Gå til innhold

Til alle som har barn, i tillegg til dere som jobber med dem :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn vil ikke høre på deg, løpe fortere bort til deg selv om du har tidspress på deg .. slutt og skrik til dem!

Jeg jobber i barnehage og ser stadig vekk ansatte som skriker over hodet på dem, SLUTT med det.

Anonymkode: aad24...d7c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mer hensiktsmessig om du skriver hva du mener folk bør gjøre isteden, fremfor å bare si hva de ikke skal gjøre.

Anonymkode: 6691f...ad2

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er mer hensiktsmessig om du skriver hva du mener folk bør gjøre isteden, fremfor å bare si hva de ikke skal gjøre.

Anonymkode: 6691f...ad2

Jeg kan forstå argumentet ditt, men når det kommer til skriking på barn så er jeg allergisk.

Barn skal beskyttes.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg jobber i barnehage og ser stadig vekk ansatte som skriker over hodet på dem, SLUTT med det.

Tror det er bedre å fortelle dem dette direkte enn å skrive det her. Det er ikke sikkert de du jobber med leser her og forstår at det gjelder dem. 

Skrevet
ESFP skrev (Akkurat nå):

Tror det er bedre å fortelle dem dette direkte enn å skrive det her. Det er ikke sikkert de du jobber med leser her og forstår at det gjelder dem. 

Jeg vet det, men det er mange som jobber med barn som har godt av en påminnelse i en travel hverdag :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kan forstå argumentet ditt, men når det kommer til skriking på barn så er jeg allergisk.

Barn skal beskyttes.

Gode gud🙄

Anonymkode: 365b7...7e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gode gud🙄

Anonymkode: 365b7...7e7

Når jeg observerer dette mange steder så er det faktisk ganske bra med påminnelser, å bli skreket til er ikke en eneste faktor i risiko av skjevutvikling, men summen av det små kan faktisk føre til psykiske problemer senere i livet.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du stadig ser ansatte i barnehagen du jobber skrike til barna så tenker jeg det er på tide at barnehagen har det oppe som tema med kursing og bevisstgjøring. Ta en prat med styrer 😊 barnehagen til barna mine fikk tilbakemelding vie en undersøkelse at barna i for stor grad opplevde å bli kjefta på(tenker skreket til går inn i den kategorien). De hadde det som fokus over en periode og de ansatte følte at barnehagehverdagen ble bedre fordi alle de ansatte jobba på en bedre måte rundt å gi beskjeder, overgangssituasjoner, og å være tidligere på for å unngå situasjonene som fort ender med kjefting og skriking. 
Jeg kjenner til barnehagen via jobb og kollegaer som har elever i praksis der og tett samarbeid med elevoppgaver omtaler det som en av de beste barnehagene i byen, så det er ikke bare noe de ansatte sier. 

Anonymkode: 8aff8...3eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du stadig ser ansatte i barnehagen du jobber skrike til barna så tenker jeg det er på tide at barnehagen har det oppe som tema med kursing og bevisstgjøring. Ta en prat med styrer 😊 barnehagen til barna mine fikk tilbakemelding vie en undersøkelse at barna i for stor grad opplevde å bli kjefta på(tenker skreket til går inn i den kategorien). De hadde det som fokus over en periode og de ansatte følte at barnehagehverdagen ble bedre fordi alle de ansatte jobba på en bedre måte rundt å gi beskjeder, overgangssituasjoner, og å være tidligere på for å unngå situasjonene som fort ender med kjefting og skriking. 
Jeg kjenner til barnehagen via jobb og kollegaer som har elever i praksis der og tett samarbeid med elevoppgaver omtaler det som en av de beste barnehagene i byen, så det er ikke bare noe de ansatte sier. 

Anonymkode: 8aff8...3eb

:klappe:

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barn vil ikke høre på deg, løpe fortere bort til deg selv om du har tidspress på deg .. slutt og skrik til dem!

Håper du har varslet om dette.

Anonymkode: a6ccd...b9b

• Liker 1
Skrevet

Er dette noe du observerer ofte? Jeg har jobbet som pedagog i barnehage i 23 år og nå i skole i 3 år og kan ikke si at dette er noe jeg og mine kollegaer driver med. Mine egne tenåringer derimot… da er det fristende å rope innimellom! 

Anonymkode: e5364...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...