AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #1 Skrevet 18. november 2023 Er det noen av dere som har opplevd at partneren har blitt emosjonelt utro? Altså at hen har utviklet et bevisst eller ubevisst et vennskap med en person av motsatt kjønn som hen liker å tilbringe tid med / foretrekker fremfor partner, og holder dette vennskapet hemmelig overfor egen partner. Her er det ikke snakk om fysisk utroskap i form av sex, men det kan over tid føre til det. Har dere som par klart å ordne opp i dette uten å gå fra hverandre? Hvordan klarte dere det? Anonymkode: 6e0c8...1ff
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #2 Skrevet 18. november 2023 Ja, eller ikke hemmelig som i skjult kontakt, men å skjule at det som foregår mellom dem er flørt og kjæreste-aktig kontakt. Forholdet vårt gikk rett vest etter det. Anonymkode: ae263...2df 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #3 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, eller ikke hemmelig som i skjult kontakt, men å skjule at det som foregår mellom dem er flørt og kjæreste-aktig kontakt. Forholdet vårt gikk rett vest etter det. Anonymkode: ae263...2df Hvordan oppdaget du det, og hvordan konfronterte du hen? Anonymkode: 6e0c8...1ff
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #4 Skrevet 18. november 2023 Ja eksen min drev mye med dette og kalte det vennskap. Vi hadde mange krangler om det der han beskyldte meg for å ødelegge vennskapene hans osv. Det gikk så langt at de "vennene" hans snakket om å flytte sammen og sendte nakenbilder. Vi gjorde det slutt og han ble forlovet med en av dem innen 6 mnd etter bruddet. Jeg stoler ikke på menn med nære venninner lenger for å si det sånn Anonymkode: 6bf7f...38e 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #5 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja eksen min drev mye med dette og kalte det vennskap. Vi hadde mange krangler om det der han beskyldte meg for å ødelegge vennskapene hans osv. Det gikk så langt at de "vennene" hans snakket om å flytte sammen og sendte nakenbilder. Vi gjorde det slutt og han ble forlovet med en av dem innen 6 mnd etter bruddet. Jeg stoler ikke på menn med nære venninner lenger for å si det sånn Anonymkode: 6bf7f...38e Når dere kranglet, var det da bare om "vennskapet" eller diskuterte dere deres eget forhold og eventuelt hvordan dere kunne forbedre det? Så han at dere hadde problemer i forholdet, eller bagatelliserte han det? Anonymkode: 6e0c8...1ff
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #6 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når dere kranglet, var det da bare om "vennskapet" eller diskuterte dere deres eget forhold og eventuelt hvordan dere kunne forbedre det? Så han at dere hadde problemer i forholdet, eller bagatelliserte han det? Anonymkode: 6e0c8...1ff Hans problem var at jeg var en sjalu idiot som ikke tålte at han hadde venner, det var aldri noe snakk om forholdet, som forøvrig var elendig og råttent. Han hadde delvis rett, jeg var en idiot. For å værr sammen med ham. En ting var den emosjonelle utroskapen han opprettet med damer i øst og vest, han var generelt en elendig partner som tok ut mye sinne og følelser på meg, og hadde knust en halv leilighet i dårlig humør. Anonymkode: 6bf7f...38e
Gjest Osenua Skrevet 18. november 2023 #7 Skrevet 18. november 2023 Ubevisst? Skal man straffes for å ha ubevisst gjort noe? Da fuck
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #8 Skrevet 18. november 2023 Osenua skrev (4 minutter siden): Ubevisst? Skal man straffes for å ha ubevisst gjort noe? Da fuck Det jeg mener er at man ikke selv har søkt mot dette vennskapet, men at det bare naturlig har utviklet seg slik, og at men ikke informerer partneren om at man har et slikt vennskap. Selvfølgelig kan det ikke klassifiseres som utroskap dersom man ubevisst har inngått vennskapet, og før man føler at man ønsker å tilbringe tid med denne personen i skjul for partneren. Anonymkode: 6e0c8...1ff
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #9 Skrevet 18. november 2023 Min eks var emosjonelt utro med meg, men med en mann. Ikke kjærestefølelsene, men han fortrakk den nye vennen før meg på alt. Det ble slutt mellom oss Anonymkode: c9efb...eaf
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #10 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan oppdaget du det, og hvordan konfronterte du hen? Anonymkode: 6e0c8...1ff I vårt tilfelle følte jeg meg rar og forvirret. Jeg skjønte ikke hvorfor vi hadde så flat kommunikasjonen. Jeg er ikke stolt av det, men jeg var fysisk utro. Jeg sladret på meg selv og fortalte dette, og da kom det opp fra min kjære; "jeg er sint på deg men forresten, A og B som jeg har fortalt om som venner har jeg faktisk aktivt flørtet med bak ryggen din og har ansett meg som forelsket i dem og vi hadde et forhold bare uten sex osv". Anonymkode: ae263...2df
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #11 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I vårt tilfelle følte jeg meg rar og forvirret. Jeg skjønte ikke hvorfor vi hadde så flat kommunikasjonen. Jeg er ikke stolt av det, men jeg var fysisk utro. Jeg sladret på meg selv og fortalte dette, og da kom det opp fra min kjære; "jeg er sint på deg men forresten, A og B som jeg har fortalt om som venner har jeg faktisk aktivt flørtet med bak ryggen din og har ansett meg som forelsket i dem og vi hadde et forhold bare uten sex osv". Anonymkode: ae263...2df Det vil alltid være grunner for at man blir dratt ut i utroskap, men jeg syns det var tøft gjort av deg å stå frem og fortelle det. Men det var gjerne et resultat av at forholdet allerede var på vei til h.... og at du ikke orket lenger? Men han holdt ikke A og B skjult for deg, bare det at det foregikk mer enn bare vennskap? Anonymkode: 6e0c8...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #12 Skrevet 18. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det vil alltid være grunner for at man blir dratt ut i utroskap, men jeg syns det var tøft gjort av deg å stå frem og fortelle det. Men det var gjerne et resultat av at forholdet allerede var på vei til h.... og at du ikke orket lenger? Men han holdt ikke A og B skjult for deg, bare det at det foregikk mer enn bare vennskap? Anonymkode: 6e0c8...1ff Jeg var bare veldig forvirret. Har lært av det å bli flinkere til å konfrontere og/eller trekke meg unna, ikke bare godta vag oppførsel. Min eks var åpen om kontakten, men ikke om innholdet. A og B ble presentert som venner, og min eks sa ingenting om at det var flørt og satte ikke grenser (utover å ikke ha sex). Anonymkode: ae263...2df
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #13 Skrevet 18. november 2023 De var allerede venner før vi ble sammen, så jeg ble således ført bak lyset fra starten av. Jeg visste om venninnen, men visste ikke hvor grenseoverskridende forholdet deres var. Det er hva jeg vil definere som emosjonelt utroskap der han satte henne høyere enn meg. Det som skjedde bak ryggen min var møter og planlagte overnattingsturer. Etter det ble oppdaget kom han med unnskyldninger som at de var som søsken og prøvde å vri det over til at det var jeg som var sjalu. Det ble naturligvis slutt på grunn av henne. Så vidt jeg vet er de fremdeles nære venner. Jeg håper han ikke har fått ny kjæreste for jeg unner ingen å bli ført bak lyset og oppleve følelsen av å være nummer to bak ei venninne. Anonymkode: 3ebc2...05c 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2023 #14 Skrevet 18. november 2023 Hmm, det kan være vanskelig i mange situasjoner for den som helt uskyldig kommer i kontakt med en annen person og så over lang tid utvikler det seg til et vennskap, å plutselig forstå at det har gått over streken. Anonymkode: 6e0c8...1ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå