Gå til innhold

Stebarn som krever all min oppmerksomhet 24/7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en kvinne i slutten av 30årene som nylig flyttet inn med kjæresten (samme alder). Han har ei datter på 8 år, datteren krever all min oppmerksomhet de ukene hun er her. Hun vil at jeg skal leke med henne, se på henne når hun leker, sitte med henne når hun spiser, hun skal alltid sitte nært meg eller i fanget, hun vil at jeg gir henne full oppmerksomhet - hele tiden.

Jeg setter grenser og sier nei, da maser hun, helt til far setter henne på plass. 
Min sønn er 15, og han var ikke i nærheten av så masete da han var på hennes alder. Far sier at dette er fordi hun liker meg, men til moren sin sier hun at HUN er lei av MEG?😳 Far mener at dette er mor sin sjalusi som taler, samtidig er det 6 år siden de gikk fra hverandre, og vi har vært sammen i 3 av disse årene🤔

Noen innspill? Prøver å forstå situasjonen, men jeg skjønner ingenting. Hvorfor kreve oppmerksomhet av ei du er lei av? 

Anonymkode: 8784c...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende denne jenta sier hun er lei deg for å ikke såre mor. Hadde hun vært lei deg ville hun tatt avstand.

• Liker 5
Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Kan hende denne jenta sier hun er lei deg for å ikke såre mor. Hadde hun vært lei deg ville hun tatt avstand.

Ja, der har du et godt poeng som jeg ikke har tenkt på🤔 

Skrevet

Jeg ville først og fremst vært glad for at bonusbarn mitt søkte mot meg og ville være med meg. Men skjønner det blir mye. Tror jeg vill sagt feks at «jeg vil gjerne leke med deg, men nå har jeg tenkt å lese en times tid. Etter det kommer jeg og leker» og hvis det blir masing så kan du nullstille sånn at du faktisk får lest en time i strekk.

Ville nok latt far ta seg av irettesettelsene så langt det lar seg gjøre. Er også enig med bruker over, at hun er lei av deg høres ikke ut til å stemme.

Anonymkode: a60ed...0fe

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det der hadde jeg aldri orket. Jeg hadde satt TYDELIGE grenser

Anonymkode: 4927e...5bc

• Hjerte 1
Skrevet

Det der er ett barn som prøver å bli kjent med deg ved å invitere deg i lek. 

Prøv å hold ut en stund og gradvis reduser oppmerksomhet til en mer levelig mengde. 

Mvh pedagog

Anonymkode: 52706...c7a

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Tusen takk for svar🥰 Setter pris på det!

Skrevet

Når far min fann ei ny, så var eg veldig oppteke av at ho skulle vere ei mamma nr. 2 for meg, fordi det var viktig for meg å gjere eit poeng ut av at eg hadde det like fint hos pappa som hos mamma. 

Anonymkode: 4a546...57a

• Hjerte 4
Skrevet

Minner meg veldig om mitt bonusbarn 🩵 Min samboer hadde en sønn på 7år, som nå er snart 14 år. Han ville være med meg hele tiden. Sitte sammen med meg. Ville at jeg skulle være med på rommet når han skulle legge seg. Navnet mitt kom ut av munnen hans sikkert 50 ganger om dagen(kødder ikke😂). Ga meg klemmer hele tiden. Det var selvsagt veldig veldig koselig og varmet hjertet mitt. Men det var også slitsomt. Han er ennå ganske mye sånn.. bortsett fra leggingen og div andre ting. Det er liksom meg som gjelder hele tiden. Han kaller meg for ‘helten sin’ til lærerne osv.. 

Anonymkode: 14ca0...791

• Hjerte 4
Skrevet

Så utrolig koselig, veldig mange bonusbarn ser på stemødrene sine som spøkelser som vil fortrenge konene!

Skrevet

Jeg mener barnet. Så hyggelig! Deltakende på deres premisser!

Skrevet

Men hvis det er slik at mannen ønsker å ha en på si i skogen, eller på hotell, ville jeg ikke latt sønnen være årsak til at du går fort som faen bort fra forholdet.

Skrevet
Hoia skrev (Akkurat nå):

Men hvis det er slik at mannen ønsker å ha en på si i skogen, eller på hotell, ville jeg ikke latt sønnen være årsak til at du går fort som faen bort fra forholdet.

Beklager, det var feil tråd, denne skulle være på en tråd fra en dame der mannen ville at hun skulle være husmor på heltid. Beklager! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...