Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ingen favoritt i årets MGP, og likte egentlig ingen av låtene. Derfor endte jeg opp med å ikke stemme på noen av dem. Men Ola og Kari har sagt sitt, og dermed skal Gåte representere Norge i Eurovision 2024. Jeg krysser fingrene, og ønsker dem lykke til. Første hinder blir semifinalen, og jeg håper de kommer seg helskinnet gjennom den. :popcorn:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tutte skrev (13 minutter siden):

Det er bare å se på alle videoene med reaksjoner på youtube som blir lagt ut nå etterpå også. Mange sitter bare og gaper og får gåsehud. Nei, dette blir spennende og jeg har virkelig trua i år.

Kan ikke huske sist jeg stemte i mgp, men akkurat i år så måtte jeg😊

Så gøy 👏

NordicViking skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ingen favoritt i årets MGP, og likte egentlig ingen av låtene. Derfor endte jeg opp med å ikke stemme på noen av dem. Men Ola og Kari har sagt sitt, og dermed skal Gåte representere Norge i Eurovision 2024. Jeg krysser fingrene, og ønsker dem lykke til. Første hinder blir semifinalen, og jeg håper de kommer seg helskinnet gjennom den. :popcorn:

Viss Tix klarte det 2021 så satser jeg også på Gåte i år og klarer det. 

Han var langt nede på listene til Esc fansen 2021.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Valyria83 said:

Eurovision fansen har stemt på de sangene som de liker best som er klare for Eurovision 😉

Har til og med mer poeng enn Frankrike som er spådd en mulig Esc vinner. 

Som sagt, håper de går videre. Finalen er alltid bedre når vi selv deltar. Folket har talt, jeg er bare ikke enig. Men jeg har tatt feil før :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (4 timer siden):

Tviler litt på at det var Eurovision hun tenkte på, hun som laget den for 1000 år siden. 😅

Synes faktisk det er rart at de fikk lov til å delta med denne, og er redd det blir mer "greier" med den nå som den vant MGP...

De måtte skrive ny tekst siden teksten ikke var skrevet nå nylig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at de utenlandske juryene stemmer på de sangene de liker minst? De er jo tross alt konkurrenter i finalen. Eller kanskje det bare er jeg som tenker det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy skrev (8 minutter siden):

Kan det være at de utenlandske juryene stemmer på de sangene de liker minst? De er jo tross alt konkurrenter i finalen. Eller kanskje det bare er jeg som tenker det?

Alessandra fikk mest jury poeng Mgp 2023 men fikk dårlig med poeng fra juryen i Eurovision. Ikke lett å forstå seg på den juryen. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valyria83 skrev (21 minutter siden):

Alessandra fikk mest jury poeng Mgp 2023 men fikk dårlig med poeng fra juryen i Eurovision. Ikke lett å forstå seg på den juryen. 

Antagelig fordi de synes den var best i mgp, men i esc kom det mange låter som var bedre. Men enig i at juryene gjør mye rart. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (Akkurat nå):

Ja og så? Er en kulokk. 

De snakker jo om dette i introen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (2 timer siden):

Antagelig fordi de synes den var best i mgp, men i esc kom det mange låter som var bedre. Men enig i at juryene gjør mye rart. 

Men er det snakk om såkalte "fagjuryer" i hvert tilfelle? Brukte NRK "fagjuryer" i de landene som deltok i den norske finalen, eller var det mer Eurovision-entusiaster som stemte på den låten de likte best? Finnes det noe info om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (17 minutter siden):

Men er det snakk om såkalte "fagjuryer" i hvert tilfelle? Brukte NRK "fagjuryer" i de landene som deltok i den norske finalen, eller var det mer Eurovision-entusiaster som stemte på den låten de likte best? Finnes det noe info om det? 

Fagjury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen var super bra i finalen i år. Jeg synes MGP har tapt seg veldig. Det var kjedelig og sjelløst å se på rett og slett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukraina har valgt sang🙏 Veldig bra, kommer høyt…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (30 minutter siden):

Ukraina har valgt sang🙏 Veldig bra, kommer høyt…

Ja den er nok en sterk vinner kanditat 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (18 timer siden):

De måtte skrive ny tekst siden teksten ikke var skrevet nå nylig

At "teksten ikke var skrevet nå nylig" vil jeg si er en voldsom underdrivelse. Teksten var hentet fra en 1000 år gammel middealderballade.

MGP/ ESC er en konkurranse for orginalskrevet musikk. Så vil si det er merkelig at Gåte fikk stille i delfinalen med den opprinnelige teksten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger.

Sciurus, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (1 time siden):

At "teksten ikke var skrevet nå nylig" vil jeg si er en voldsom underdrivelse. Teksten var hentet fra en 1000 år gammel middealderballade.

MGP/ ESC er en konkurranse for orginalskrevet musikk. Så vil si det er merkelig at Gåte fikk stille i delfinalen med den opprinnelige teksten. 

De tok deler av 1000 år gamle teksten og gjorde den til sin egen. De var ærlig om dette og lokken. NRK som har sovet i timen og burde gitt de beskjed før viss noe som ikke var klaret. Alt skal være i orden nå og personlig synes jeg det var drit kult å ha med en tekst og historie fra Viking tiden. 

Folk som gidder å klage på dette må jo være så butthørt fordi sin egen personlig favoritt ikke vant. 

Kan jo ta med disse med det samme du er i gang. Er inspirasjon og sampling av andres tekster og melodier hele tiden i popmusikken. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KEiiNO burde vunnet. Mer catchy, bedre hook, sangerinnen, mindre komplisert og supre dansere som sikkert har rømt fra samme laboratorium som de Rybak vant med.

Endret av LCFA
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (44 minutter siden):

KEiiNO burde vunnet. Mer catchy, bedre hook, sangerinnen, mindre komplisert og supre dansere som sikkert har rømt fra samme laboratorium som de Rybak vant med.

Nei. Skal vi først sende Keiino så må de ha med en sang som er minst like bra som Spirit in the skye. De hadde ambisjoner om å vinne Esc. Vil så gjerne at de skal få det trofét de ikke fikk i 2019. Aldri i livet om de hadde vunnet med Damdiggida. Så å si alle mener Damdiggida er Keiino svakeste sang. 

Håper de kommer tilbake om noen år med joik og fin harmoni mellom de 3 igjen. 🙏

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...