AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #21 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Problemet er at historie er noe man bør respektere, og mener du at det er riktig at man fremstiller "Love Is All Around" som et produkt av 1990-årene laget av "Wet Wet Wet" fordi man "liker den" - uten å kjenne til sangens bakgrunn ...? I mine ører høres det ut som om hylle Sputnik for en Elvis-låt. Anonymkode: 6117a...a0a Det var vel ingen som har skrevet at låten er laget av Wet Wet Wet!! Det har da ingenting med mangel på respekt at en liker en låt en har hørt. Finnes mange som hører en låt og liker den, men er ukjent med at det ikke er originalen en har hørt. Jeg selv liker i blant bedre en nyere mer moderne versjon av eldre låt. En skal også ha respekt for at noen liker det ene framfor det andre. At noen produserer en ny versjon av en gammel låt er nok noe som mange låtskrivere og artist ville sett på som en slags hyllest til dem. Sette nytt liv i en eldre melodi. Anonymkode: 26b8e...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #22 Del Skrevet 19. november 2023 Tabris skrev (1 time siden): Mange fine kjærlighetssanger, kunne listet opp haugevis. En av de jeg liker veldig godt er denne. Gir meg nostalgiske minner tilbake til tiden på ungdomsklubben med all fjortisdramaet 😅 Nydelig ☺️ Anonymkode: 26b8e...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #23 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det var vel ingen som har skrevet at låten er laget av Wet Wet Wet!! Det har da ingenting med mangel på respekt at en liker en låt en har hørt. Finnes mange som hører en låt og liker den, men er ukjent med at det ikke er originalen en har hørt. Jeg selv liker i blant bedre en nyere mer moderne versjon av eldre låt. En skal også ha respekt for at noen liker det ene framfor det andre. At noen produserer en ny versjon av en gammel låt er nok noe som mange låtskrivere og artist ville sett på som en slags hyllest til dem. Sette nytt liv i en eldre melodi. Anonymkode: 26b8e...529 Det man gjorde, var å legge inn en YouTube av sangen spilt inn av Wet Wet Wet. Uten ett ord om at den ble laget et kvart århundre tidligere, uten ett ord om The Troggs. Så for en som ikke undersøker sangens opprinnelse nærmere, fremstod dette som en 1990-talls sang laget av Wet Wet Wet, og det er sikkert mange som i årenes løp har hørt den uten å ane at dette er en coverversjon. Anonymkode: 6117a...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #24 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det man gjorde, var å legge inn en YouTube av sangen spilt inn av Wet Wet Wet. Uten ett ord om at den ble laget et kvart århundre tidligere, uten ett ord om The Troggs. Så for en som ikke undersøker sangens opprinnelse nærmere, fremstod dette som en 1990-talls sang laget av Wet Wet Wet, og det er sikkert mange som i årenes løp har hørt den uten å ane at dette er en coverversjon. Anonymkode: 6117a...a0a Gi deg nå. Dette blir for dumt. Vedkommende la inn akkurat den låten fordi det var denne vedkommende likte. Akkurat det jeg, ts, spurte etter. Anonymkode: 26b8e...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 19. november 2023 #25 Del Skrevet 19. november 2023 Kanskje ikke den "beste" mtp musikalsk kvalitet, men likevel en sang jeg alltid kommer tilbake til og er genuint glad i: «Don't Speak» med No Doubt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #26 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gi deg nå. Dette blir for dumt. Vedkommende la inn akkurat den låten fordi det var denne vedkommende likte. Akkurat det jeg, ts, spurte etter. Anonymkode: 26b8e...529 Spørsmålet er om dette er et debattforum for voksne mennesker interessert i kultur som holder et visst nivå, eller et forum for fjortiser som "liker" sanger, der kunnskapsnivået er lik null. I tilfelle kan man komme med "Sangen Han Sang Var Min Egen", signert Inger Lise Rypdal: Anonymkode: 6117a...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #27 Del Skrevet 19. november 2023 eller så er Head over Heels - Tears for Fears en solklar favoritt! Anonymkode: 402ee...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #28 Del Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spørsmålet er om dette er et debattforum for voksne mennesker interessert i kultur som holder et visst nivå, eller et forum for fjortiser som "liker" sanger, der kunnskapsnivået er lik null. I tilfelle kan man komme med "Sangen Han Sang Var Min Egen", signert Inger Lise Rypdal: Anonymkode: 6117a...a0a Eller hva med "Bare jeg" signert Bjelleklang ...? Anonymkode: 6117a...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluton Skrevet 19. november 2023 #29 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) Denne er fantastisk: Moonlight Shadow https://g.co/kgs/D9gZFz Endret 19. november 2023 av pluton Lagt inn feil lydfil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #30 Del Skrevet 20. november 2023 pluton skrev (19 timer siden): Denne er fantastisk: Moonlight Shadow https://g.co/kgs/D9gZFz Enig! Flott! Anonymkode: 26b8e...529 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #31 Del Skrevet 20. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Spørsmålet er om dette er et debattforum for voksne mennesker interessert i kultur som holder et visst nivå, eller et forum for fjortiser som "liker" sanger, der kunnskapsnivået er lik null. I tilfelle kan man komme med "Sangen Han Sang Var Min Egen", signert Inger Lise Rypdal: Anonymkode: 6117a...a0a Jeg spør faktisk etter låter andre liker. Dette er min tråd. Og ikke ment for debatt om hva som er rett og galt å like av en låt. Til og med låten jeg selv skrev som en av mine favoritter «nothings gonna change my love for you» er opprinnelig ikke en Glenn Medeiros låt, men George Benson. Men det er Glenn Medeiros sin versjon som er den mest kjente og det er den jeg har vokst opp med å høre og den jeg liker. Jeg er forøvrig ikke en fjortis. Tider forandrer seg. Musikk forandrer seg. Det er med på å gjøre at en yngre generasjon kanskje liker bedre en coverlåt i en litt mer moderne stil. Ingenting galt i det. Det samme gjelder i film verdenen. Det er spilt inn nyinnspilling av eldre filmer. Noen kan være bra og andre ikke. Jeg selv så en miniserie og ny innspilling av klassikeren «the shining» før jeg så orginalen. Da jeg senere så originalen, som «alle» anbefalte ble jeg skuffet. Hadde jeg sett orginalen først hadde det kanskje vært omvendt. I både film og musikk så har det skjedd mye i utviklingen gjennom årene. Lydkvalitet er bedre. Jeg er 45 år og synes film og musikk fra 80 tallet er best. En som er feks 20 år har ofte annen oppfatning. Helt naturlig! Anonymkode: 26b8e...529 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. november 2023 #32 Del Skrevet 20. november 2023 Denne er ikke så gammel som en del andre eksempler i tråden, men jeg liker den veldig godt. Synges så bra og med følelse av Paloma. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2023 #33 Del Skrevet 20. november 2023 Million skrev (1 minutt siden): Denne er ikke så gammel som en del andre eksempler i tråden, men jeg liker den veldig godt. Synges så bra og med følelse av Paloma. Million skrev (2 minutter siden): Denne er ikke så gammel som en del andre eksempler i tråden, men jeg liker den veldig godt. Synges så bra og med følelse av Paloma. Trenger ikke være eldre låter. Jeg liker både nytt og gammelt ☺️ Takk for at du deler. 😊 Anonymkode: 26b8e...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå