Gå til innhold

Anbefal meg en varm bærejakke :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Har en baby på 8,5 kg som hater vogn, så jeg må kjøpe en bærejakke. Samtidig trenger jeg at den kan funke fint som vinterjakke uten baby under da puppene mine er blitt så store at jeg ikke får igjen mine gamle vinterjakker.

Den må være varm, da det ofte er kaldere enn - 10 her jeg bor og jeg må hente storesøster i barnehagen med baby på slep).

Sett på alt fra bonprix til mamalicious, men håper på tips til en god og varm jakke til en ok pris.

Takk på forhånd 😃

Anonymkode: 17d5d...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HM har hatt boblebærejakker denne høsten. Det ligger også endel på zalando.

Jeg har en fra mamalicious, og syns den er helt ok, men den har 0 tekniske egenskaper så det blåser gjennom og den er ikke antydning til vanntett. Skulle jeg hatt ny ville jeg gått fra en fra HM. 

Lykke til 🙂

Anonymkode: c70e8...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dette er ikke en bærejakke.

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

HM har hatt boblebærejakker denne høsten. Det ligger også endel på zalando.

Jeg har en fra mamalicious, og syns den er helt ok, men den har 0 tekniske egenskaper så det blåser gjennom og den er ikke antydning til vanntett. Skulle jeg hatt ny ville jeg gått fra en fra HM. 

Lykke til 🙂

Anonymkode: c70e8...4cc

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne. Vind- og vanntett, så regulerer jeg med underlag etter temperatur. Har en kokende varm baby så selv i minusgrader holder det med ett lag på oss begge, helst ull 😊

Anonymkode: 52503...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva slags type jakke du er ute etter også, men jeg hadde, eller har, i hvert fall denne: https://bereglede.no/produkt/mamalila-hooded-baerekape-vienna-kokt-ull/. Den kjøpte jeg da den eldste var baby, bar henne først på magen og så senere på ryggen i den. Så brukte jeg den en del i svangerskapet med nr. to og brukte den som bærejakke vinterstid. Og nå bruker jeg den på kalde dager, uten bære- eller gravidinnlegg. 

Anonymkode: 2bcdc...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har denne. Vind- og vanntett, så regulerer jeg med underlag etter temperatur. Har en kokende varm baby så selv i minusgrader holder det med ett lag på oss begge, helst ull 😊

Anonymkode: 52503...be2

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det kommer litt an på hva slags type jakke du er ute etter også, men jeg hadde, eller har, i hvert fall denne: https://bereglede.no/produkt/mamalila-hooded-baerekape-vienna-kokt-ull/. Den kjøpte jeg da den eldste var baby, bar henne først på magen og så senere på ryggen i den. Så brukte jeg den en del i svangerskapet med nr. to og brukte den som bærejakke vinterstid. Og nå bruker jeg den på kalde dager, uten bære- eller gravidinnlegg. 

Veldig fine, men dessverre for dyre for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en wombat wallaby, kjøpte brukt på Finn. Men jeg lånte en venninne sin boblebærekåpe fra bonprix første vinteren, og den fungerte også ypperlig i kulden! Og mye billigere enn wombat wallaby eller mamalila. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IkkeStudentLenger skrev (2 timer siden):

Jeg har en wombat wallaby, kjøpte brukt på Finn. Men jeg lånte en venninne sin boblebærekåpe fra bonprix første vinteren, og den fungerte også ypperlig i kulden! Og mye billigere enn wombat wallaby eller mamalila. 

Ser litt på wombat wallaby faktisk, vil du anbefale den? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har denne: https://www.seraphine.com/eu/three-in-one-navy-blue-winter-maternity-parka/

Er veldig fornøyd, men i -10C må du nok ha et ekstra lag tøy under.

Anonymkode: b86ed...4c2

Takk, elsker Seraphine, bare synd det blir mye i toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veldig fine, men dessverre for dyre for meg :(

Det hadde de vært for meg også nå. Men det kan hende du kan finne dem på finn. Jeg bruker fortsatt min bærekåpe selv om barna er for store for bæretøy, siden det går fint an å bruke den uten bæreinnlegg. Men jeg vil tro at akkurat bærejakker er det en del som selger når barna blir større. Jeg husker jeg selv kjøpte en flott, tynn jakke for 100 kr. Den hadde også vært dyr da den var ny, men det er jo en begrenset periode en har nytte av flere av disse jakkene. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en bæreregnjakke fra Bon Prix. Hadde ull og ulldress på babyen, og hadde også en hjemmestrikket ullgenser med veldig vid hals over oss begge. 

Her blir det sjelden 10 blå, men det blåser mye, så effektiv kulde er ofte rundt det. Jakka holdt vinden ute, og ulla isolerte godt nok.

Da babyen var liten, kunne jeg også bruke en stor dunjakke. Om ikke din passer, har kanskje mannen en du kan bruke? Eller bruktbutikken?

Anonymkode: c5038...f8f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Ser litt på wombat wallaby faktisk, vil du anbefale den? 

Takk, elsker Seraphine, bare synd det blir mye i toll.

Jeg synes den var god iallefall, selv om det ideelle hadde vært dun. Den fungerte fint å bære halvannet åring foran på magen, ikke testet med ryggbæring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde denne softshell-jakka fra Bonprix: https://www.bonprix.no/produkt/softshell-mamma-baerejakke-regulerbar-vidde-mork-turkis-967257/#image

Den er ikke så varm i seg selv, men den er vindtett og relativt vannavstøtende, og den er lang. Jeg gikk opp i størrelse så jeg hadde plass til fleece eller tjukk ullgenser under, da fungerte den bra om vinteren også. Liker at det er mange muligheter til å regulere passformen 😊 Brukte den som bærejakke med førstemann, vanlig jakke i mellomtiden, og så både gravid- og bærejakke med andremann. 

Anonymkode: 9e639...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...