Gå til innhold

Hvordan er det mulig at folk vil ha stilt diagnoser de måtte ha av folk på KG !?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutt med det. De er jo ikke leger! Ta det opp med de som vet hva de snakker om og ikke hvermannsen. ..  

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kg kryr av hypokondere da. I tillegg lever vi et diagnose samfunn uten like der alle har/ønsker å ha en diagnose og doktor Google gjør det mulig for alle å være eksperter, det er en "perfekt" kombinasjon dessverre. Som gir utslag i alle de trådene vi ser på kg. Ellers er jeg helt enig ts.

Anonymkode: 3c320...195

• Nyttig 3
Skrevet

Hvem vil ha en diagnose stilt på forum? Du må ikke ta alt folk skriver helt bokstavelig. Jeg tror alle vet at det ikke er mulig å få en diagnose stilt noe annet sted enn på legekontoret eller sykehuset.

Anonymkode: 48d81...b3e

• Liker 2
Skrevet

Det overrasker meg ikke, det er jo mange her som på ramme alvor ber fremmede legge tarotkort for dem for å vite hvilken jobb de skal velge, og som tror at synske kan fortelle dem hvor bilnøklene er.

Anonymkode: fd84f...a54

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er jo ganske patetisk ja! 

En kvalifisert psykiater eller psykolog ville jo selvfølgelig brukt en del timer, og en rekke undersøkelser, for å slå fast hvis en person faktisk har en spesifikk diagnose. 

Men enkelte medlemmer her på forumet tror at de kan bestemme en diagnose, selv om det bare er basert på noen få setninger som noen har skrevet her inne.             

Anonymkode: 558b5...b03

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker slike spørsmål egentlig er litt mer åpne i håp om å kanskje komme litt nærmere hva som plager en enn en tro på at fremmede mennesker med mer eller mindre kunnskap faktisk kan diagnostisere en.

Blir man ikke tatt på alvor og utredet av egen lege, så er det vel ikke så unaturlig å prøve å finne ut av hva det er. 

Jeg har aldri spurt her inne selv, men etter å ha snakket med en venn som har en nevrologisk diagnose - så leste jeg litt på nettet. Dette gjorde at jeg ordla meg litt annerledes (selv om jeg ikke egentlig sa noe annet) til legen. Da startet det med en MR før jeg ble sendt videre til utredning som endte i flere diagnoser. Før det tror jeg ikke h*n tok meg alvorlig, og smerter ble nok antatt å være psykosomatiske.

Anonymkode: 8fc2e...eea

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvem vil ha en diagnose stilt på forum? Du må ikke ta alt folk skriver helt bokstavelig. Jeg tror alle vet at det ikke er mulig å få en diagnose stilt noe annet sted enn på legekontoret eller sykehuset.

Anonymkode: 48d81...b3e

Det tror du feil. og TikTok har jo blitt det nye legekontoret og sykehuset.

Anonymkode: a14af...ff2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...