter siden, smurfebuss said: Det er bare å stå klar med støvsugeren når de drar ut det gamle. Men har du sett innsekter ellers i huset ditt? For det er lite sannsynlig at det er en liten koloni kun bak kjøleskapet. Ikke egentlig, men har skikkelig insektsfobi. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ikke bare dra det frem og vaske bak? Anonymkode: 8bf38...21a Jeg bor alene og kjøleskapet er høyt og tungt, er vanskelig for meg å ta det ut og inn igjen. Anonymkode: dbb6e...ad1
smurfebuss Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 Det er sannsynligvis to små hjul på kjøleskapet. Gjetter på den siden som står inn mot veggen - så er det bare å vippe litt bakover og dra fram. Selv jeg, liten kvinne på 1,60, greier å dra kjøleskapet ut fra veggen selv. 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Skrevet 19. november 2023 Om det hadde vært insekter der hadde du sett dem på et eller annet tidspunkt uansett. Det er ikke insekter der. Støv forventer de som monterer kjøleskapet at de finner der. Det finner de bak 99,99 % av alle kjøleskap de fjerner. Tenk på det slik: HVIS det skulle vært insekter bak der (noe det mest sannsynlig ikke er), så er det bedre å få fjernet de gamle og bruke 30 sekunder på å vaske med en klut bak der og spraye med litt innsektsspray, før de setter det nye på plass. Så er du i hvert fall trykk på at det ikke kommer noen bosettere der. Men dette er irrasjonell frykt (OCD), som det finnes hjelp for. Og du vet selv at det er irrasjonelt. Man må nesten øve seg på å stole på usikkerheten, og leve med den. Begynn med å få installert nytt kjøleskap! Lykke til 😊 Anonymkode: f065e...0ce
PurpleTuliip Skrevet 19. november 2023 #9 Skrevet 19. november 2023 Be om levering av nytt også når du vet de er på vei så drar du det frem for å vaske/støvsuge. Har du oppdaget insekter ellers i leiligheten?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2023 #10 Skrevet 6. desember 2023 Oppdateringen som ingen bryr seg om; fikk i går det nye kjøleskapet og det gamle fjernet. Sto klar med støvsuger da de fjernet det gamle, men det var faktisk sjokkerende rent der, til tross for at det ikke har blitt rengjort der på sikkert 8 år og den står nesten ved siden av komfyren. Ingen insekter, fett, skitt eller misfarging, ikke en gang en eneste støvdott. Så ja, det var et julemirakel Anonymkode: dbb6e...ad1 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2023 #11 Skrevet 7. desember 2023 Kan jo hende insektene fortet seg og gjemte seg bak senga din når du ikke så? 🤪 Anonymkode: 8817e...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå