AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Skrevet 18. november 2023 Om det er mye med barna og jeg har jobbhelg og han må gjøre mye med de, så er det så voldsomt til skryt han skal ha av det. Han gjør så mye ut av at han har kjørt de hit og dit, og at han «rekker ikke over mer for at han gjør så mye». Han jobber jo også helg, og da gjør jo jeg AKKURAT det samme. Men det virker det ikke som han husker.. I tillegg har han en del fri på formiddagene i hverdagene til å gjøre det han vil og slappe av, det har aldri jeg. Da må jeg ta barna ettermiddagene og, og det er jo en selvfølge!! i tillegg reiser han en del bort på kurs hvor jeg er alene uten hjelp. Hva kan jeg si for å få han til å skjønne at slik er det med tre barn? Det er tidvis hektisk, og begge må jo bidra. Er så lei av at han skal ha sånn skryt hele tiden, men jeg får ikke noe… Anonymkode: 92126...f84 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #2 Skrevet 18. november 2023 Jeg ville sagt det til han på akkurat samme måte som du skriver her. Slitsomt med slike folk. Anonymkode: 84238...fdc 6
Gliffy Skrevet 18. november 2023 #3 Skrevet 18. november 2023 Neste gang han åkker og huffer seg så får du bare si det til han. Du kan for eksempel si: "ja sånn er det å ha 3 barn, men det er for sent å angre seg nå. Du får være litt mer nøye med prevensjon fremover. Forresten rekker heller ikke jeg over mer når du slapper av på ettermiddagene, eller er borte på kurs". 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #4 Skrevet 18. november 2023 Voksne folk som trenger skryt for å gjøre ting man normalt forventer, er ganske turn off. Skulle tro de var unger eller bikkjer under trening. Anonymkode: ac90e...865 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Skrevet 18. november 2023 Dere har ikke tre barn, det er du som har fire. Anonymkode: d91bd...46f 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Skrevet 18. november 2023 Mår jeg leser dette tenker jeg at vi er heldige her hjemme hos oss. Her tas ingen og ingenting som en selvfølge, og vi takker den andre for innsatsen på daglig basis. 🙂 Om mannen min hadde kjørt barn, ryddet ut av oppvaskmaskinen, og laget middag mens jeg var på jobb, hadde jeg takket ham for det. Om jeg gjorde det samme mens han var på jobb fikk jeg en takk. Anonymkode: b4ed8...6a1 2 1
Mufle Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om det er mye med barna og jeg har jobbhelg og han må gjøre mye med de, så er det så voldsomt til skryt han skal ha av det. Han gjør så mye ut av at han har kjørt de hit og dit, og at han «rekker ikke over mer for at han gjør så mye». Han jobber jo også helg, og da gjør jo jeg AKKURAT det samme. Men det virker det ikke som han husker.. I tillegg har han en del fri på formiddagene i hverdagene til å gjøre det han vil og slappe av, det har aldri jeg. Da må jeg ta barna ettermiddagene og, og det er jo en selvfølge!! i tillegg reiser han en del bort på kurs hvor jeg er alene uten hjelp. Hva kan jeg si for å få han til å skjønne at slik er det med tre barn? Det er tidvis hektisk, og begge må jo bidra. Er så lei av at han skal ha sånn skryt hele tiden, men jeg får ikke noe… Anonymkode: 92126...f84 Vel, du kan jo kjøpe en sånn liten bok med fine klistremerker i. Stjerner og hjerter. Hver gang han begynner så henter du den frem og gir han en... kanskje poletten triller ned, som de sier over there. 6 5
Epictetus Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 Jeg skryter av min kone ved hver mulighet. 2
Ulla Ullsokk Skrevet 18. november 2023 #9 Skrevet 18. november 2023 Har du egentlig snakket med han om det over? Kanskje det hadde løst alt? 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #10 Skrevet 18. november 2023 Føler du det samme behovet for å få skryt og beklage deg? Tvinger han deg til å skryte? Kan du ikke bare la være? Hva er det han sier som gjør at du må skryte? Si det samme, og vær klar på at du også ønsker skryt. Om mannen din har behov for den skryten, skjønner jeg ikke at det er så slitsomt å gi han den. "Jada, elskling, du er kjempeflink. Jeg er takknemlig for alt du gjør." Om du er lei av skrytet og mener det er unødvendig eller uberettiget: "Jada, elskling, du er kjempeflink! Og jeg er evig takknemlig for at du er like flink som alle andre som følger opp sine forpliktelser. Woho! Jeg må jo nesten være ekstraordinær, jeg da, siden jeg gjør mye mer enn deg, og attpåtil uten verken takknemlighet eller skryt fra deg!" Anonymkode: a52b6...7fb
PM75 Skrevet 18. november 2023 #11 Skrevet 18. november 2023 Høres ut som en vanlig gjennomsnittsmann. Dessverre. 5 1
fru Alving Skrevet 18. november 2023 #12 Skrevet 18. november 2023 Det er vel en parallell til menn og sykdom, ikke måte på hvor sjuke de er når det er noe. 2
Gjest Hoia Skrevet 18. november 2023 #13 Skrevet 18. november 2023 Du skal ikke se bort fra at det er en parallell der ute et sted, med lignende greier, noen som sliter med samme type mann. Men jeg er helt sikker på at dere står den av. Du kan jo bare si at "Dette er ikke en virksomhet, der vi blir betalt for å være i settingen, men et hjem, der vi er felles ansvarlig for hjemmet og barna". Jeg er helt sikker på at det vil løsne for dere!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #14 Skrevet 18. november 2023 Kjenner meg igjen i dette. Min mann brukte å skryte av seg selv. At han laget middag, hadde vasket i huset osv. Han visste at jeg ikke bet på, men familie og venner gjorde det. Snart var holdningen deres at det var mannen min som gjorde det meste hjemme hos oss. Sannheten var motsatt. Mannen min forsto ikke problemet. Da begynte jeg å gjøre det samme som han. Hver dag fortalte jeg ham hva jeg hadde gjort i huset, i hagen, med ungene. Ikke så detaljert til familie og venner, men såpass at de fikk vite at det var jeg som pusset opp, malte huset osv. Da først tok "markedsføringen" hans slutt. Kan det var noe å prøve for deg, ts? Anonymkode: f3e8d...c38 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #15 Skrevet 18. november 2023 Jeg tenker han tror at det er du som har ansvaret for hjemmet og barna også hjelper han til. Eller at han har en konkurranse mellom dere som han ikke har fortalt deg om. Så da er det enkelt å møte han på det og konsekvent møte han ved inngangen med en laaaaaang oppramsing av alt du har gjort den dagen og utfordringer du møtte på ( det var kø på vei til jobb, barnet ville ikke kle på seg, leksene var dårlig formulert etc). Også aktivt etterspørre skryt av hver enkelt ting (hørte du ikke at jeg sa at leksene var dårlig formulert? Hvorfor får jeg ikke anerkjennelse for å ha hjulpet med de?) Jeg har lyst til å være flue på veggen når du prøver det her! Anonymkode: c37e7...816 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #16 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): slutt å klag om husarbeid, jeg tjener mer enn mannen, jobber mer og betaler mer av min egen lønn til familien Mannen gjør mer husarbeid, jobber mindre, tjener minst. og når han gjør ekstra husarbeid, må han slutte å late som at han gjør det for meg, han gjør det for seg selv, fordi han får hjertestans om det ligger en sokk på gulvet. jeg kan fint ha det litt rotete hjemme uten problemer, men det klarer ikke han. bare til å ta fram støvsuger og vaskesaker og ta det ekstra. Jeg omformet det til min situasjon Anonymkode: 48f95...a5e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #17 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): slutt å klag om husarbeid, menn tjener mer enn kvinner, jobber mer og betaler mer av sin egen lønn til familien Anonymkode: a348e...1f2 Jøss. Det memoet fikk ikke jeg. Jeg jobber mer og tjener mer en min mann. Det fritar jo ikke meg fra å ransake ansvar som han på hjemmebane. Lønna til folk har ikke noe med hva man gjør hjemme å gjøre. Anonymkode: ac90e...865
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #18 Skrevet 18. november 2023 Han anser hus og hjem og unger som ditt ansvar - så han er flink når han ‘hjelper til’ og vil ha skryt. Det er hovedproblemet ditt. Begynn å kreve skryt selv….? Det vil antakelig gi ham en hjernekræsj, og føles helt absurd for ham. Så kan dere kanskje få til en skikkelig dialog derfra? For ubevisst (håper jeg…) så trenger ikke han skryte av deg, for å gjøre noe han likevel anser som din jobb og ansvar. Anonymkode: 01452...160
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå