Gå til innhold

Skjønner meg ikke på kollega som sløser penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

En på jobb er sånn 30. Han leier bolig og er enslig, men med en vanvittig livsstil. Reiser, byen, konsert, restauranter og lignende. Han sier selv at han ikke har planer om å kjøpe bolig en gang?! Kjenner jeg blir oppgitt. Selv hadde jeg spart til bolig og etablert meg selv. Må da være utrolig slitsomt å aldri få startet livet sitt ordentlig? Orker snart ikke høre han prate om alt han holder på med, det er jo bare å kaste bort penger på tull. Er verken mann eller ung, så det er kanskje noe jeg ikke forstår. Og enda klager unge i dag på dårlige tider, samtidig som de holder på slik?! For en tulling. Makan.

Anonymkode: dfc70...d04

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor det på KG er så vanskelig for noen å forstå at man kan ta andre livsvalg enn en selv.

Anonymkode: 81d6c...c4b

• Liker 45
  • Nyttig 4
Skrevet

Han er ikke som deg, derfor blir du irritert?

Anonymkode: 72da2...264

• Liker 25
Skrevet

"Får starta livet sitt"? 😅😅😅😅 syns det høres ut som han lever livet mer enn de som sliter med å få betalt på boligen sin akkurat nå. Vi har bare 1 liv og alle må få velge selv hvordan man vil leve det. Finnes ikke riktig eller gal. Vi i Norge lever på helt forskjellig måte enn i andre land, betyr det at vi gjør det riktige? 

Anonymkode: e2e41...753

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

For en tulling du er er vel rettere sagt.

Han er opptatt av å leve da, oppleve ting, opplevelser, se verden og ikke betale rente pp millioner til banken, og ikke bare bo seg ihjel. Når jeg hører at folk betaler 36 k på boliglånet sitt på en måned i disse dager forstår jeg han godt. 

Anonymkode: 4a45b...ca8

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet

høres jo ut som denne personen faktisk lever livet da, og nyter det. 

kanskje tråd-starter bare er misunnelig?   

Anonymkode: d7cf1...14d

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Er du den samme som har laget tråder de siste helgene om hva kollegaer spiser i lunsjen også? Virker som samme ordbruk. Tåpelig å bry seg så mye om andre mennesker og være så negativ til alle som ikke lever slik du selv gjør 

Anonymkode: 4a45b...ca8

• Liker 15
Skrevet

Ikke alle er like trygghetssøkende. Noen prioriterer annerledes. Sånn er det, og det er bra for samfunnet vårt at ikke alle er like. Det høres ut som han har funnet en livsstil som fungerer for ham.

Anonymkode: 4826a...512

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva vet du om hva han har av penger og eventuel arv i vente? 

Det oser misunnelse av deg.

Anonymkode: ddb8d...efd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen velger å leve slik, og det er helt greit så lenge de ikke forventer at samfunnet skal betale for nødvendigheter som de ikke selv er i stand til å finansiere grunnet prioriteringene sine.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

"Får starta livet sitt"? 😅😅😅😅 syns det høres ut som han lever livet mer enn de som sliter med å få betalt på boligen sin akkurat nå. Vi har bare 1 liv og alle må få velge selv hvordan man vil leve det. Finnes ikke riktig eller gal. Vi i Norge lever på helt forskjellig måte enn i andre land, betyr det at vi gjør det riktige? 

Anonymkode: e2e41...753

Det er litt av poenget mitt. Vi er så heldige som bor i Norge og da er det frustrerende at folk bare kaster alle muligheter ut vinduet. Så klager de etterpå om at ting er så vanskelig og fælt 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er litt av poenget mitt. Vi er så heldige som bor i Norge og da er det frustrerende at folk bare kaster alle muligheter ut vinduet. Så klager de etterpå om at ting er så vanskelig og fælt 

Hvordan vet du at han kommer til å klage etterpå om at ting er så vanskelig og fælt?

Anonymkode: 81d6c...c4b

• Liker 13
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne være slik! Føler meg fanget av voksenlivet!

Anonymkode: acf4f...3fa

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En på jobb er sånn 30. Han leier bolig og er enslig, men med en vanvittig livsstil. Reiser, byen, konsert, restauranter og lignende. Han sier selv at han ikke har planer om å kjøpe bolig en gang?! Kjenner jeg blir oppgitt. Selv hadde jeg spart til bolig og etablert meg selv. Må da være utrolig slitsomt å aldri få startet livet sitt ordentlig? Orker snart ikke høre han prate om alt han holder på med, det er jo bare å kaste bort penger på tull. Er verken mann eller ung, så det er kanskje noe jeg ikke forstår. Og enda klager unge i dag på dårlige tider, samtidig som de holder på slik?! For en tulling. Makan.

Hva har dette med deg å gjøre? Hvordan går det utover deg eller ditt liv? Hvorfor bryr du deg om hva andre mennesker velger å gjøre med eller i sine liv? Igjen, hvordan påvirker dette deg personlig? Som voksen og perfekt dame burde jo du ha nok å henge fingrene i om du ikke skal bruke en lørdag på å klage over dette på KG?

Anonymkode: 88a99...689

• Liker 5
Skrevet

Er du en av rollefigurene til Lene Kongsvik eller Robert Stoltenberg? Jeg får litt vibber av en parodiert person 

Anonymkode: 11ea8...4ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Uff nei, han reiser, byen, konsert, restauranter og lignende. Det er jo ikke noe liv i det hele tatt. Tenk å være så uforskammet og leve et liv som han selv ønsker? Han vil jo ikke sitte igjen med annet enn minner av dette. Tenkt å ville seg selv så vondt #IRONI

Anonymkode: c5b21...f52

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som han lever livet som bare det. Ikke at han går og venter på at det skal starte! 😂 Han koser seg jo med reiser og opplevelser, uteliv og sosialt liv mens han kan - før det blir familie og barn som setter en stopper for mye av det der, og hjemmekvelder der man gjør husarbeid etter at barna har lagt seg og så slokner foran tv-en er mer regelen.

Synes det høres ut som han har det helt supert. Han tenker antageligvis ikke at han "sløser penger" som du skriver, men at han får valuta for dem, mye glede, moro og opplevelser. For mange mennesker er det livet.

Og jeg er litt lei av at så mange her på KG mener at å kjøpe egen leilighet og ikke leie er en eneste sann helligdom alle MÅ oppnå. Det er tull. Noen trives utmerket med å leie, så la dem få lov til det om de vil. Jeg eier selv, da jeg trenger tryggheten det gir, men noen bryr seg ikke om de blir nødt til å flytte en gang i året eller annethvert år fordi eier hiver dem ut. Er man ung og singel har det nok ikke så mye å si å måtte flytte. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Pass dine egne saker!!! Og når ble restaurantbesøk, konserter og reiser en vanvittig livsstil? 😂 Skulle tro han drev med kokain og hadde eget privatfly han brukte overalt han skulle sånn som du oppfører deg. Selv om du syns restauranter, konserter og reiser er tull og vanvittig er det ikke sikkert han syns det. Og han har da startet livet sitt selv om han leier bolig, herregud! Enkelte foretrekker faktisk å leie siden det da er lettere å flytte på seg uten å måtte styre med å selge først. Ikke alle like A4 som deg. Og for ordens skyld, jeg eier eget hus og har gjort det i 15 år.

Jeg skal forresten ut å spise på restaurant i kveld, FOR en VANVITTIG livsstil jeg har! Skamme meg skulle jeg! :ironi:

Endret av jukkapalme
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Godt vi alle er forskjellige. Hvis ikke så hadde ingen kulturelle hendelser eller ingen liv i gatene eksisterer. Jeg benytter meg ikke av det, da jeg er hjemmekjær og elsker å nyte hjemmelaget mat fremfor å spise ute. Tenker også på det å eie er trygt og godt. Men han syns vel livet er bedre utenfor hjemmets fire vegger. Og heller bruker penger på det. 

Anonymkode: 0414b...34e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...