AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Skrevet 18. november 2023 For litt over to uker siden fikk jeg veldig vondt i noen ledd. To dager etter ble jeg syk / forkjøla, og smertene ble da borte, men den generelle formen var dårlig. Nå som jeg ikke er forkjøla lenger, har smertene i ledd kommet tilbake. Jeg har hatt vondt i hofter som stråler nedover beina, armer, og spesielt skulder, tomler og fingre. Og nå er det bevegelsen man gjør når man åpner / lukker hånda, eller støtter seg på håndflaten som er veldig vond på ene siden. Smertene flytter seg altså og sitter i forskjellige kroppsdeler og sider av kroppen. Det som var vondt igår er fint nå, men da har jeg fått vondt et nytt sted. Aldri slitt med smerter før, så litt forvirret av hva dette kan være. Kvinne 40, aktiv daglig. Ikke overvektig. Anonymkode: 60c08...0c5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #3 Skrevet 19. november 2023 Tror ikke en gang legen kan gi deg gode teorier uten å ha tatt noen tester, så min beste anbefaling er å bestille en time for å se om dere finner ut av det. Når det er sagt, så har jeg en del leddsmerter som kan dukke opp hvor som helst, hofte, fingre, ankler, albue... Noen ganger over en lengre periode (måneder), andre ganger kommer og går det i løpet av en dag. Jeg får fort langvarige plager dersom jeg ikke er forsiktig med tanke på overbelastning/gjentakende bevegelser. Noen konkret årsak til plagene vet vi ikke sikkert, men jeg har et par autoimmune sykdommer som er hovedmistenkte. Anonymkode: 2b2b0...8ab
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #4 Skrevet 19. november 2023 Du beskriver min hverdag. Jeg har fibromyalgi. Anonymkode: b869f...9fe
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #5 Skrevet 19. november 2023 Mange har fått muskel og leddsmerter etter covid, det er smerter som forflytter seg forskjellige steder på kroppen. Så lenge du ikke hovner i leddene er det lite hjelp å få hos lege er min erfaring. Revmatologer sjekker at du ikke har hovne ledd og leddgikt. Når man har smerter som ikke er synlige på tester er det ofte av stress angst og infeksjon. Anonymkode: cb26b...52e
Snublefot62 Skrevet 19. november 2023 #6 Skrevet 19. november 2023 Kan det være stress? Har du vært hos legen?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #7 Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror ikke en gang legen kan gi deg gode teorier uten å ha tatt noen tester, så min beste anbefaling er å bestille en time for å se om dere finner ut av det. Når det er sagt, så har jeg en del leddsmerter som kan dukke opp hvor som helst, hofte, fingre, ankler, albue... Noen ganger over en lengre periode (måneder), andre ganger kommer og går det i løpet av en dag. Jeg får fort langvarige plager dersom jeg ikke er forsiktig med tanke på overbelastning/gjentakende bevegelser. Noen konkret årsak til plagene vet vi ikke sikkert, men jeg har et par autoimmune sykdommer som er hovedmistenkte. Anonymkode: 2b2b0...8ab Takk for svar. Har du også perioder hvor du er helt frisk da? AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du beskriver min hverdag. Jeg har fibromyalgi. Anonymkode: b869f...9fe Det var synd å høre, hvordan utviklet det seg hos deg? Her kom det over natten. Er redd for at det skal være det, da det er det eneste som dukker opp på Google. Er det overhode noe man kan gjøre for at det ikke skal bli verre? AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mange har fått muskel og leddsmerter etter covid, det er smerter som forflytter seg forskjellige steder på kroppen. Så lenge du ikke hovner i leddene er det lite hjelp å få hos lege er min erfaring. Revmatologer sjekker at du ikke har hovne ledd og leddgikt. Når man har smerter som ikke er synlige på tester er det ofte av stress angst og infeksjon. Anonymkode: cb26b...52e Covid har jeg også tenkt på ja. Hadde det en gang starten av 2021. Bortsett fra en litt slitsom høst og også litt trist pga dødsfall i familien, så har jeg ikke hatt noe angst. Føler jeg har slitt mer før men Snublefot62 skrev (12 timer siden): Kan det være stress? Har du vært hos legen? Jeg må vel komme meg dit nå snart. Håpet det skulle gå over av seg selv. 🙄 Grunnen til at jeg kvier meg for å gå dit er også litt at jeg er redd for å få kortison, noe jeg ikke har lyst til. TS Anonymkode: 60c08...0c5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #8 Skrevet 20. november 2023 Jeg fikk det sånn etter at jeg startet på medisiner. Kolesterol å høyt blodtrykk. Anonymkode: 1e05a...584
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå