Gå til innhold

Forbruk 1 voksen og 2 småskolebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat gått fra en svært godt betalt jobb til en annen jobb som passer bedre til tilværelsen som alenemor for 2 små. Jeg har før aldri trengt å tenke på økonomi og forbruk. Hva er realistisk å forbruke for oss 2? Klarer fint å handle mest mulig brukt til barna og har egentlig sansen for en nøktern livsstil, men vet rett og slett ikke hva normalt nivå er. Er det noen andre alenemødre med normal inntekt som kan gi en viss pekepinn? Dvs forbruk etter faste utgifter er betalt. Har et ønske om å spare nok til å pusse opp kjøkkenet og male om hele leiligheten etterhvert.

Har 19000kr etter alle faste utgifter er betalt. Hvor mye kunne dere i tilsvarende situasjon spart og hvor mye hadde dere brukt på mat, fritidsaktiviterer o.lign?

Anonymkode: cbd97...3f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I samme situasjon som deg. Hvis du har 19 000 etter faste utgifter hadde jeg ikke vært bekymret i det hele tatt :) Her er mitt budsjett (alene med to jenter på 7 og 10)

Månedslønn: 38 000 utbetalt 

Bolig inkl strøm, tv/internett og forsikring: 20 000

Bil: 3400

Aktiviteter til ene barnet: 500

Busskort til begge barna: 400 

Mobil og abonnementet x 3: 1200 

Diverse forsikringer: 500 

= 12 000 igjen til mat og øvrig :) 

Anonymkode: a9207...1d4

Skrevet

Meg over. Sparer ca 5000 hver måned. Fra og med neste år skal jentene være mer hos far og da kommer jeg til å jobbe mye ekstra for å få spart. Ideelt ønsker jeg å spare 10 000kr i måneden

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I samme situasjon som deg. Hvis du har 19 000 etter faste utgifter hadde jeg ikke vært bekymret i det hele tatt :) Her er mitt budsjett (alene med to jenter på 7 og 10)

Månedslønn: 38 000 utbetalt 

Bolig inkl strøm, tv/internett og forsikring: 20 000

Bil: 3400

Aktiviteter til ene barnet: 500

Busskort til begge barna: 400 

Mobil og abonnementet x 3: 1200 

Diverse forsikringer: 500 

= 12 000 igjen til mat og øvrig :) 

Du skriver månedslønn, men du har jo mer inntekt når du har barn? Barnetrygd for 2+1 barn, barnebidrag, støtte til barnetilsyn osv.

Anonymkode: adebe...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...