Gå til innhold

Kvinner: avskrudd sex, påskrudd kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et langvarig forhold med barn og huslån og hele pakken.

Sambo insisterer på at hun vil «bli gamle sammen». Kommer med kjærlighetserklæringer, kaffe på senga og sånt. Men butikken er stengt. Hun ønsker ikke å ha sex. Når jeg tar opp dette så har hun ikke så mye å si utenom at hun forstår at vi har noen utfordringer med sexliv.

Jeg holder på å gå på veggen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. En grunn til at vi ble et par er at hun tenner meg. Jeg blir frustrert av å ha en halvnaken kvinne i samme seng år ut og år inn som ganske enkelt ikke vil ha meg.

Det virker som om alle opsjonene mine er dårlige.

1. Behold status quo. Bli en bitter gammel mann og la evt impotensen ta meg.

2. Gjøre det slutt og forklar barna at de må bytte skole fordi pappa trenger å få pult.

3. Finne en elskerinne (lettere sagt enn gjort) og bli universalt fordømt som  mannsgris som forsmår stakkars uskyldige samboeren sin

4. «Snakke om det» til en sambo som ikke har noe spesielt å si om temaet. Hun er fornøyd med status quo…

Anonymkode: d0f67...7f4

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig det dr, at hun ikke er gira på å snakke om det. Men så søt da, som kommer med kaffe på senga 🥰 

Hun er klar over at dere har noen utfordringer, men vil ikke snakke om det. Hva med å sende henne en melding? Noen ganger kan man kommunisere bedre skriftlig. 

"Hei kjære. Jeg vil gjerne lage en avtale om at vi gir hverandre oralsex hver søndag. Ikke noen forventning om samleie, jeg bare savner så sykt å smake på musa di. Hva synes du om det?"

Anonymkode: ec3b5...119

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Parterapi? 

Anonymkode: ecbc5...011

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Parterapi? 

Anonymkode: ecbc5...011

FVK. Måtte «tvinge» henne. Kom ikke så mye ut av det.

Skrevet

Sexolog eller noe? Eller en god parterapeut.

Jeg tror et problem her er at hun virkelig ikke skjønner hvor viktig det er for deg, hun må begynne å fatte at dette er alvorlig, at et alternativ er å forlate henne. Du må være tydelig, banke det inn i skallen hennes. Nå går vi til sexolog ellers så skilles vi.

Prøv og formuler det litt mer som i at det er vondt å føle at hun ikke vil ha deg, å føle seg avvist og mindre elsket, å ikke få oppfylt egne behov i forholdet når det kommer til sitt kjærlighetsspråk osv. Ikke bare skyld på at du må pule for og ikke få blå baller, det blir sett ned på og som noe som bare kan løses med et runk, og jeg tror også det er litt forenkling av problemet. Samtidig er jo seksuell frustrasjon vondt og.

Men: hun kommer nok aldri til å bli et dyr i senga eller få høy sexlyst. Og om hun ikke har lyst så er det ikke så god løsning at hun skal spre beina daglig bare for at du skal tømme deg, for dersom hun ikke liker det så kan det ende med at hun forakter deg og kåtheten din. Noe såkalt pliktsex kan folk vel alltids bjuda på, men nøkkelen er jo å gi henne mer lyst til det også, så der tenker jeg KANSKJE en sexolog kan hjelpe for litt mer action mellom laknene. Men igjen - du er sammen med ei med lav lyst, dette er livet ditt, et liv du har valgt. Som jeg pleier å spørre i sånne tråder -  hvorfor i huleste ble du sammen med henne. Skjønner ikke folk som gifter seg med noen med lav lyst, og så klager de etter et år på det de visste da de ble sammen. Jeg hadde forlatt eller vært utro.

Anonymkode: 50230...2f5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 9.22):

Vanskelig det dr, at hun ikke er gira på å snakke om det. Men så søt da, som kommer med kaffe på senga 🥰 

Hun er klar over at dere har noen utfordringer, men vil ikke snakke om det. Hva med å sende henne en melding? Noen ganger kan man kommunisere bedre skriftlig. 

"Hei kjære. Jeg vil gjerne lage en avtale om at vi gir hverandre oralsex hver søndag. Ikke noen forventning om samleie, jeg bare savner så sykt å smake på musa di. Hva synes du om det?"

Anonymkode: ec3b5...119

Man skal da ikke presse noen som ikke vil til å ha sex!

Jeg også fikk nok. Skrudde den biten helt av, og samboer forlot meg. Er så glad for det, for jeg ble mast på og pressa på alle slags måter. Det verste jeg har vært med på. Sa han kunne gå ut å få det med noen andre, men der ville han ikke. 

Anonymkode: a3da0...e16

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Man skal da ikke presse noen som ikke vil til å ha sex!

Jeg også fikk nok. Skrudde den biten helt av, og samboer forlot meg. Er så glad for det, for jeg ble mast på og pressa på alle slags måter. Det verste jeg har vært med på. Sa han kunne gå ut å få det med noen andre, men der ville han ikke. 

Anonymkode: a3da0...e16

Du mener du ikke var forelsket i han lengre og var for feig å avslutte det. Sannheten med dere kvinner og deres mangel av sexlyst blir snart almennkunskap. 

Anonymkode: 02f38...a89

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du mener du ikke var forelsket i han lengre og var for feig å avslutte det. Sannheten med dere kvinner og deres mangel av sexlyst blir snart almennkunskap. 

Åh yes, endelig en mann som skal fortelle oss kvinner hvordan vi tenker, for det vet vi jo ikke selv. 

Og så er vi jo alle selvsagt helt prikklike, har et hivemind og vet og tenker alt det samme, og har selvsagt også en konspirasjon om å skjule dette.

Takk for informasjonen om at det snart kommer ut, jeg regner med at alle store medier har plukket opp den banebrytende oppdagelsen din og at den om få strakser vil rulle over skjermer i hele verden som "breaking news"? 

Jeg skal informere yppersteprestinnene i kvinne-illuminatien så vi kan slå våre eggstokker sammen over hele jorden og finne ut hvordan vi skal klare å legge lokk på oppdagelsen din.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn er da mange menn også.

Anonymkode: 3ba09...56a

• Liker 3
Skrevet

Kan avkrefte at det er noe generelt med kvinner at vi heller kommer med kaffi på sengen en har sex i allefall. Der er og plenty av menn som er som din samboer. Jeg tror det er lite å gjøre her når hun lever lever med skylapper og ikke gidder snakke om problemene deres engang. 

Anonymkode: 5f8a3...34b

• Liker 5
Skrevet

Jeg kunne vært din samboer. Jeg har lenge slitt med manglende lyst på sex, og har store problemer med å snakke om det. Mannen min har reagert med å blir sur når jeg ikke klarer å «spille med», men har aldri sagt tydelig med ord hvor viktig dette er for han - før han i høst forteller at han ikke orker å leve med meg mer og vil skilles. Nå er alt kaos… Vi klarer hverken å snakke sammen, eller ta på hverandre.

Mitt råd er å snakke med henne!  Fortell hvordan dette føles for deg, og hvor viktig sex er for at du skal føle deg elsket. Om hun ikke snakker tilbake har du i alle fall gjort det du kan….

Og ja, det er mulig å elske noen uten å ha lyst til å ha sex med de. Jeg er beviset på det….

Anonymkode: 9a7f2...1d0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2023 den 9.15):

Jeg er i et langvarig forhold med barn og huslån og hele pakken.

2. Gjøre det slutt og forklar barna at de må bytte skole fordi mamma og pappa er veldig forskjellige.

Endret.

Du kommer til å gå på veggen etterhvert, dessverre.

Anonymkode: 16d2f...4f0

• Liker 1
Skrevet

Du må jo også klare  kommunisere bedre

Du må gjøre dte klart at dette er viktig. Si at du trenger nærhet og du øsnker å ha et sexliv, men ikke vil presse henne om hun ikke vil. Spør om dere kan ha et åpent forhold og ha sex med andre, eller om hun ønsker å jobbe med samlivet og gå i terapi med deg?

Sex er ikke viktig for alle, og man kan ha et bra forhold fullt av kjærlighet uten sex - men da må jo begge føle det på samme måte/ha samme behov. Dere har forskjellige behov, og da må dere begge være villig til å jobbe med det. Kunen du prøvd å få henne med i samlivsterapi?

Anonymkode: a0607...3a9

• Liker 2
Skrevet

Har du lest Positive Male Masculinity? Hun liker deg jo åpenbart siden hun styrer på, men er hun tiltrukket av deg, eller syns hun det er praktisk å ha deg?

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men igjen - du er sammen med ei med lav lyst, dette er livet ditt, et liv du har valgt. Som jeg pleier å spørre i sånne tråder -  hvorfor i huleste ble du sammen med henne. Skjønner ikke folk som gifter seg med noen med lav lyst, og så klager de etter et år på det de visste da de ble sammen. Jeg hadde forlatt eller vært utro.

Dette skjedde etter at vi fikk barn. Jeg hadde selvsagt ikke valgt å flytte sammen eller få barn med noen som ikke vil ta i meg.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kunne vært din samboer. Jeg har lenge slitt med manglende lyst på sex, og har store problemer med å snakke om det. Mannen min har reagert med å blir sur når jeg ikke klarer å «spille med», men har aldri sagt tydelig med ord hvor viktig dette er for han - før han i høst forteller at han ikke orker å leve med meg mer og vil skilles. Nå er alt kaos… Vi klarer hverken å snakke sammen, eller ta på hverandre.

Mitt råd er å snakke med henne!  Fortell hvordan dette føles for deg, og hvor viktig sex er for at du skal føle deg elsket. Om hun ikke snakker tilbake har du i alle fall gjort det du kan….

Og ja, det er mulig å elske noen uten å ha lyst til å ha sex med de. Jeg er beviset på det….

Men tenkte du ikke over før dette skjedde at «oi, vi har ikke sex. Det virker litt uvanlig, skal tro om vi burde snakke om det?»? Eller var det bare komfortabelt å slippe styret?

Jeg har veldig vanskelig for å forstå hvordan man kan føle romantisk kjærlighet for noen, og likevel føle at sex med denne personen er vemmelig. Det er ubegripelig ut fra mine referanserammer. Alle jeg noensinne har vært romantisk engasjert i har jeg hatt en dragning til kroppen deres som er vanskelig å beskrive.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men tenkte du ikke over før dette skjedde at «oi, vi har ikke sex. Det virker litt uvanlig, skal tro om vi burde snakke om det?»? Eller var det bare komfortabelt å slippe styret?

Jeg har veldig vanskelig for å forstå hvordan man kan føle romantisk kjærlighet for noen, og likevel føle at sex med denne personen er vemmelig. Det er ubegripelig ut fra mine referanserammer. Alle jeg noensinne har vært romantisk engasjert i har jeg hatt en dragning til kroppen deres som er vanskelig å beskrive.

Jo, forsto absolutt forstått at jeg har en utfordring, men jeg klarer ikke å sette ord på hva som skjer (eller ikke skjer) i kroppen min. Og når ikke han ikke har spurt eller tar opp problemet (bare blitt sur/irritert) har jeg heller latt det gå, og håpet at det skulle bli bedre med tiden…. Det har ikke vært sånn bestandig. Har vært et par i 17 år, og problemene med sex startet for 2 - 3 år siden…

• Hjerte 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Folk er jo forskjellige og har forskjellige behov.

For min del henger følelser og sex sammen. Jeg er veldig seksuell. Det er en del av kjærlighetsspråket mitt. Kysse offentlig, ta på hverandre, stryke etc. Men med ekser forsvant det med følelsene. 

Og da var det på tide å gå videre🤷🏻‍♀️

Skrevet

Kvinner blir sånn når mannen ikke dekker våre relasjonelle behov. 

Var sånn det begynte hos oss også. Men mannen klarte ikke å endre seg for å dekke mine behov. Jeg har ikke lyst på en mann som ikke dekker mine grunnleggende behov. 

I stedet for å klage over at du ikke får sex slik de fleste her foreslår bør du heller spørre hvilke behov hun har som du ikke dekker. 

Min mann var også bare opptatt av egne behov, så nå er vi skilt. 

Anonymkode: 2f32b...19e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Opplevde dette med tidligere samboer, vi hadde det så sint sammen og han var kjekk og veltrent. Problemet var, at jeg tente ikke på han lengre. Han var et barn som måtte passes på på mange områder. Klarte ikke rydde etter seg, gjorde som han ville på jobben uten å respektere leder, sto på sitt og var barnslig ofte. I starten passet han på meg, han var omsorgsfull, beskyttende og forførende. Når vi ble et par ble han sutrete, klaget over livet støtt, var så synd i han. Og babyspråk når han skulle vise kjærlighet 🤢 jeg elsket han, men det forsvant til slutt. Men tenninga forsvant KJAPT. Menn har en tendens til å slutte å «erobre» etter en stund, uvitende om at det er det vi kvinner tenner på.. 

Anonymkode: 25660...a50

• Liker 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...