Gå til innhold

Foreldrefrokost i barnehagen nå igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå skal barnehagen ha luciatog med påfølgende frokost i arbeidstiden og alle foreldre tar med en matrett hver samt noe å spise av osv, akkurat som sist måned, da var det også arrangement i arbeidstiden og å ta med matrett. 

Jeg har ikke mulighet til å ta fri, kan ikke flekse for da må jeg jobbe det inn og rekker ikke henting og levering. 

Hvorfor kan ikke barnehagen skjønne at folk flest har barnet i barnehage fordi de ikke kan være med barnet på dagtid??

Synes det er så vondt om enkelte barn alltid blir de eneste uten foreldre tilstede. Det er en skikkelig uting av barnehagen og arrangere dette annenhver måned. 

Anonymkode: ab965...220

Kan legge til at ungen kun er 1 år, så den vil ikke ha det helt store utbytte av slike arrangementer og blir ofte engstelig ved masse fremmede folk tilstede. Synes de kunne forbeholdt slikt til storebarna. 

• Liker 12
Skrevet

Nå er det slikt at alle må ha Lucia på samme dag..om det er stor eller små avdelinger. Men bare si i fra til barnehagen at du ikke kommer så vil de passe på barnet ditt. Dette er ikke noe stress nå.. kanskje mer når barnet blir 3-5 år og skjønner mer .men det er 3 år til...

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes også arrangement for foreldre i bhg sin åpningstid er en uting. Fint og koselig for de som kan, ekskluderende og sårt både for foreldre og barn når det ikke går. 

Er ikke alle jobber hvor man bare kan flekse og avspasere (gjerne på kort varsel).

Anonymkode: dea6a...416

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet

Regner såklart med at du melder deg inn i su/fau slik at du faktisk kan gjøre noe mer med det enn å syte på kg?

Anonymkode: e8ef7...573

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Regner såklart med at du melder deg inn i su/fau slik at du faktisk kan gjøre noe mer med det enn å syte på kg?

Anonymkode: e8ef7...573

Nei selvfølgelig er det ikke bare å melde seg inn der når man ikke har noen som kan passe barna. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nei selvfølgelig er det ikke bare å melde seg inn der når man ikke har noen som kan passe barna. 

Hæ?? Går du ikke på foreldremøte 1-2 ganger i året heller? 
Barn krever oppfølging. Er man alene med barn og uten familie/nettverk rundt seg så må man skaffe seg ett nettverk.

Anonymkode: 0b30e...db3

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, så dritt å må gjøre noe sammen med/for barna sine. Det er evig nok at man må føde dem og ha dem hjemme på natta + gi dem litt mat i ny og ne. Resten er dritt 

Anonymkode: e8563...176

• Liker 11
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes også arrangement for foreldre i bhg sin åpningstid er en uting. Fint og koselig for de som kan, ekskluderende og sårt både for foreldre og barn når det ikke går. 

Er ikke alle jobber hvor man bare kan flekse og avspasere (gjerne på kort varsel).

Anonymkode: dea6a...416

Lucia er vel sjelden på kort varsel 

Anonymkode: 19e48...816

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er faktisk viktig for barna (og mange foreldre og ansatte) at foreldrene blir kjent med barnehagen og ansatte, ved å delta på ting som foregår utenom henting og bringing. Det er vel ikke snakk om hyppige frokoster i barnehagen? Og nei, det er ikke alltid det går an å delta på ting i barnehagen. Husker selv en gang det ikke passet for meg (skulle ha eksamen), og måtte gå før luciatoget hadde rukket å gå. Det som var litt synd med det var jo at jeg hadde lovd barnet mitt å se luciatoget, men så var hun som skulle være lucia veldig forsinket i barnehagen den dagen, så da ble hele toget forsinket. Veldig synd, men sånn er det dessverre innimellom. 

Anonymkode: 87faf...cf5

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ærlig talt! Foreldrene vil ikke være til stede på barnas lucia-feiring heller nå. Hva skal dere med barn etter når dere aldri orker å være sammen med dem?

Anonymkode: 336dd...3ad

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Lucia er vel sjelden på kort varsel 

Anonymkode: 19e48...816

Hjelper fint lite når man uansett ikke kan ta seg fri fra jobb, hva mener du jeg skulle gjort, leid inn vikar??

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjelper fint lite når man uansett ikke kan ta seg fri fra jobb, hva mener du jeg skulle gjort, leid inn vikar??

Ja. Barna er viktigst.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ?? Går du ikke på foreldremøte 1-2 ganger i året heller? 
Barn krever oppfølging. Er man alene med barn og uten familie/nettverk rundt seg så må man skaffe seg ett nettverk.

Anonymkode: 0b30e...db3

Ja det har ts sikkert ikke tenkt på 👏

Foreldremøte 1-2 ganger i året er noe helt annet enn frokoster i arbeidstiden annenhver mnd. Det er problematisk, helt uavhengig av nettverk. 

Anonymkode: ea0f4...405

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er faktisk viktig for barna (og mange foreldre og ansatte) at foreldrene blir kjent med barnehagen og ansatte, ved å delta på ting som foregår utenom henting og bringing. Det er vel ikke snakk om hyppige frokoster i barnehagen? Og nei, det er ikke alltid det går an å delta på ting i barnehagen. Husker selv en gang det ikke passet for meg (skulle ha eksamen), og måtte gå før luciatoget hadde rukket å gå. Det som var litt synd med det var jo at jeg hadde lovd barnet mitt å se luciatoget, men så var hun som skulle være lucia veldig forsinket i barnehagen den dagen, så da ble hele toget forsinket. Veldig synd, men sånn er det dessverre innimellom. 

Anonymkode: 87faf...cf5

Det er noe hver måned nesten og barnet er enda så lite at det ikke skjønner noe av det. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ærlig talt! Foreldrene vil ikke være til stede på barnas lucia-feiring heller nå. Hva skal dere med barn etter når dere aldri orker å være sammen med dem?

Jeg er mer en gjerne med barnet mitt, bare ikke i arbeidstiden. 

Og hadde jeg hatt fri hadde jeg hatt barnet som er så lite hjemme, ikke med foreldrefrokost det ikke har noe utbytte av. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er dypt fascinerende hvor ufattelig mye for barna som legges midt i arbeidstiden. Alt fra lucia- og påskefrokoster til utviklingssamtaler og tannlegetimer. Her skulle eldstemann leveres kl 10 på mandag og hentes kl 13 på fredag i fbm leirskole (får ikke akkurat syklet når man har 30 kg bagasje med alt fra fiskeutstyr og regntøy til skiklær). Helt fantastisk. I mitt neste livskvalitet jeg bli ufør, da får jeg hvert fall tid til å følge opp ungene. 

Anonymkode: df228...31c

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har litt blandede følelser for slike ting. Isolert sett er det bra. Det er positivt for oss foreldre at det finnes arrangementer hvor vi kan bli kjent med barnehagen og andre foreldre, og barna kan vise fram ting de har laget eller en forestilling de har forberedt. Og det er hyggelig for barna at ikke alle dager er like i barnehagen.

Men så er jo problemet at det blir veldig mange sånne ting, ihvertfall for oss som har flere barn, og da blir det bare slitsomt, og vanskeligere å jobbe full tid, og det virker ekskluderende på de som har jobber med lite fleksibilitet, så det er jo en avveining mellom flere hensyn.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du forstår at ikke alle har fleksitid? Noen jobber i butikk, i nødetatene, som lærere, i andre barnehager... For noen er det faktisk umulig å ta fri. 

At man ikke kan være i barnehagen i arbeidstiden sier ingenting om at man ikke vil være sammen med barna. Det sier bare at man har kjøpt barnehageplass fordi man jobber på dagtid. 

Anonymkode: ea0f4...405

• Liker 10
  • Nyttig 15
Skrevet

Ja så grusomt å være med barnet

ps du har rett på fri av og til, om det er tannlege eller foreldrefrokost

Anonymkode: ea380...5db

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...