Gå til innhold

Hvordan kan jeg finne ut om håret mitt er kort og tynt fordi det er min feil når det gjelder kosthold eller er uansett er på grunn av gene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet på hvorfor jeg spesielt både tenker så mye på, ikke aksepterer og livet mitt har blitt styrt av mitt korte og tynne hår i ca. minst tre år nå er spesielt fordi jeg føler meg så mindre bra for både meg selv og noen av mine viktige interesser og hobbyer, hadde lengre og tykkere hår før jeg var 17-19 år gammel, det ødelegger gleden min til å nyte mine viktigste interesser, hobbyer og spesielt mine fiktive forelskelser. Spesielt aksepterer ikke mitt korte og tynne hår spesielt om det sannsynligvis er min egen feil at mitt hår er kortere og tynnere og kanskje har hatt hårtap og vært ujevnt sannsynligvis mest på grunn av både dårlig kosthold og i de fleste dager både ikke drikke nokk vann og drikker mer av alt annet enn vann, ikke engang kan få svar og resultat for å vite om det er min feil eller uansett er på grunn av genene når man kan få svar og resultat for å vite om andre ting om vår egen helse som for eksempel om man har eller ikke har vitaminmangel, har kontroll over å ikke ha vitaminmangel, og både om man har og hva man er allergisk mot ifølge gjennom blodprøve som gir svar og resultat. og hvilken vekt man er, hvordan kroppsvekt fungerer og om man har kontroll over sin egen vekt med hjelp av vekta som i hvert fall gir svar, resultat og er som en veiledning for meg, kan bare gjøre og gledelig nyte mine spesielle viktigste interesser, hobbyer og spesielt mine fiktive forelskelser bare når jeg har minst litt lengre og tykkere hår som bare skjer sjeldent, tilfeldig og holder bare seg litt lengre og fyldigere midlertidig og bare mens jeg fortsatt er i 20-årene som jeg ikke har så mye tid igjen av spesielt siden man sannsynligvis er bare ung voksen i 20-årene, ønsker at jeg var yngre igjen og har samme problem med alder sånn som jeg har med håret mitt. Jeg minst fortsatt ikke gjør hårstyling, bare vasker håret mitt hver tredje dag, har ingen vitamin mangel, tar kosttilskudd, bruker milde silikon-frie sjampo og balsam, bruker hår kur en gang i uka når jeg vasker håret mitt, stusser håret mitt hver 4-5 måned, tar Zoloft 50mg medisin som skal stresse meg ned, aldri røyker og drikker alkohol, prøver vanligvis å ikke ligge med hode på puta omtrent minst i tolv timer etter jeg har sovet, men jeg faktisk uansett hadde fortsatt lengre og tykkere hår før jeg var 17-19 år gammel selv om jeg i hvert fall ikke tenkte på min kosthold, drakk mer av alt annet enn vann og var sannsynligvis overvektig om det også kan utover håret uansett alder selv før jeg var 17-19 år gammel.

Gjør jeg minst de viktigste måtene eller skal det mer enn det for å få finest hår som mulig og lengre og tykkere hår?

• Spiser litt varierende sundt og prøver å drikke noe sukkerfri, vanligvis for eksempel Tronhjems brun lapskaus i boks, tomat og grønnsak supper i poser og kopp, egg, brød, peanøttsmør, litt fiskepudding, litt fiskepinner, kjøttkake, litt gulrøtter, kompe, kålrabistappe, tika masala med kylling i boks, litt frukt smoothie, litt vann, og melk.
  • Har ingen vitamin mangel, tar både kosttilskudd og samtidig prøver ikke ta for mye av de ikke-vannløselige vitaminene.
  • Vasker håret vanligvis hver tredje dag.
  • Tar hår kur en gang i uka når jeg vasker håret.
  • Tar milde silikon-frie sjampo og balsamer.
  • Prøver å stusse håret i riktig tid i hver 4-5 måned.
  • Styler ikke håret.
  • Tar en trykt Zoloft 50mg medisin som skal stresse meg ned som jeg fikk fra en lege.
  • Aldri røyker og drikker alkohol og vin.
  • Prøver vanligvis å ikke ligge med hode på puta omtrent minst i tolv timer etter jeg har sovet.

Kan disse påføre hårtap som jeg fortsatt gjør?

• Har en hel del junk food og godteri som is, sjokolade, ostepop og sukkerfri brus i mer en dag i noen uker, hadde fortsatt lang og tykkere hår da jeg var yngre enn 17-19 selv om jeg sannsynligvis uansett ikke hadde helt bedre kosthold da og jeg er nå 27 år gammel.
  • Er sannsynlig overvektig igjen første gang på 6-7 år nå, selv om jeg vanligvis ikke hadde bedre hår da jeg i hvert fall var slank og fortsatt hadde lengre og tykkere hår før etter da jeg var 17-19 år gammel og er nå 27 år gammel.
  • Jeg sannsynligvis drikker ikke nokk vann i de fleste dager siden jeg ikke er så lett tørst og vann er litt mektig, men gjorde det i hvert fall sjeldent selv da jeg var yngre enn 17-19 og hadde fortsatt lang og tykkere hår før etter da jeg var 17-19 og er nå 27 år gammel.
  • Masserer ikke hodebunnen og vanligvis gjør ikke fysisk aktivitet.
  • Er litt sjeldent ute.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen, du. Du fikk mange gode svar i din forrige tråd. Orker ikke lese denne wall of text'en

Anonymkode: 97097...f36

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...