AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #21 Skrevet 18. november 2023 Høres ut som et mareritt for min del. Jobbe hele uka med kolleger, være sammen med dem hele helgen OG dele rom, for deretter å jobbe en hel uke til sammen med dem... Jeg er en introvert som liker folk, men dette hadde gått så utover sjansene mine for å lade opp mentalt at jeg sannsynligvis ikke hadde blitt meg selv igjen før en gang uti 2024. Anonymkode: 86a0b...479 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #22 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er en introvert som liker folk, men dette hadde gått så utover sjansene mine for å lade opp mentalt at jeg sannsynligvis ikke hadde blitt meg selv igjen før en gang uti 2024. 😂 Samme her Anonymkode: 2bfd8...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #23 Skrevet 18. november 2023 Jeg reiser ikke på tur om jeg ikke får rom alene. Får ikke sove om jeg må dele rom med andre enn min nærmeste familie på tur. Du kan bli hjemme med god samvittighet. Jeg har ikke vært med på julebord som varer hele helgen. Med full jobb uka før og etter, blir det for slitsomt for meg. De som har lyst kan reise. Anonymkode: 485a0...e4e 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #24 Skrevet 18. november 2023 romdeling hadde gjort det helt uaktuelt for meg og hadde ene og alene gjort at jeg takket nei, selv om alt annet hadde virket hyggelig. Har en jobb med mye reiseaktivitet og det å dele hotellrom skjer bare ikke. Har blitt booket inn med kollegaer ved et fåtall ganger og har uten unntak booket nytt rom selv på firmaets regning. Siste gangen det skjedde var det bare en suite ledig på Strand på Gjøvik, og sjefen var ikke helt begeistra for regninga 😅. Dette er en del år siden og etter det har jeg aldri blitt satt opp med noe annet enn enkeltrom. For å si det enkelt og greit; Dobbeltrom med kollega kommer aldri til å skje. Anonymkode: 6cdcb...ed4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #25 Skrevet 18. november 2023 Jeg hadde digget julebord med overnatting! Men jeg hadde absolutt ikke akseptert dele rom med noen jeg ikke stoler helt på, i en setning som ofte innebærer mye alkohol. Anonymkode: 1d415...cd2
Javisst Skrevet 18. november 2023 #26 Skrevet 18. november 2023 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Det eneste jeg reagerte på var romdeling for jeg antar jo at partnere er invitert med Det er de ikke.
Fru Uperfekt Skrevet 18. november 2023 #27 Skrevet 18. november 2023 Javisst skrev (26 minutter siden): Det er de ikke. Merkelig, har aldri vært borti firmajulebord hvor partner ikke er invitert
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #28 Skrevet 19. november 2023 Fru Uperfekt skrev (11 timer siden): Merkelig, har aldri vært borti firmajulebord hvor partner ikke er invitert Partner har da ingenting på et firmajulebord å gjøre. Jeg hadde ikke hatt noe ønske om å dra på julebord på mannens jobb, og vil anta han mener det samme. Det blir dessuten uforholdsmessig dyrt for et firma å ha julebord med dobbelt så mange gjester som det er ansatte. Vi blir 120 på vårt julebord - uten partnere. Anonymkode: 4ea85...5d8 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #29 Skrevet 19. november 2023 Har vært på flere julebord i helger hvor det har vært overnatting med delt rom og uten partner. Har heller ikke likt delt rom, men har heller ikke ville betalt for enkeltroms tillegg selv - så det har gått for en natt. Det eneste du gjør på rommet uansett er å ordne deg, sove og dusje på morgenen. Har vært positivt innstilt før jeg drar og hatt det hyggelig. Det er jo lov å si nei til julebord, så om du ser så svart på det sier du nei. I år blir jeg ikke med da det falt på en dato hvor jeg allerede har planer, takket pent nei uten videre forklaring på hvorfor. Anonymkode: e211b...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #30 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har normalt sett ingen problemer med å dra på julebord, synes det er trivelig å omgås kollegaene privat, trivelige folk. Problemet er at jobben i år har bestemt seg for å arrangere julebordet 2 timer unna med bil fra der jeg og flere bor. Tok opp dette og de sa det er helt OK, vi har arrangert overnatting! Det blir romdeling og hyggelig! Det gikk kaldt nedover ryggen på meg. Makan til useriøst opplegg. En ting er å i det hele tatt booke et sted flere timer unna, men å dele rom og forvente at vi skal kaste bort både Lørdag og Søndag på dette opplegget her? Når jeg nevner at dette her ikke er noe for meg, ble det dårlig stemning. Jeg synes selv de er helt på jordet som har tenkt seg frem til at dette er et solid opplegg. Hva synes dere? Anonymkode: c2466...2cf Syntes alle sånne turer har vært hyggelig jeg da. Også kan du jo ta opp ting på en god måte om du ikke ønsker å delta. Så det slipper bli dårlig stemning da. Høres jo veldig dramatisk ut, når du klatre å lage dårlig stemning fordi du ikke vil delta Anonymkode: 92d0f...db7 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #31 Skrevet 19. november 2023 Eva-Lena skrev (15 timer siden): ble veldig godt kjent med alle sammen. Den tviler jeg på. Anonymkode: 71de8...ea8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #32 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg hadde ikke likt dette opplegget nei! Men nå er jeg i 40-årene, gift, har to barn, og har virkelig null interesse av å reise vekk for å feste med kollegaer og på hotell etterpå. Hadde jeg vært yngre og singel hadde det sikkert vært litt annerledes. Ikke drikker jeg så mye heller, og etter en fest/sosialt lag så vil jeg hjem i egen seng. Holder på med en livsstilsendring også, så rutiner er viktig for meg. Anonymkode: 99891...1ba Men det er deg… Mange andre liker det. Eneste jeg reagerer på er romdeling. Anonymkode: 617af...a6a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #33 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du må jo ikke delta, så null problemstilling Jeg hadde aldri deltatt på noe slikt, totalt bortkastet tid. Som voksen i 40åra klarer jeg selv å bestemme hva min fritid skal brukes til. Tenker det er mye bedre å ha mat på jobben i lunsjen som er julelunsj/lignende. Alle slike firmaturer handler om fest og fyll, slik er flertallet av nordmenn som mennesker. Tragisk. Anonymkode: 71de8...ea8 Er i slutten av 40-årene og hadd elsket en slik tur, bortsett fra å dele rom. Har vært på mange slike turer, og slett ikke opplevd det som fyllefester…. Anonymkode: 617af...a6a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #34 Skrevet 19. november 2023 Fru Uperfekt skrev (15 timer siden): Det eneste jeg reagerte på var romdeling for jeg antar jo at partnere er invitert med Det er ikke alle som inviterer med partnere, ognslett har gjerne ikke partnere heller. Anonymkode: 617af...a6a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #35 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er i slutten av 40-årene og hadd elsket en slik tur, bortsett fra å dele rom. Har vært på mange slike turer, og slett ikke opplevd det som fyllefester…. Anonymkode: 617af...a6a Nettopp, da deltar du jo etter eget ønske Er jo TS som lager et problem ut av ingenting; Man delter på det man selv vil i livet. Ingen vits å klage over noe. Anonymkode: 71de8...ea8 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #36 Skrevet 19. november 2023 Jeg ville bare takket nei, sagt at det ikke passet. Å dele rom med kollegaer bør være frivillig tenker jeg, ikke alle er komfortable med det. Anonymkode: 1ad77...3da 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #37 Skrevet 19. november 2023 Fru Uperfekt skrev (15 timer siden): Merkelig, har aldri vært borti firmajulebord hvor partner ikke er invitert Og jeg har aldri vært på julebord der partnere ER invitert med. Julebordet er jo til de ansatte og for å belønne dem for årets arbeidsinnsats, ikke for partnere de har hjemme. Hvorfor tror du det forekommer så mye utroskap på julebordene rundt om i landet hvert år? Fordi det er vanlig at partnere IKKE er med og folk gjør mye rart i fylla med kolleger de har hatt et godt øye til i løpet av året. Anonymkode: da216...0ce 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #38 Skrevet 19. november 2023 Vi har også romdeling for årets julebord, ingen hoteller som er store nok for alle i bedriften her i området. Men ikke alle må dele rom for at det skal gå opp. Dersom jeg havner på rom med noen så "blir jeg syk". Helt uaktuelt å dele rom og seng med en kollega. Anonymkode: daa1c...732 2
Fru Uperfekt Skrevet 19. november 2023 #39 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Partner har da ingenting på et firmajulebord å gjøre. Jeg hadde ikke hatt noe ønske om å dra på julebord på mannens jobb, og vil anta han mener det samme. Det blir dessuten uforholdsmessig dyrt for et firma å ha julebord med dobbelt så mange gjester som det er ansatte. Vi blir 120 på vårt julebord - uten partnere. Anonymkode: 4ea85...5d8 Jeg synes de har det, og har aldri opplevd noe annet og i langt større firmaer enn 120 på julebordet
Gjest theTitanic Skrevet 19. november 2023 #40 Skrevet 19. november 2023 AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 15.11): Har normalt sett ingen problemer med å dra på julebord, synes det er trivelig å omgås kollegaene privat, trivelige folk. Problemet er at jobben i år har bestemt seg for å arrangere julebordet 2 timer unna med bil fra der jeg og flere bor. Tok opp dette og de sa det er helt OK, vi har arrangert overnatting! Det blir romdeling og hyggelig! Det gikk kaldt nedover ryggen på meg. Makan til useriøst opplegg. En ting er å i det hele tatt booke et sted flere timer unna, men å dele rom og forvente at vi skal kaste bort både Lørdag og Søndag på dette opplegget her? Når jeg nevner at dette her ikke er noe for meg, ble det dårlig stemning. Jeg synes selv de er helt på jordet som har tenkt seg frem til at dette er et solid opplegg. Hva synes dere? Anonymkode: c2466...2cf Noen vil anse et betalt hotellopphold som et gode. Folk er forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå