Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så heldige å få en kjempelekker vogn av svigers når lille tulla kom til verden. Vognen er fin å se på, medfølger et supert barnesete med adapter som jeg også er veldig fornøyd med. Men kun grusveier der jeg bor, og vogna er elendig på grus. Ungen humper og rister så hun våkner, og hele trilla blir et ork. Merker jeg ikke orker eller finner gleden av å trille som jeg har gjort med de andre barna, fordi det er så tungvindt å trille vogna. Blir kun for å lufte bikkja liksom.. Vognen er en silvercross wave...(for alle del, hvis dere tenker å kjøpe den, så ligg unna!).   Problemet er at jeg er stuck med vogna, vil ikke såre hverken mannen eller svigers ved å være misfornøyd. Går det an å sette på andre hjul eller noe? Kan liksom ikke anskaffe en vogn nr to heller... 

Anonymkode: ac14c...c7d

Skrevet

Jeg ville anskaffet en vogn nr. 2, jeg 😅 En til grus og brukt silver cross til andre ting. 

Anonymkode: cdc88...e1f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp en brukt vogn som kan brukes til sovevogn i barnehagen også. Kan kjøpes veldig billig på finn.

Anonymkode: 02779...853

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan du ikke kjøpe vogn nummer to? Jeg ville gjort det, kalt det for sovevogn, og så ville jeg hatt den andre med i bilen og brukt den i byen/kjøpesenter/på besøk

Anonymkode: 2156b...4da

• Liker 4
Skrevet

Si det som det er… Kjøp en ny og pakk bort den andre.  Kanskje den kan brukes til tur på kjøpesenter i stedet, som reisevogn eller sånne ting. Svigers kan også ha den og heller gi den til gave til nestemann som får baby i familien? F eks..:) 

Babyjogger er fin 

• Liker 1
Skrevet

En vogn nummer to trenger dere jo til barnehagen uansett når den tid kommer :)

Anonymkode: 58363...9f6

• Liker 1
Skrevet

Har ikke plass til to vogner. Ikke går jeg på kjøpesenter heller. Bruker den kun til tur 🙃 ingen som vet om man kan bytte hjul? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har ikke plass til to vogner. Ikke går jeg på kjøpesenter heller. Bruker den kun til tur 🙃 ingen som vet om man kan bytte hjul? 

Det må du nesten sjekke på den spesifikke vogna. Spør butikker som selger den? 😊

Anonymkode: 379d7...e13

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kan jo hende, men sannsynligvis er det for lite demping som er problemet.

Anonymkode: 58363...9f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Finnes ikke egne hjul til den, nei. Du kan få kjøpt universale piggdekk til å ha utenpå hjulene, de finnes i universalstørrelse, men mest sannsynlig vil dette kun hjelpe på glatt føre og ikke gi en bedre opplevelse på grus. I det hele tatt tror jeg ikke at det å skifte hjul vil hjelpe all verden siden vogna mangler demping. Er i så fall chassiset som burde byttes. 

Anonymkode: cdc88...e1f

Skrevet

Ts. Leste i en test at til tross for god demping, så var vogna veldig humpete. Mistenker plasthjulene! Trenger lufthjul😁

Skrevet

Jeg hadde solgt den med bittelitt rabatt og kjøpt en ny. Funker den ikke så funker den ikke.

Anonymkode: 82538...8b7

Skrevet

Ts. Hele pakken er nå satt ned til 4000..de betalte godt over 10 000 for den. Så har ikke hjerte til å kvitte meg med den. Får ikke no ny vogn for pengene uansett. Får bare humpe videre 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts. Hele pakken er nå satt ned til 4000..de betalte godt over 10 000 for den. Så har ikke hjerte til å kvitte meg med den. Får ikke no ny vogn for pengene uansett. Får bare humpe videre 😂

Får en god , brukt vogn til den prisen. Emmaljunga Mondial med Classic understell. Funker supert på snø, is, grus, skogsveier osv. Vi går mye i bakker og på vinter og sommerføre, eneste vognen jeg har vært fornøyd med!🙂 Bruker den mye på fjellet hvor det er grusveier.. 

Anonymkode: 523f1...aaa

• Liker 1
Skrevet

Hadde samme problematikk, og kjøpte en brukt britax smile 2 til 400 kr. Elsker smile'n, og bruker den overalt, og tar med den dyre, pene vogna om jeg skal til svigers. 

Til svigers sa jeg at smile'n var arva fra søsteren min, og brukes til sovevogn.

Anonymkode: 1dae8...e50

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får en god , brukt vogn til den prisen. Emmaljunga Mondial med Classic understell. Funker supert på snø, is, grus, skogsveier osv. Vi går mye i bakker og på vinter og sommerføre, eneste vognen jeg har vært fornøyd med!🙂 Bruker den mye på fjellet hvor det er grusveier.. 

9BE42F5D-61A6-4E36-B9D5-F7682316EDFA.jpeg

Skrevet

Jeg ville kjøpt en vogn nr to. Kjøp gjerne en som ser ganske annerledes ut, sånn at det blir tydelig at det nye er grusvogna og det andre er «vanlig» vogn. Høres stress ut med en vogn hvor brnet ikke får sove…

Anonymkode: 98515...e76

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hadde samme problematikk, og kjøpte en brukt britax smile 2 til 400 kr. Elsker smile'n, og bruker den overalt, og tar med den dyre, pene vogna om jeg skal til svigers. 

Til svigers sa jeg at smile'n var arva fra søsteren min, og brukes til sovevogn.

Anonymkode: 1dae8...e50

Britax smile er ikke bedre. Bor på landet og den fungerer overhodet ikke når det er snø, glatt eller ujevnt terreng. Går fint på grus og asfalt. Solgte den fordi den var håpløs. 

Anonymkode: 477a3...a65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Britax smile er ikke bedre. Bor på landet og den fungerer overhodet ikke når det er snø, glatt eller ujevnt terreng. Går fint på grus og asfalt. Solgte den fordi den var håpløs. 

Anonymkode: 477a3...a65

Det er egentlig få av de «nye» vognene som fungerer veldig bra på grus.

Eller, det spørs jo helt hva du legger i å fungere bra. Jeg har selv en vogn med stivt, solid understell for at den skal kunne tåle ekstra vekt (kan bli søskenvogn) og den har god demping i den forstand at den tåler mye og ikke blir ødelagt av å gå på ujevnt/humpete underlag. Samtidig rister den mye på grusen fordi den er stiv, men for meg har det ikke vært et problem da det er slik datteren min sovner best😅

Skal man ha vogner som derimot ikke rister når man går på grus, bør man velge en av de eldre, tunge vognene med store hjul, som f.eks. Modialen det referes til over her. 

Anonymkode: f9d0b...553

• Liker 1
Skrevet

Nei men TS... Hvorfor skal du og ungen lide for at svigers kjøpte en vogn uten å tenke over hvor og hvordan den kom til å bli brukt?

Hadde solgt den og kjøpt en fornuftig vogn brukt. Og bare sagt som det er, ikke alltid man ser på forhånd hva som fungerer og ikke.

Anonymkode: 2a07d...b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...