AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Skrevet 18. november 2023 Ble indusert når jeg fødte jenta mi for et pr mnd siden. Endte i induksjon på overtid, og etter andre cytotec(?) gikk vannet og riene startet momentant. Det endte i stormrier med påfølgende styrtfødsel. Rakk ingen form for smertestillende, og hele opplevelsen var så intens og rask at jeg følte på absolutt 0 kontroll fra start til slutt. flere som har fått stormrier og født raskt etter igangsettelse? Hvordan opplevde du det - og om du har født etter dette, hvordan var den fødselen i fht forrige? Anonymkode: c1238...f1c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #2 Skrevet 18. november 2023 Tok 52t for min del fra igangsettelse til fødsel skjedde med førstemann, og 48t med nr 2.. Anonymkode: eb4dd...1c7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #3 Skrevet 18. november 2023 Jeg har hatt to styrtfødsler av meg selv, ja det er ekstremt intenst😆😅 Anonymkode: 3b49e...885 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #4 Skrevet 18. november 2023 Igangsatt to ganger, begge gangene tok det mange dager. Fødsel 1 endte i ks, fødsel 2 var en kjempefin fødsel i relativt normalt tempo. Anonymkode: a3d6e...939
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Skrevet 18. november 2023 Ikke i gangsatt. Førstemann kom på 5 timer. Andremann kom på 18 minutter. Anonymkode: dd643...ba9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Skrevet 18. november 2023 Satt i gang 2 ganger, og begge gangene kom såklart riene fort men det tok mange timer før barnet var ute, så ingen styrtfødsel her ihvertfall😄 Anonymkode: fd6ec...00a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 Ble igangsatt med nr 2 10 dager over tiden. Tok vannet først, men fikk ingen rier. Så fikk jeg drypp og riene kom bang bang bang og vips kom pressriene og babyen var ute litt etterpå. Tror det tok 50 minutter fra første rie. Fødselen var en drømmefødsel, helt fantastisk! Selvfølgelig var det intenst og vondt, men kunne hatt hundre slike fødsler! Med nummer 1 var det 17 timer med tortur (stjernekikker), det var så vondt at jeg seriøst trodde jeg skulle dø, og trodde ikke det gikk an å ha så vondt så lenge uten å dø… Anonymkode: 88c92...ba0
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 Under 5 timer fra vannet gikk første gang uten igangsettelse. Var på rommet i fødestuen i under en time og det var ubehagelig når første sjekk på åpning var 8 cm. Jordmor ble litt stresset. Jeg tørte ikke annet enn igangsettelse med nummer to når sykehuset ikke lot meg komme inn med en gang vannet gikk med nummer 1 og jeg følte det gikk litt fort. Nummer to ble født 45 min etter epidural når de økte igangsettelsesdosen og jeg måtte på do… Gang 2 var mye bedre og legene kontrollerte doseringen bra. Klipte med en gang siden jeg revnet første gang. Anonymkode: 2d74e...cbd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #9 Skrevet 18. november 2023 Igangsatt ved at vannet ble tatt. Riene startet umiddelbart, og baby var ute på under 2 timer. Det var intenst! Skjønte ikke selv hvor fort det gikk (for opptatt med å håndtere stormrier til å tenke klart), så hadde 10 cm på første sjekk. Jeg er også spent på hvordan forløpet blir med nr. 2. Tror ikke jeg rekker frem til sykehus hvis fødsel starter med vannavgang. Anonymkode: 2175d...fe9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #10 Skrevet 18. november 2023 Jeg ble igangsatt på dag 41+5. Fødselen tok 24 timer. Etter 6 timer fikk jeg epidural Anonymkode: 6e832...f9d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #11 Skrevet 18. november 2023 Med igangsettelse er det ofte enten eller. Enten tar det mange døgn, eller så blir det stormrier og går fort. Er det jeg stort sett ser. Jeg har selv hatt tre styrtfødsler av meg selv, 1,5 time, 40 min og siste var maks 20 min (litt usikker på nøyaktig tid), og det er intenst ja! Jeg følte ikke på manglende kontroll da siden jeg stolte 100% på kroppen og merket veldig at den visste hva den drev med, både den og baby. De jobbet jo helt nydelig sammen. Så jeg likte de godt alle tre, de to siste var hjemme, og jeg er jo glad jeg var forberedt på det for det haddr blitt hjemme uansett. Jeg har ingen tegn i forkant, det er bare liksom "boom" også er den ungen ute på rekordtid. Og jeg rekker jo ikke annet enn å puste og henge med på kroppen. Det er kroppen (og baby) som styrer hele showet. Veldig fascinerende! Og helt rått. 😁 (Og kroppen min føder jo bare slik av seg selv, så jeg antar at hvis det blir en til så går det også i en rasende fart.) Anonymkode: db24b...94e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #12 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ikke i gangsatt. Førstemann kom på 5 timer. Andremann kom på 18 minutter. Anonymkode: dd643...ba9 Det er jo bare helt sprøtt kort tid 🤯 må ha vært en intens opplevelse. Anonymkode: 64eb1...b69 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #13 Skrevet 19. november 2023 Ble igangsatt og hadde styrtfødsel. Tiden før pressing var vell 20 min, også presset jeg i 40. Ble fortalt det kunne være pga høyt blodtrykk Anonymkode: 22c44...444
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #14 Skrevet 19. november 2023 Første ble ikke igangsatt, 4 timer fra første tegn til han var ute. Andre ble igangsatt: 14 min fra 4 cm til han var ute. Traumatisk. Totalt 45 min fra jeg kjente noe til han var født. Tredje ble også i gangsatt men nå mer i «kontrollerte former» så da tok det 2 timer fra første tegn til hun var ute. Alle fødslene har vært kaotisk og intenst. Siste fødselen var helt ok, satt i alle fall ikke igjen med vonde følelser etter den! Anonymkode: 48485...c09
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #15 Skrevet 19. november 2023 Jeg ble igangsatt like etter termin pga svangerskapsforgiftning. Jeg fikk vel en pille og så gikk vannet rundt 6 timer etter. Og med en gang vannet gikk kom riene i ett sett. Greide såvidt gå til fødeavdelingen. Jeg ble anbefalt epidural med en gang pga skyhøyt blodtrykk og fordi jeg aldri fikk hentet meg inn siden riene var kontinuerlige. Det som så ut til å kunne bli en kjapp fødsel stagnerte helt, riedryppet funket ikke fordi veneflonen var delvis falt ut, og når riedryppet fungerte igjen så likte ikke babyen det. Jeg hadde vel 15 timer aktiv fødsel før det endte i hks, hadde da hatt 10 cm åpning et par timer og pressetrang. Anonymkode: b79bf...40a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #16 Skrevet 19. november 2023 Igangsatt. Styrtfødsel og stormrier. Ingen smertelindring, men riehemmende drypp for å senke farten. Presset vel i 15-20 min. Anonymkode: e2fe9...013
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #17 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ble indusert når jeg fødte jenta mi for et pr mnd siden. Endte i induksjon på overtid, og etter andre cytotec(?) gikk vannet og riene startet momentant. Det endte i stormrier med påfølgende styrtfødsel. Rakk ingen form for smertestillende, og hele opplevelsen var så intens og rask at jeg følte på absolutt 0 kontroll fra start til slutt. flere som har fått stormrier og født raskt etter igangsettelse? Hvordan opplevde du det - og om du har født etter dette, hvordan var den fødselen i fht forrige? Anonymkode: c1238...f1c Ja, hatt det selv. Spontane styrfødsler. Men og blitt igangsatt. Det at du ikke rakk smertelindring er egentlig vas. De kan fint sette epudital før fødsel. Men de trenger absolutt ikke aktivere før nødvendig. Så å si du ikke rakk, blir feil. Anonymkode: dbe8c...f5e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #18 Skrevet 19. november 2023 Da jeg ble igangsatt tok det ca 2 døgn til jeg fikk 4 cm åpning. Derfra tok det 50 min til full åpning. Jeg presset i bare 2 min fra pressriene startet Anonymkode: 6dd0f...815
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #19 Skrevet 19. november 2023 Tok ca 2 timer fra vannet ble tatt til barnet var ute. Gikk fra 4 til 5 cm de første halvannen-isj timene, og så fra 5 cm til barnet ble født de siste 20-25 minuttene. Hadde ikke epidural, av eget valg, men fikk tilbud om å sette det før vannet ble tatt. Mistet all kontroll de siste 25 minuttene, i ettertid var det helt greit å ha født uten epidural. Anonymkode: 77ca7...e05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå