AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Skrevet 18. november 2023 Vi har vaskekjeller. Det er ingen mulighet for å installere egen vaskemaskin. Vi betaler kr 40 per vask Anonymkode: 885e9...9bb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #2 Skrevet 18. november 2023 Bare lurer litt på hvordan det går med mange som skal vaske, går det greit å sette seg på lister? Overholder folk tidene? Gjør de rent etter seg og alt er i sin orden med en slik vaskemulighet? Ingen irritasjon, krangling? Anonymkode: 6b11b...7bf
Million Skrevet 18. november 2023 #3 Skrevet 18. november 2023 Vi har en liten blokk, og det har aldri vært nødvendig med min-tur-lister. Stort sett ledig når man trenger det. Kan telle på en hånd de gangene det har vært opptatt når jeg har kommet ned i vaskekjelleren. Fikk meg for noen år siden egen vaskemaskin (da badet mitt ble renovert ble det plass til vaskemaskin), så jeg bruker ikke den i kjelleren lenger, men jeg bruker tørketrommelen der til å tørke håndklærne mine. Orker ikke stive håndklær tørket på stativ. Det koster 17,50 kr for 90 minutters tørk, men da er ikke ladningen tørr nok, så jeg må kjøre en runde til og betale 17,50 en gang til. Altså 35 kr for å få tørket håndklærne i tre timer. Strømmen er jo dyr nå, så de har skrudd opp prisene for en tid tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #4 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bare lurer litt på hvordan det går med mange som skal vaske, går det greit å sette seg på lister? Overholder folk tidene? Gjør de rent etter seg og alt er i sin orden med en slik vaskemulighet? Ingen irritasjon, krangling? Anonymkode: 6b11b...7bf Vi har ikke lister og fire maskiner tilgjengelig. Sjelden opplevd kø der. Anonymkode: 885e9...9bb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Skrevet 18. november 2023 15kr per vask. Det er oss og en eller to andre som bruker den tror jeg, så den er alltid ledig når jeg har satt på klær. Kjempekjekt. Anonymkode: 8d36b...b76
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 15kr per vask. Det er oss og en eller to andre som bruker den tror jeg, så den er alltid ledig når jeg har satt på klær. Kjempekjekt. Anonymkode: 8d36b...b76 Er forresten 40 leiligheter i blokka, men de fleste har vel valgt å ha sin egen. Jeg synes det er greiere å slippe siden det er heis ned dit uansett. Anonymkode: 8d36b...b76
Juliv Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har vaskekjeller. Det er ingen mulighet for å installere egen vaskemaskin. Vi betaler kr 40 per vask Anonymkode: 885e9...9bb Nå er det et par år siden vi bodde der, men 3-5 kr pr vask (avhengig av program) og 1 kr for 30 min tørk.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #9 Skrevet 21. november 2023 Ingen ting. Anonymkode: f2dc6...b0c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #10 Skrevet 21. november 2023 Maskinen er jo kjøpt inn av borettslaget, så er gratis å bruke den. Har eget vaskepulver Anonymkode: 47c51...394
SPOCA Skrevet 21. november 2023 #11 Skrevet 21. november 2023 Hadde vaskerier i borettslaget jeg bodde i før. Nesten 300 boenheter. Omtrent halvparten brukte maskinene, selv om de fleste hadde mulighet for vaskemaskin selv. Borettslaget måtte innføre betaling fordi beboere behandlet maskinene særdeles dårlig. Det kostet 20 kr per tid, som inkluderte tilgang på 1-2 store tørketromler og 2-3 vaskemaskiner i ca 3 timer (tildelt tid). Folk behandler ting bedre hvis de må betale litt, det er ihvertfall erfaringen etter ordningen ble innført.
SPOCA Skrevet 21. november 2023 #12 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Maskinen er jo kjøpt inn av borettslaget, så er gratis å bruke den. Har eget vaskepulver Anonymkode: 47c51...394 Det er jo ingen selvfølge at de er gratis å bruke for det. Problemet er at enklete folk, spesielt i store borettslag, ikke nødvendigvis behandler ting som er gratis bra. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #13 Skrevet 21. november 2023 500kr i året. Anonymkode: cfb09...174
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #14 Skrevet 21. november 2023 20 kroner per vask. Er et system hvor man booker tid. Jeg liker det ikke. Synes det er stress å forholde seg til booket tid og stress å få fylt på kortet med vaskepenger (er kun en kveld i måneden det er mulighet til å kjøpe påfyll). Heldigvis har de fleste enheter egen vaskemaskin, så det er mye ledig tid, men hender jo at det i perioder er travelt likevel. Må også innom vaskeriet fysisk for å skrive meg på liste, og det er autolås på dørene så om man glemmer å hente vasken må man vente til neste dag. Hadde systemet vært digitalt (at man kan booke og fylle penger på nettside, og at det kun er muligheten til å sette på maskinen og ikke muligheten til å hente vasken som låser seg kl. 22) hadde det vært MYE enklere. Anonymkode: 1a60f...31d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #15 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): 20 kroner per vask. Er et system hvor man booker tid. Jeg liker det ikke. Synes det er stress å forholde seg til booket tid og stress å få fylt på kortet med vaskepenger (er kun en kveld i måneden det er mulighet til å kjøpe påfyll). Heldigvis har de fleste enheter egen vaskemaskin, så det er mye ledig tid, men hender jo at det i perioder er travelt likevel. Må også innom vaskeriet fysisk for å skrive meg på liste, og det er autolås på dørene så om man glemmer å hente vasken må man vente til neste dag. Hadde systemet vært digitalt (at man kan booke og fylle penger på nettside, og at det kun er muligheten til å sette på maskinen og ikke muligheten til å hente vasken som låser seg kl. 22) hadde det vært MYE enklere. Anonymkode: 1a60f...31d Vi betaler med Vipps hos oss. Vaskeriet er stengt mellom 07:00-20:00 alle dager (autolås). Henger opp klærne hjemme, putter håndklær og sengetøy i tørketrommelen. Hos oss er det aldri travelt da. Har vært én bomtur på 4 måneder, og jeg vasker klær 2-3 ganger i uka. Anonymkode: 8d36b...b76
AnonymBruker Skrevet 21. november 2023 #16 Skrevet 21. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi betaler med Vipps hos oss. Vaskeriet er stengt mellom 07:00-20:00 alle dager (autolås). Henger opp klærne hjemme, putter håndklær og sengetøy i tørketrommelen. Hos oss er det aldri travelt da. Har vært én bomtur på 4 måneder, og jeg vasker klær 2-3 ganger i uka. Anonymkode: 8d36b...b76 Vi har appvaskeri. Vi fyller på egen konto, og appen sier ifra når vasken er ferdig. Hadde et opplegg med vaskeklut og kontantbetaling tidligere. Det var et styr. Anonymkode: 885e9...9bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå