AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Del Skrevet 18. november 2023 Dere som er litt inne på dette med spill/gaming; jeg er helt blank på alt innen dette og trenger hjelp. Vurderer å kjøpe spill, noe ala Nintendo? Slik liten spillsak som man har i hendene, ikke slik man må koble seg på en tv. Men jeg er kanskje åpen for det og. Trenger ikke være dyreste sorten liksom. Er til barna mine på 6 år og 8 år. Hva anbefaler du? Anonymkode: 75010...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. november 2023 #2 Del Skrevet 18. november 2023 (endret) 10-åringen min bruker Nintendo Switch mye og har gjort det noen år, så det kan anbefales. Endret 18. november 2023 av Arkana 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #3 Del Skrevet 18. november 2023 Høres ut som det er en Switch Lite du vil ha. Ville ventet en ukes tid da, se om du kan finne et bra tilbud. https://www.power.no/gaming/nintendo/nintendo-konsoll/nintendo-switch-lite-konsoll-turkis/p-1013101/ Anonymkode: cbe28...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #4 Del Skrevet 18. november 2023 Ikke kjøp Lite. Kjøp vanlig Switch. Som de også kan spille sammen på TV, og hver for seg håndholdt. Mario Kart, Mario Party eller Super Mario Wonder er populært her. Anonymkode: a6dde...045 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Del Skrevet 18. november 2023 Jeg har en Nintendo switch lite. Den er kun håndholdt. Kjøpte den når eldste var 6. skal selge den nå og kjøpe vanlig switch i stedet, slik at den kan brukes med kompiser og småsøsken også Anonymkode: 9420d...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Del Skrevet 18. november 2023 Den originale Nintendo switchen (ikke lite - kun håndholdt, ikke oled - glasskjerm og unødvendig dyr for unger) er veldig fin intro til spilling for unger. Den har plastskjerm, så bortimot uknuselig. Men kan ripe, så en enkel skjermbeskytter er smart. Det smarte med switchen er at den - vel - switcher. De kan velge om de vil spille håndholdt, eller sette den i ‘dock’en’ som følger med for å spille på tv’n. Er bare en liten boks med ei ledning som stikkes i tv’n. Sett switchen nedi for å spille på tv, løft den ut og fortsett spillet. Småbarn fikser det selv Det smarte med å ha muligheten for å spille på tv også, er familiespill og ‘partyspill’. Spill laget for at det skal være gøy å spille sammen, også for foreldre og andre som ikke er ‘gamere’. Det kan være stor stas for ungene! Og gøy for de voksne også Anonymkode: daa82...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #7 Del Skrevet 18. november 2023 Enig med de som foreslår (vanlig) nintendo switch - ypperlig til håndholdt bruk hver for seg, men de kan også spille sammen på TVen. Kontrolleren som sitter på maskina er "todelt", slik at når man spiller litt enklere spill sammen på TVen kan barna bruke hver sin halvdel, slik at man ikke trenger to kontrollere. De kan også spille sammen på denne måten uten TV, og sette den lille skjermen løst på et bord. Det følger ikke med noen spill, så det må du kjøpe med i tillegg, men det er også lett å kjøpe spill på nett. Isåfall må du lage deg en bruker, og ha et passord for å få kjøpt spill Nintendo Switch er ikke en veldig billig konsoll, men billigere enn de andre store konsollene. Du får trolig kjøpt pent brukt til langt rimeligere, men vær forberedt på å måtte kjøpe nye kontrollere (kalles "joycon"), ettersom de fort fungerer dårlig etter noen år (styrespaken blir ofte dårlig/slakk, og da er det frustrerende å spille) Anonymkode: 8c96b...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #8 Del Skrevet 19. november 2023 Takk for svar, det er ikke bare bare å sette seg inn i en slik verden 😅 Ser at switch er et veldig godt alternativ. Her kommer flere dumme spørsmål; Er det best at de får en hver? Begge kan vel ikke spille samtidig på en? Om vi kjøper to stk, og barna skal ha samme spill, må jeg kjøpe samme spillet til hver av dem? Eller får jeg laste det ned på begge uten å betale for to? Anonymkode: 75010...e7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 19. november 2023 #9 Del Skrevet 19. november 2023 Jeg ville kjøpt en. Det er mange spill de kan spille sammen, ellers kan de bytte på. Vi pleier å kjøpe fysiske spill, da kan de bytte på, men ikke spille samtidig hvis de har hver sin switch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #10 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (På 19.11.2023 den 10.25): Takk for svar, det er ikke bare bare å sette seg inn i en slik verden 😅 Ser at switch er et veldig godt alternativ. Her kommer flere dumme spørsmål; Er det best at de får en hver? Begge kan vel ikke spille samtidig på en? Om vi kjøper to stk, og barna skal ha samme spill, må jeg kjøpe samme spillet til hver av dem? Eller får jeg laste det ned på begge uten å betale for to? Anonymkode: 75010...e7d Mange spill kan de spille sammen, mange lego-spill f.eks. Et veldig populært spill for hele familien er Mario cart, morsomt, barnevennlig bilspill - der kan vel 4, eller er det 8? spille samtidig. Spørs ellers bare hvor mye du ønsker å tvinge dem til å dele, og unngå krangling. Om du kjøper digitale spill, inne på e-shop’en på selve switchen, så er det mulig å sette det opp sånn at du bare trenger å kjøpe et spill som de kan dele. Jeg gjør det, og deler mine elektroniske switch spill med et barn i familien. Vi kan likevel spille dem både samtidig, og med hverandre. Digitale spill har 2 lisenser, derfor funker det. Bonus for unger med elektroniske spill, er at de kan ikke miste dem. De brikkene med spill som du kjøper i butikk, de er ganske små - 3x2 cm kanskje? Forteller ikke hvordan du setter opp game-sharing nå, for ikke å forvirre deg helt men det er ganske enkelt, du må bare vite hva du skal gjøre. Anonymkode: daa82...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå