Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en utro småbarnsmor. Jeg og mannen har levd i ett kjærlighetsløst forhold i snart 3 år. Det siste året har vi sovet på hvert vårt rom. Jeg er utsultet på nærhet og voksenkontakt. Så jeg greide ikke å stå i mot når en random fyr sjekket meg opp på jobb seminar. 

Jeg har foreslått parterapi mange ganger, men han vil ikke. Jeg har prøvd «alt», da mener jeg både romantiske middager med barnevakt, parferie og mye annet uten noen form for respons. Da har jeg gitt opp. Jeg er bare 32 og er ikke klar for å leve i sølibat enda. Mannen er en fantastisk far, og god bidragsyter hjemme, han betaler sin del av regningene, gjør sin del av husarbeidet osv, men ingen kjæreste. 

Han jeg dater er i samme båt som meg, og vi har funnet ut at vi kan gi hverandre det vi mangler i våre liv. Er dette så galt? 

Anonymkode: f7c58...d93

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er galt. Feigt og umoralsk på alle vis.

Anonymkode: 30e78...6c0

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Ja. Du har ikke prøvd alt heller, du foreslo aldri for mannen å prøve åpent forhold. Eller sa at du kom til å ha sex med noen andre, om han ikke ble med i terapi+++

Anonymkode: 4c176...c28

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja. Selvsagt er det så galt. Men søplete folk gjør søplete ting. 

Voks opp og ta ansvar. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Taper av høyeste klasse. Klassisk eksempel

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Off, vet ikke hva jeg skal si til deg, syns synd på deg, men samtidig litt sur på deg siden du også risikerer så mye og, jeg er 35 år med 3 små barn, så jeg kjenner på den beskyttende side med barn.

du må nesten si det, kanskje han kjemper mer for deg da, uansett fortjener han jo å velge han og. Dette var ikke lett

Anonymkode: 53bc0...97c

• Liker 2
Skrevet

Egoistisk og umoralsk. 

Det må da være lettere for alle parter at dere går i fra hverandre? Mannen din kommer til å finne det ut en dag uansett, og tenk hvordan det er for barna å ha en utro mor for det vil merkes om far oppdager det. Og han går i fra deg.

Anonymkode: 43e09...4de

• Liker 5
Skrevet

I valget mellom samværsavtale og utro samboer et par ganger i måneden hadde jeg valgt den utroe kvinnen hver eneste gang. 

Anonymkode: addbf...eaf

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår deg på et vis. Men det er ikke riktig å gjøre det på denne måten. Heller ikke for deg selv. 

Du bør snakke med mannen din. Kanskje finner dere en måte å fortsette sammen på, eller kanskje ikke. Men da har dere prøvd sammen og er enige i utfallet. 

Om du fortsetter på den måten du gjør, vil det til slutt kunne gå veldig ut over barna dine. Og det og skulle leve med det etterpå er ikke enkelt. Da er det «enklere» å velge det som virker tyngst nå. Tror i hvert fall jeg. 

Håper dere finner ut av dette sammen. Og aller helst håper jeg dere finner en måte å leve videre på sammen med barna deres som den familien dere er. 

Anonymkode: 15e6b...c75

• Liker 6
Skrevet

Tenker det er flott det dere gjør :) Bra for forholdet, og bra for barna. 

Bare sørg for at mannen aldri får vite om det :) 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en utro småbarnsmor. Jeg og mannen har levd i ett kjærlighetsløst forhold i snart 3 år. Det siste året har vi sovet på hvert vårt rom. Jeg er utsultet på nærhet og voksenkontakt. Så jeg greide ikke å stå i mot når en random fyr sjekket meg opp på jobb seminar. 

Jeg har foreslått parterapi mange ganger, men han vil ikke. Jeg har prøvd «alt», da mener jeg både romantiske middager med barnevakt, parferie og mye annet uten noen form for respons. Da har jeg gitt opp. Jeg er bare 32 og er ikke klar for å leve i sølibat enda. Mannen er en fantastisk far, og god bidragsyter hjemme, han betaler sin del av regningene, gjør sin del av husarbeidet osv, men ingen kjæreste. 

Han jeg dater er i samme båt som meg, og vi har funnet ut at vi kan gi hverandre det vi mangler i våre liv. Er dette så galt? 

Anonymkode: f7c58...d93

Homewrecker...

Anonymkode: 34c7b...553

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Homewrecker...

Anonymkode: 34c7b...553

Er ikke det betegnelsen på den andre berømte kvinnen ?

• Liker 3
Skrevet

Det er galt å ikke fortelle mannen din om det så han kan ta et valg for livet han også med alle kortene på bordet. 

Syns det er bra om du slår opp. Men ikke om du mener du skal fortsette å være utro i skjul. 

Anonymkode: 30628...848

Skrevet

Mest imponert over at du har tid og energi til det! 

/sliten småbarnsmor 

Anonymkode: 22010...3d6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Ta deg sammen og gjøre det slutt med barnefar.  Han fortjener det bedre og det gjør vel forsåvidt du også,  siden dere ikke har det bra sammen. 

Anonymkode: d3399...bf3

• Liker 3
Skrevet

Oj! Jeg var på god vei til å gjøre det samme, men i mitt tilfelle var mannen min IKKE en god far og bidragsyter i det hele tatt. Han hadde i tillegg en veldig giftig og destruktiv oppførsel mot meg, så jeg var langt nede da jeg fikk oppmerksomhet av en annen. Jeg og han andre stoppet før sex, men det var mye sexting etc, og selv dét vet jeg var galt! Det ville aldri falt meg inn å være utro i ditt tilfelle, selv om jeg har svært høy sexlyst. Jeg hadde fått klarhet i situasjonen på hjemmesiden først. Enten må dere bli enige om å gå fra hverandre, dra i terapi eller ha åpent forhold. Du skulle satt hardt mot hardt for lenge siden. Du kan ikke bare ligge med andre uten at dere har en felles forståelse av at det er greit. 

Anonymkode: 5f92f...da4

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir så sjokkert over alle de moralistiske og dømmende innleggene at jeg nesten blir stum. De er et godt eksempel på gapestokk anno 2023. Regner med at alle som dømmer er  perfekte mennesker som lever etter alle moralske regler og aldri har gjort noen «feil» i hele sitt liv. 

Anonymkode: 7eae4...beb

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir så sjokkert over alle de moralistiske og dømmende innleggene at jeg nesten blir stum. De er et godt eksempel på gapestokk anno 2023. Regner med at alle som dømmer er  perfekte mennesker som lever etter alle moralske regler og aldri har gjort noen «feil» i hele sitt liv. 

Har selvsagt gjort noen feil i mitt liv. Har sagt noen dumme ting, kjøpt litt mye sjokolade og drukket litt for mye vin noen ganger. Men jeg har aldri sveket familien min, eller ødelagt andre menneskers liv. Det er ikke å gjøre en «feil», det er å være et shitty menneske. Jeg synes IKKE at man skal forstå seg på slik drittoppførsel, og at du mener det forteller meg alt jeg trenger å vite om deg som menneske. 

Anonymkode: 46db6...e7f

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har prøvd «alt», da mener jeg både romantiske middager med barnevakt, parferie og mye annet uten noen form for respons. Da har jeg gitt opp.

Romantiske middager, parferie og lignende er ikke å prøve alt. Dette er eksempler som aldri hjelper for å redde et kjærlighetsløst forhold. Du burde satt ned foten og forlatt ham om forholdet ikke fungerte for deg. 

Du setter forelskelsesfølelser foran kjærlighet og familien, det går sjelden bra. 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da vedkommende selv som har valgt å starte en tråd om dette og spør om folk synes det er galt. Da har folk lov til å svare. Jeg har gjort feil i mitt liv, men det betyr ikke at det er rett av TS å være utro. Det er jo et argument som ikke henger sammen.

Ja, TS, jeg synes det er galt. Utroskap kan ikke forsvares. Du kan enten be om åpent forhold eller gå fra ham. Så kan du se deg selv i speilet og vite at du har vært ærlig og spilt med åpne kort.

Anonymkode: a3aa5...b21

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...