Gå til innhold

Smerter i symfysen, skambenet, bekken - ETTER FØDSEL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det er nå 2 mnd siden fødsel og jeg sliter fortsatt med smerter i skambenet, lyske, korsrygg og hofte på høyreside etter fødsel. Det har vært så ille at jeg rett og slett ikke har kunnet gå ved flere anledninger. Jeg går til fysio en gang i uken og hun mener det vil bli bra igjen. 

Det er utrolig hemmende og ikke kunne gå turer og annen aktivitet som man ønsker i barseltiden. Noen andre som har opplevd det samme, som kan sie noe om hvor lang tid det tok for dere å bli bra?

Jeg hadde ingen bekkenløsning eller problemer med dette under graviditeten.

Anonymkode: ab292...d38

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan var fødselen din?

Jeg hadde styrtfødsel, stående.

Etter ett år med smerter så fikk jeg en mr som ikke viste stort. Etter enda et år med injeksjoner i halebeinet så ble det operert bort. Kirurgen som jeg snakket med Etter operasjon sa at det hadde vært et brudd i halebeinet som ikke hadde grodd korrekt i forhold til nerver og slikt.

Anonymkode: 9e81c...3c0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde kraftige bekkenleddsmerter under graviditeten, samt i symfysen. Ungen min er 13 mnd og jeg er dessverre enda plaget… Presser meg ut på tur med vogna, men kjenner at det ikke er som før.

Anonymkode: 688b8...be5

• Hjerte 1
Skrevet

Fikk bekken/symfyseløsning i uke 17. Ble værre etter fødselen. Da låste det seg helt. Gikk til fysioterapi noen ganger. Ble bedre 1,5 år etter fødselen, men kjenner det ennå om jeg har vært veldig fysisk aktiv. 

Anonymkode: 66337...31d

• Hjerte 1
Skrevet
On 11/18/2023 at 10:26 PM, AnonymBruker said:

Hvordan var fødselen din?

Jeg hadde styrtfødsel, stående.

Etter ett år med smerter så fikk jeg en mr som ikke viste stort. Etter enda et år med injeksjoner i halebeinet så ble det operert bort. Kirurgen som jeg snakket med Etter operasjon sa at det hadde vært et brudd i halebeinet som ikke hadde grodd korrekt i forhold til nerver og slikt.

Anonymkode: 9e81c...3c0

Jeg ble igangsatt med ulike metoder over 5 dager... aktiv fødsel varte i 1,5 time med pressing. Jeg hadde ikke vondt etter fødsel, så jeg var litt vel aktiv med en gang etterpå. Jeg gikk tur i 3 timer kun 3 dager etter fødsel. Jeg løftet og bærte mye. Så oppstod smertene. 

Skrevet
On 11/19/2023 at 1:30 PM, AnonymBruker said:

Fikk bekken/symfyseløsning i uke 17. Ble værre etter fødselen. Da låste det seg helt. Gikk til fysioterapi noen ganger. Ble bedre 1,5 år etter fødselen, men kjenner det ennå om jeg har vært veldig fysisk aktiv. 

Anonymkode: 66337...31d

Hvordan opplevde du låsningen? Ble det sånn at du ikke klarte å gå i det hele tatt? Uff, leser av mange her at det kan ta lang tid. .

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ble igangsatt med ulike metoder over 5 dager... aktiv fødsel varte i 1,5 time med pressing. Jeg hadde ikke vondt etter fødsel, så jeg var litt vel aktiv med en gang etterpå. Jeg gikk tur i 3 timer kun 3 dager etter fødsel. Jeg løftet og bærte mye. Så oppstod smertene. 

Kan du ha fått en skade i symfysen under fødsel?

Anonymkode: 2e1c0...6c7

Skrevet
On 11/20/2023 at 3:01 PM, AnonymBruker said:

Kan du ha fått en skade i symfysen under fødsel?

Anonymkode: 2e1c0...6c7

Jeg vet ikke. Hvordan kan man finne ut av dette? Pr nå så får jeg kun oppfølging av fysioterapeut. Jeg nevnte til fastlegen problemene jeg har hatt og at jeg går til fysioterapeut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...