Gå til innhold

Erfaring med barneskøyter?

bolli

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe justerbare skøyter til jenta mi, og står mellom merket kosh og graf. Er det noen som har erfaring med noen av disse? Evt andre dere vil anbefale/fraråde?

Takk for hjelpen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, bolli said:

Jeg skal kjøpe justerbare skøyter til jenta mi, og står mellom merket kosh og graf. Er det noen som har erfaring med noen av disse? Evt andre dere vil anbefale/fraråde?

Takk for hjelpen 🥰

Justerbart er praktisk men vanlige skøyter er bedre hvis barnet skal lære å gå ordentlig. Så anbefaler deg å kjøpe det, gjerne brukt. 

Har ingen erfaring med disse to skøytene, men Graf er kanskje et mer kjent merke.

Bua har ofte skøyter til utlån så dere kan prøve og se hva dere synes.

Anonymkode: a4aab...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Justerbart er praktisk men vanlige skøyter er bedre hvis barnet skal lære å gå ordentlig. Så anbefaler deg å kjøpe det, gjerne brukt. 

Har ingen erfaring med disse to skøytene, men Graf er kanskje et mer kjent merke.

Bua har ofte skøyter til utlån så dere kan prøve og se hva dere synes.

Anonymkode: a4aab...a99

Takk for svar!

Dessverre er bua sine skøyter ofte ikke slipte, så det kan gi en dårlig første erfaring med skøyting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en mor med barn som har vært aktive på skøyter siden de var 2 år så anbefaler jeg hockeyskøyter. Danseskøyter til jenter har de piggene foran og det gjør som oftest at de tryner fremover. Mine barn fikk hockeyskøyter fra første stund.

Kjøp skøyter som passer nå og ta utgiften til nye da de har blitt for små. Veldig mye bedre comfort med skikkelige skøyter og skøytegleden.

CCM har veldig gode skøyter og se anbefaler jeg sterkt. Ikke minst då de slipt i butikken for å då gjort det ordentlig. 

Mine barn spiller hockey den dag i dag i en alder av slutten av 20 årene.

Anonymkode: d837f...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt regulerbare skøyter her, fra frost. Har fungert fint.

Anonymkode: 176bf...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte justerbare skøyter som første skøyte og det fungerte forsåvidt fint. Men fikk aldri brukt den utvidete funksjonen, for det ble uansett behov for bedre skøyter (hockeyskøyter) ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Som en mor med barn som har vært aktive på skøyter siden de var 2 år så anbefaler jeg hockeyskøyter. Danseskøyter til jenter har de piggene foran og det gjør som oftest at de tryner fremover. Mine barn fikk hockeyskøyter fra første stund.

Kjøp skøyter som passer nå og ta utgiften til nye da de har blitt for små. Veldig mye bedre comfort med skikkelige skøyter og skøytegleden.

CCM har veldig gode skøyter og se anbefaler jeg sterkt. Ikke minst då de slipt i butikken for å då gjort det ordentlig. 

Mine barn spiller hockey den dag i dag i en alder av slutten av 20 årene.

Anonymkode: d837f...87b

Enig. Begge mine jenter begynte når de var 3. mye bedre med hockey skøyter. Er støtte på anklene å. Så dem lærer veldig fort. Begge mine slutta med hockey når dem var stor. Og når dem behersker det så behersker dem ski å. Mine har aldri gått så mye på ski. Men dem behersker det veldig godt. Var en som driv på med ski som sa han var imponert. Man skal ikke undervurdere skøyter altså. Men da er det viktig med gode skøyter. Og bare kjøpt brukt. De er lett å slipe selv å til det bruket. Verre når dem begynner å bli god og vet hvordan dem skal ha det. 

Anonymkode: 1c318...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilket merke skøytene til ungen har, men justerbare skøyter fungerer bra. I følge fireåringen er det fint å kunne lage plass til ullsokkene når det er skikkelig kaldt. 

Inntil videre blir ikke skøytene brukt så mye, så da er det greit at de holder flere sesonger. Ja, vi kan kjøpe og selge på finn hvert år, men det er litt med det.

Anonymkode: 684a5...6d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...