Gå til innhold

Sug i magen før innsoving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen har kjent på det samme som meg.. Dette har hendt ganske mange ganger, men igår var det kraftig. La meg litt for sent til å være meg. Med en gang jeg lukket øynene kom det et voldsomt sug i magen. Jeg åpnet øynene med en gang, å kjente hjerte hoppet fortere. Hver gang jeg holdt på å sovne så kom det sug i hele kroppen. 
Sovnet og våknet 1,5 time etterpå med en form for panikkanfall.. 

Er det noen som vet hv dette «suget» kan være? For jeg har såklart lest at det kan være en form for epilepsi🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 55d29...5ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever det veldig ofte dersom jeg legger meg med promille eller stigende rus. Hadde du drukket alkohol? 

Anonymkode: 18f9a...d97

Skrevet

Hadde det en periode for 2 år siden, slet da med angst, så knyttet det til det. 

Anonymkode: d9382...26d

Skrevet

Eller epillepsianf. Da får en sug i magen, men det er høyst forskjellig på hvordan det slår ut på en. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Opplever det veldig ofte dersom jeg legger meg med promille eller stigende rus. Hadde du drukket alkohol? 

Anonymkode: 18f9a...d97

Nei ingenting. Bare veldig trøtt å sliten. Vært en tøff uke med covid

Skrevet

Har hendt meg i perioder når jeg er sliten eller i den perioden av syklusen hvor jeg er plaget med PMS. Jeg har tolket det som en slags angstrespons. 

Anonymkode: 4d01d...b11

Skrevet
tussi680 skrev (2 minutter siden):

Eller epillepsianf. Da får en sug i magen, men det er høyst forskjellig på hvordan det slår ut på en. 

Ja det var dette jeg leste om. Men legen mener dette kan være stress relatert. Men føler ikke jeg er helt tilstede heller når dette skjer.. sovner raskt etterpå

Skrevet

Det er mange rare ting man kan føle ved innsovning og det er helt typisk at det kommer ved stress og når man legger seg litt senere enn vanlig . Jeg har hatt nesten enhver form for hypnagog plage man kan få og det kan være veldig ekkelt og slitsomt, men heldigvis er det helt ufarlig. Stresse ned og legge seg tidligere hjelper.

Anonymkode: 7fcae...299

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det var dette jeg leste om. Men legen mener dette kan være stress relatert. Men føler ikke jeg er helt tilstede heller når dette skjer.. sovner raskt etterpå

Ja, en blir trøtt av anfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...