Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Salmonella said:

Ikke se nyheter eller skru på radioen fremover da 🙉

Håper mer på at det kommer gode låter fra Sverige, Danmark og Italia osv.  Og at de landene går til topps i år :)

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror den største bøygen for Gåte blir semifinalen, vi har få «venner» der i år… Men nå er det den som er valgt og stiller meg bak den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (7 minutter siden):

Jeg håper de kan komme tilbake med en norsk låt. Litt som denne, bare litt spenstigere:

likte denne.. bedre enn damdiggidam

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (2 minutter siden):

Oops ja, hahaha var det jeg mente.

Det er lett å gå i surr med navnene 😊Men jeg tror ikke de kommer tilbake sammen igjen 😔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, taper Eurovision så det synger etter nå😂 er det noen som skjønner hva hun Gåte dama synger? Føler hun bare skriker og jabber helt uforståelig. Kjedelig scene-show i tillegg..😓

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måneskinn skrev (12 minutter siden):

Det håper jeg og! Tenkte på det da Ulrikke sang "Euphoria" ikveld, hun må ha en knallgod låt så går det hele veien til Europa og da kan hun gjøre det meget skarpt tror jeg. Og hun, akkurat som Keiino, vil det så innmari - og da må bare timingen være rett, så skjer det :)

Men jeg har en følelse at en del for enhver pris ikke skal stemme på disse… Dessverre!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (5 minutter siden):

Jeg skal kun kutte å høre den låta. :) . Det er ikke verre enn det.  Orker den ikke. Men jeg kommer nok til å høre de andre låtene som deltar og heie på de andre låtene :). Håper mer på at det kommer gode låter fra Sverige, Danmark og Italia osv.  Og at de landene går til topps i år :). Håper det kommer noen låter som jeg kan ha på spillelisten min. Kommer nok til å se på avstemningene.  Men heier på andre land. Det er ikke fordi jeg er sur, men fordi jeg synes bidraget vårt er for dårlig. 

Skjønner du er skuffet. Jeg vil at Keiino skal vinne Eurovision. De hadde ikke gjort det med Damdiggida. De kommer nok sterkere tilbake. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mother Dirt

Juryen likte jo Gåte også,selv om Keiino var favoritten. Gåte var på andreplass. Har de som mener at de har null sjanse glemt det allerede? Synes uansett at dette er kult av Norge 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Gåte sin sang og gleder meg over at vi sender noe som utmerker seg i år.  😊

Jeg er generelt veldig begeistret for Keiino, men synes dessverre ikke at årets bidrag var så bra.  De hadde nok sin største sjanse det året Tix gikk videre (hva i alle dager skjedde der,  liksom...) Keiino må gjerne prøve seg igjen seinere,  men da må låten være bedre enn i år.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Valyria83 said:

Skjønner du er skuffet. Jeg vil at Keiino skal vinne Eurovision. De hadde ikke gjort det med Damdiggida. De kommer nok sterkere tilbake. 

Glad på dine vegne🥰. Du likte Gåte, og jeg unner deg gleden. 

Jeg er så svak for de 3 skjønne Keiino-artistene. De er så blide på scenen 🥰

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier sjeldent å stemme i norsk finale, men jeg måtte bare være med å stemme frem Gåte! Fantastisk låt og kult sceneshow, og jeg liker tanken på å sende noe helnorskt og spesielt som kandidat fra Norge. Håper vi går videre fra delfinalen og sjarmerer/imponerer i finalen. Gåte skiller seg i hvertfall litt ut. Jeg liker flere av de andre låtene, spesielt Gothminister, Margaret og Annprincess. Keiino og Erika er for så vidt ganske fengende men litt for kjedelige i mine ører, de blir for typisk lettfordøyelig ESC-musikk.

Gåte og Ulveham i finalen i Sverige hadde vært legendarisk! :nordvesta:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (3 minutter siden):

Jeg ble kjempeskuffet. Jeg tror at Keiino ville gjort det bedre med Damdiggida enn hva Gåte vil i Eurovision.  Men vi får se hva plasseringen blir. Men uansett : glad på dine vegne🥰. Du likte Gåte, og jeg unner deg gleden selv om jeg ikke klarer låten. 

Jeg vant 335 kr på norsk tipping på oddsen som en liten trøst. Lite penger, men en liten trøst 🥰

Jeg er så svak for de 3 skjønne Keiino-artistene. De er så blide på scenen 🥰

Jeg ❤️ Keiino. De gikk dessverre for feil sang. De må komme tilbake med joiken. Har tro på dem. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som tror Europa ikke liker Gåte sin sang, kan lese kommentarene på denne Reddit-tråden. Det er selvsagt bare de største Eurovisionfansen som er der inne og kommenterer, men det er likevel et ganske greit og bredt innblikk i hva folk liker og ikke liker. Og de aller fleste kommentarene er svært positive.

Kan også se på denne videoen på Youtube og lese kommentarene der.

Vi har en minst like stor sjanse med Gåte som med de andre artistene fra MGP. Absolutt.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (5 minutter siden):

Nei, det hadde de garantert ikke. De kom på 6 plass med Spirit in the sky i 2019, og da hadde plasseringen blitt dårligere nå. Spirit in the sky var mye bedre enn Damdiggida.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (18 minutter siden):

likte denne.. bedre enn damdiggidam

Ja synes jeg summer of my life også er fin. Damdiggida er en av deres svakeste sanger selv om de var flinke live. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan melde om topp stemning fra salen :D Jeg hadde håpet på Keiino, men Gåte var ikke ille. Hun bak meg holdt på å svime av da hun skjønte at det var Carola som stod på scenen i pausen :laugh:

• Liker 14
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Smurfii said:

Jaja, taper Eurovision så det synger etter nå😂 er det noen som skjønner hva hun Gåte dama synger? Føler hun bare skriker og jabber helt uforståelig. Kjedelig scene-show i tillegg..😓

Er helt enig

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melisss skrev (5 minutter siden):

Keinolåten ville ikke blitt med. Er du klar over hvor uinteressant og kjedelig den låten deres er? Ingen tvil om at Europa kommer til å bøye seg for Gåte.

Det er din mening, ingen fasit. Vi får aldri vite hvordan Keiino ville gjort det, og det er definitivt ikke en selvfølge at Europa vil bøye seg for Gåte. Mange juryer ga de ikke et eneste poeng. Det er en elske-hat låt, så får vi se hva folket i Europa synes. Og det skilte 5 poeng mellom dem, hadde det vært 50/50 som før så hadde Keiino vunnet, så jevnt var det.. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...