Gå til innhold

Kan høyt blodtrykk og epileptiske anfall ha noe sammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde 3 anfall for snart 2 mnd siden, konklusjonen var stress, lite søvn og mat. Har både før og etter anfallene følt meg dårlig på et vis, og for en liten uke siden begynte jeg å følge med på blodtrykket mitt, og det høyeste jeg har målt er 169/152, pulsen var 105. 

Jeg er jo redd for flere anfall og lurer på om høyt blodtrykk kan trigge til nye? Jeg har legetime på mandag, så skal ta det opp da, men jeg tenker jo endel på det..

Anonymkode: 5b20d...716

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kjent epilepsi? 

Det kan ha en sammenheng ja. Men det er ikke noe du får gjort noe med før legetimen din.

Anonymkode: e5d69...5a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du kjent epilepsi? 

Det kan ha en sammenheng ja. Men det er ikke noe du får gjort noe med før legetimen din.

Anonymkode: e5d69...5a5

Nei, jeg har ikke det. Har kun hatt de anfallene for snart 2mnd siden. Og eeg, mr osv kunne ikke vise noe feil, så derfor konkluderte dem med stress, lite søvn og mat, var grunnen. Hadde høyt blodtrykk da også, men de sa ingenting om det. 

Anonymkode: 5b20d...716

Skrevet

Jeg gikk rundt med mange rare symptomer som jeg i ettertid forsto sikkert var blodtrykket som gikk til værs når jeg hadde en aneurisme som ventet på å briste.

Regner med du tok MR med kontrast? Min aneurisme var så liten at hadde det ikke vært for blødningen så hadde den sikkert blitt oversett selv meg kontrast. 

Epileptiske anfall kan og ofte komme av aneurisme alt etter hvor den er plassert selvsagt. 

Anonymkode: 1b40e...8a8

• Liker 1
Skrevet

Tok du MR med kontrast? Altså, fikk du kontrastvæske i veneflon før MR undersøkelsen?

Hvis du ikke gjorde det, så ville jeg krangla meg frem til en ny MR med kontrast.

Fikk selv epilepsianfall, de tok MR uten kontrast og fant «ingenting».

Nytt anfall, MR med kontrast ble tatt og de fant en godartet svulst - som ikke trenger operasjon. Men er til kontroll hvert 2 år.

Blodtrykket ditt er farlig høyt, krev oppfølging og evt medisinering. Selvfølgelig i tillegg til å gjøre noe med stressnivået.

Anonymkode: d3ae6...511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...