AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Skrevet 18. november 2023 som det toskete kollegaen min ga ham! Ah, jeg blir så forbanna på idioter som alltid skal fucke det til for meg. 🤬 Steinen var ikke stor, omtrent 1 x 1,5 cm, men likevel. Anyways. Valpen virker helt normal, og jeg vet jeg må følge med på avføringen, men… Noen som har opplevd lignende og kan berolige meg? Må innrømme jeg er litt bekymret. Anonymkode: e44c0...40d 1
Eva-Lena Skrevet 18. november 2023 #2 Skrevet 18. november 2023 Jeg hadde en hund som spiste små steiner innimellom, gudene vet hvorfor. Det gikk helt fint, bare hørte han klynke litt noen ganger da det kom ut igjen. Det går nok helt fint, den kommer ut igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #3 Skrevet 18. november 2023 Er ikke føggelhund vel?..Kanskje den har krås? Anonymkode: 2fb99...cea
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #4 Skrevet 18. november 2023 Førstehjelp for hunder: alltid ha hermetisk asparges stående i skapet. Når de spiser noe skarpt som kan skape trøbbel i systemet, så er det lurt å trykke i de masse hermetisk asparges innen 20-40 minutter etter inntak. Trådene vil legge seg rundt objektet og forhåpentligvis føre objektet trygt gjennom tarmene og ut. Hermetisk asparges kan være alt som står mellom en harmløs bæsj og en rådyr og risikofylt operasjon. Når det er sagt, en liten stein vil sannsynligvis gå greit igjennom. Hold et øye med hunden, også kan du jo ringe veterinær på mandag bare for å høre. Jeg regner med at du har forsikring. Har du forsikring i Agria, så får du gratis videokonsultasjon i Agria vet guide appen. For de fleste andre forsikringene er det first vet appen som gjelder. Jeg er ikke sikker på om de er tilgjengelige i helger, men du kan sjekke. Anonymkode: bb7b4...b3c 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Skrevet 18. november 2023 Bikkjene mine har sikkert spist 200-300 småstein/grus igjennom årenes løp. Aldri skjedd noe som helst. Anonymkode: 8a209...718 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Skrevet 18. november 2023 Det spørs jo om vi snakker 2kg eller 20kg hund. De minste rasene kan få peoblemer kanskje, de større: nesten ikke sjans. Følg med på generelle symptomer + grav i avføring de neste dagene. Gi asparges på boks og 2-3 måltider daglig for å ha noe i systemet hele veien. Man kan ta røntgen for å sjekke hvor den er, men uten symptomer så gjør man ikke noe før det (kanskje!) Blir et problem. Hilsen dyrlege. Anonymkode: 7dde0...988 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 Min spiste gråstein som om det var godbiter som valp. Gikk helt fint. Det var slike små strøsteiner som brukes om vinteren. Anonymkode: 5b847...39e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 Det er en valp av en halvstor rase. Blir mellom 25 og 30 kg som voksen, er ca 7 kg nå. Han virker frisk og rask, men steinen har ikke kommet ut enda. Vi følger med i dagene som kommer. TS Anonymkode: e44c0...40d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #9 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): som det toskete kollegaen min ga ham! Ah, jeg blir så forbanna på idioter som alltid skal fucke det til for meg. 🤬 Steinen var ikke stor, omtrent 1 x 1,5 cm, men likevel. Anyways. Valpen virker helt normal, og jeg vet jeg må følge med på avføringen, men… Noen som har opplevd lignende og kan berolige meg? Må innrømme jeg er litt bekymret. Anonymkode: e44c0...40d Valper elsker stein! Noen går fint, men sørg for at han ikke spiser masse da de kan bli liggende eller skape trøbbel på annen måte. Anonymkode: 5e6c9...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #10 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er en valp av en halvstor rase. Blir mellom 25 og 30 kg som voksen, er ca 7 kg nå. Han virker frisk og rask, men steinen har ikke kommet ut enda. Vi følger med i dagene som kommer. TS Anonymkode: e44c0...40d Det her kommer til å gå helt fint ❤ Valpen kommer til å spise masse rart gjennom sine år som hund, men som regle går det bra ❤ Anonymkode: 5e6c9...5b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå