Gå til innhold

Julebord og overnatting med jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har normalt sett ingen problemer med å dra på julebord, synes det er trivelig å omgås kollegaene privat, trivelige folk. Problemet er at jobben i år har bestemt seg for å arrangere julebordet 2 timer unna med bil fra der jeg og flere bor. Tok opp dette og de sa det er helt OK, vi har arrangert overnatting! Det blir romdeling og hyggelig!  

Det gikk kaldt nedover ryggen på meg. Makan til useriøst opplegg. En ting er å i det hele tatt booke et sted flere timer unna, men å dele rom og forvente at vi skal kaste bort både Lørdag og Søndag på dette opplegget her? Når jeg nevner at dette her ikke er noe for meg, ble det dårlig stemning. Jeg synes selv de er helt på jordet som har tenkt seg frem til at dette er et solid opplegg. 

Hva synes dere? 

Anonymkode: c2466...2cf

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det høres veldig kjekt ut, utenom romdelingen da.. Ville krevd eget rom. 

Du vet at julebord er frivillig, ikke sant?

Anonymkode: 30040...26c

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det høres veldig kjekt ut, utenom romdelingen da.. Ville krevd eget rom. 

Du vet at julebord er frivillig, ikke sant?

Anonymkode: 30040...26c

Jaja, da forsvant anonymiteten. Umulig å få eget rom. 

Endret av Javisst
Skrevet

Jeg hadde ikke likt dette opplegget nei! Men nå er jeg i 40-årene, gift, har to barn, og har virkelig null interesse av å reise vekk for å feste med kollegaer og på hotell etterpå. Hadde jeg vært yngre og singel hadde det sikkert vært litt annerledes. 
Ikke drikker jeg så mye heller, og etter en fest/sosialt lag så vil jeg hjem i egen seng. Holder på med en livsstilsendring også, så rutiner er viktig for meg. 

Anonymkode: 99891...1ba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke likt dette opplegget nei! Men nå er jeg i 40-årene, gift, har to barn, og har virkelig null interesse av å reise vekk for å feste med kollegaer og på hotell etterpå. Hadde jeg vært yngre og singel hadde det sikkert vært litt annerledes. 
Ikke drikker jeg så mye heller, og etter en fest/sosialt lag så vil jeg hjem i egen seng. Holder på med en livsstilsendring også, så rutiner er viktig for meg. 

Anonymkode: 99891...1ba

Er på samme bølgelengde der. Forøvrig er det ikke et hotell, det er langt lavere standard enn som så. Grendehus er mer passende. 

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Syntes det hørtes gøy ut jeg, bortsett fra å dele rom. Er selv i 40 åra med barn. 

Skrevet

Ser virkelig ikke problemet. Hyggelig at jobben arrangerer noe hyggelig for de ansatte! Har opplevd både eget rom og deling av rom ifbm jobb. Virkelig null problem. 

Anonymkode: a8a0b...5a9

• Liker 3
Skrevet

Ikke noe for meg, men mange jeg kjenner ville elsket det. Sosiale opplegg som passer alle finnes ikke. Jeg deltar på det jeg vil og takker nei til resten.

• Liker 2
Skrevet

For min del er det totalt uaktuelt å dele rom med kollegaer. Jeg hadde blitt hjemme.

Anonymkode: 8f025...68e

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok reist, har ikke noen motforestillinger mot overnatting. Så dyrebar er ikke tiden min. Jeg hadde nok hatt større problemer med å dele rom, det er ikke så mange kolleger jeg ville gjort det med. 

Endret av Kålrota
  • Liker 1
Skrevet

Hadde ikke blitt aktuelt for meg. 

Anonymkode: 581a4...73d

• Liker 1
Skrevet

Du må jo ikke delta, så null problemstilling :) 

Jeg hadde aldri deltatt på noe slikt, totalt bortkastet tid. Som voksen i 40åra klarer jeg selv å bestemme hva min fritid skal brukes til. Tenker det er mye bedre å ha mat på jobben i lunsjen som er julelunsj/lignende. Alle slike firmaturer handler om fest og fyll, slik er flertallet av nordmenn som mennesker. Tragisk.

Anonymkode: 71de8...ea8

• Liker 4
Skrevet

Hvilket arbeidssted er dette? Julebord og romdeling høres ut som oppskrift på mye utroskap... Eget rom burde ha vært en selvfølge! Det gjelder egentlig alt som har med jobben å gjøre.

Anonymkode: 4e33a...807

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på utallige julebord og andre sammenkomster med firmaet til eksen. Stort sett ble det fra Fredag til Søndag og alt betalt av arbeidsgiver. Jeg storkoste meg og ble veldig godt kjent med alle sammen. Det var lagt opp til forskjellige konkurranser hele Lørdag for de som ville være med på det. De andre heiet gjerne eller satt og koste seg med noe godt i glasset 😊

Å sele rom med mine kolleger er uaktuellt bortsett fra to nære kvinnelige kolleger. Men, firmaet jeg jobber i bruker minst mulig penger på sosiale treff.

• Liker 1
Skrevet

Syns sånne julebord/firmaturer var kjempegøy da jeg var ung og barnløs i 20-årene. Men ikke nå lenger. Dessuten så er mange med barn og familie litt travle i hele desember, så da er det nok mange som ikke vil bruke to dager på et julebord. 

Anonymkode: bbc7b...829

• Liker 3
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har normalt sett ingen problemer med å dra på julebord, synes det er trivelig å omgås kollegaene privat, trivelige folk. Problemet er at jobben i år har bestemt seg for å arrangere julebordet 2 timer unna med bil fra der jeg og flere bor. Tok opp dette og de sa det er helt OK, vi har arrangert overnatting! Det blir romdeling og hyggelig!  

Det gikk kaldt nedover ryggen på meg. Makan til useriøst opplegg. En ting er å i det hele tatt booke et sted flere timer unna, men å dele rom og forvente at vi skal kaste bort både Lørdag og Søndag på dette opplegget her? Når jeg nevner at dette her ikke er noe for meg, ble det dårlig stemning. Jeg synes selv de er helt på jordet som har tenkt seg frem til at dette er et solid opplegg. 

Hva synes dere? 

Anonymkode: c2466...2cf

Det eneste jeg reagerte på var romdeling for jeg antar jo at partnere er invitert med

Skrevet

Vi har seminar på hotell og julebord i samme slengen, og tar det alltid midt i uka. Det er helt genialt for de fleste, men nå slipper vi å dele rom da. Da hadde nok ingen blitt med.

Anonymkode: cba2b...393

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt med på dette. Nå har vi fårlig arbeidsmiljø, og jeg kunne ikke tenke meg å være sammen med kolleger mer enn jeg må. Men selv i jobber jeg har trivdes har ikke julebord med overnatting vært noe jeg har interesse av å være med på.

Anonymkode: 208f9...589

• Liker 1
Skrevet

Hadde vært uaktuelt for min del, samme med hotellseminar og team-buildingsturer til utlandet. Slikt innhold kan vi holde på med på arbeidsplassen, så kan vi reise hjem på ettermiddagen.

Anonymkode: 839a4...3bd

Skrevet

Det er vel firma som betaler siden det er romdeling, altså det er pga penger, og kanskje også kapasiteten til hotellet. Hadde vært fint å spurt om dette med romdeling på forhånd. Jeg ville ikke delt med hvemsomhelst, kanskje ikke en kollega jeg kjente heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...