AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Skrevet 18. november 2023 Bruker dere mye grønt og naturmateriale eller rødt og tradisjonelt eller blanding? Og kjøper dere ny pynt hvert år som dere blander med det dere har? Gjerne post bilder av stilen dere har om dere ønsker 😊 Anonymkode: 33524...03d
skreppamedleppa Skrevet 18. november 2023 #2 Skrevet 18. november 2023 Jeg må si jeg er litt fan av den amerikanske stilen, overdådig "more is more". Eller bare "merry and bright" (Bildene her er funnet på pinterest men det er sånn ca stilen jeg kjenner meg igjen i.) Jeg er ikke så fan av rød, tradisjonell nordisk nisse jul, og har aldri vært det så det er ikke slik at jeg hiver meg på trender og bytter ut år for år. Men det er i de senere årene blitt mer vanlig å få tak i amerikansk julepynt i butikkene hos oss (heldigvis). Jeg har alltid vært tro mot en fargerik jul med rosa juletre som jeg kjøpte meg for 6 år siden, (og går aldri tilbake til grønt igjen) pyntes med figurer og ornamenter av alt fra flamingoer til enhjørninger, dinosaurer og slikkepinner. Jeg har riktignok to røde duker, og noen røde kopper og en "rampenisse" som alltid ender opp med å passe på vinflaskene i huset. Men i fjor fikk den faktisk sin egen plass i juledekoren (vi har ikke barn på besøk).... og litt tøys må en kunne ha Men ellers er det lite rødt og ingen nisser, (men det blir vel strengt tatt en til nisse greie med jule kulen jeg har kjøpt i år). Noe granbar/kongle/tørkede appelsin/kanel pynt her og der men ellers er det mer andre farger og andre ting julepynten består i. Kanskje fordi jeg egentlig aldri har vært glad i julen og har måtte finne min pynt for å ha det koselig, finne mine egne tradisjoner, min egen vei... kanskje fordi jeg er en maksimalistist og kanskje fordi jeg er glad i farger i alt ifra bordekning til pynt. Jeg pleier å kjøpe en ny ting til juletreet hvert år, men i år har det blitt to Også har jeg kjøpt meg en ny adventsstjerne i vinduet. Jeg har to fra før som meg og særboer pleier å henge hos han (det er der jeg er i julen) men i år har jeg kjøpt meg en til mitt hjem (som jeg ikke har hatt før) ellers er det lite julepynt som blir handlet inn i år. Det er klart, når en har så mye forskjellig og så "ikke nordisk tradisjonell" stil så forventer jeg heller ikke at slik julepynt for alle men jeg koser meg. 3
Castor Troy Skrevet 18. november 2023 #3 Skrevet 18. november 2023 Store og små nisser, overdådig amerikansk klassisk stil.
Gjest Mother Dirt Skrevet 18. november 2023 #4 Skrevet 18. november 2023 Bruker mye rødt,ja. Mange nisser🧑🎄 Kjøper nytt hvis jeg finner noe fint, men ikke hvert år.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker dere mye grønt og naturmateriale eller rødt og tradisjonelt eller blanding? Og kjøper dere ny pynt hvert år som dere blander med det dere har? Gjerne post bilder av stilen dere har om dere ønsker 😊 Anonymkode: 33524...03d Ingen stil. Mye rødt og alt mulig Arvet mye😊 Anonymkode: c8277...c12 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Skrevet 18. november 2023 Har en relativt stor juleby, med hus, butikker, kirke, vindmølle, biler, mennesker, busker, trær, snømenn osv... Den byen blir større for hvert år. Har ikke noe særlig annen pynt, noen røde duker, lys og servietter. Anonymkode: e1ddf...e1a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 Jeg liker masse grønt og juleblomster, grønne kranser og full pakke med stjerner eller lyskranser i vinduene. Linduker og servietter, treet pyntet i grønt og gyllent. Litt rødt og nisser her og der, men ikke så dominerende rødt. Det er blomstene som gir mest julestemning. Amaryllis, massevis av svibler, gran, tulipaner +++ Anonymkode: d7669...6d2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 Hummer og kanari! Noe arvet, noe fått i gave,noe kjøpt selv og noe ungene har laget. Ingen gjennomgangsfarge men mye rødt, for det er eneste farge som bringer fram julefølelsen. Anonymkode: eb6fa...100
Arkana Skrevet 18. november 2023 #9 Skrevet 18. november 2023 (endret) Vi pynter nok mest i rødt, grønt og gull. Vi har en lang hylle i den ene trappen som vi fyller med nesenisser hvert år. Mye levende lys i julelysholdere, juleby på den ene skjenken, dompaper, fargerike små julekuler i vrihasselen, en stor teleskopnisse som bare må stå ved siden av peisen, ting barna har laget gjennom årene, amaryllis og svibler, midt på spisestuebordet er det et slags julelandskap med en dådyrfamilie og juletreet skal være fylt med all slags fargerik pynt og en blanding av kjøpt, laget, arvet, gammelt og nytt. Det er rett og slett ting som vi synes er fine og som gir oss julestemning. Endret 18. november 2023 av Arkana
mereo Skrevet 18. november 2023 #11 Skrevet 18. november 2023 Ingen nisser, for jeg har den upopulære meningen om at jeg hater de og synes de fleste er ganske stygge. men utover det er det vel en salig blanding 😂 pynter med det jeg synes er gøy selv.
Cata Skrevet 18. november 2023 #12 Skrevet 18. november 2023 Tror det som dekker min julepynt best er "bling" og "nisser". Jeg er glad i gammeldags (50-60 talls) glasskuler. Tror dette er noe jeg har arvet fra min ene bestemor som også var glad i fargerik og "glorete" pynt. Jeg har nesten bokstavelig talt arvet det også siden hun gav bort en god del julepynt til oss barnebarna siden hun etterhvert fikk lovlig mye av det i hus. Nisser liker jeg også men det skal helst være av "fjøsnissetypen". Det eneste som garantert ikke kommer i mine julepyntesker er engler.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #13 Skrevet 18. november 2023 Jeg har en mer «naturlig» stil, altså mer i lyse/beige/grønne farger, naturmaterialer og porselen lyshus. Kuttet litt ut det meste av rødt i fjor, da jeg bor i leilighet og føler alt blir mer trangt/rotete med en såpass mørk/skarp farge. Eneste plassen det er litt mer «bling» er juletreet. Liker at julepynten passer sammen med stilen jeg har ellers i året, og «glir» litt inn istedenfor å stikke seg for mye ut. Anonymkode: 51900...3aa
Lorieen Skrevet 18. november 2023 #14 Skrevet 18. november 2023 Her er det en blanding av «more is more» (Amerikansk, Disney, knallfarger) og tradisjonell norsk jul.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #15 Skrevet 18. november 2023 Er redd for nisser, så ikke så mye sånnt her. Magisk, stjernehimmel, skog og koslig er inspirasjonen hvert år, men tror nok det ser ganske normal jul ut, bare mindre rød. Anonymkode: 87fb6...c6a 1
Frida Skrevet 18. november 2023 #16 Skrevet 18. november 2023 Mest gammel pynt, både på treet og ellers. Er veldig glad i de gamle glasskulene jeg har arvet. Har kjøpt flere på bruktbutikker også, før prisene gikk helt amok. Alle farger, mye rødt og gull, noe vi ikke har ellers i året. Men ikke noe less is more i jula her. Engler og nisser i skjønn forening. Vi er veldig glade i tradisjoner her i huset, og det meste blir pyntet som årene før!
Bombasi Skrevet 18. november 2023 #18 Skrevet 18. november 2023 Rødt, hvitt, sølv, og glass rundt omkring, men rødt som den store og dominerende hovedfargen. Masse røde nisser og noen hvite i alle størrelser. Juletreet er fargerikt med rødt, blått, sølv og gull på kulene, og gjerne med glitter, med glittergirlander i sølv rundt treet noen ganger. Så koselig att
Somle Skrevet 19. november 2023 #19 Skrevet 19. november 2023 Kjøper noe nytt hver jul når det blir 50% før jul, velger meg en ting jeg vil ha. Har mye rødt, hvitt og sølv. Siste årene har det gått mye i grønt også + noe gull. Så lett blanding. Skulle ønske jeg hadde større stue, så kunne jeg pyntet enda mer og hatt juleby. 😆
AnonymBruker Skrevet 19. november 2023 #20 Skrevet 19. november 2023 Vår julepynt er typisk skandinavisk, med hvitt, gull, grønt, dekor i tre og papir, samt en del kurver. Er selv oppvokst med rød jul, men har de 8 årene gått helt bort i fra det og funnet vår egen stil vi slapper av og trives med 😊 Eksempelbilde fra Pinterest Anonymkode: 0d7d5...2be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå