Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Eloise12345 said:

Keiino klarte noe de ikke klarte tidligere. De gjorde det topp hos utlandet juryen. Det er en seier i seg selv  :)  jippi for det!!!!!. Det beviser at utlandske jury synes at Keiino sin låt lyder best!

Men hva med folket da? Den vanlige mannen i gata, som det er flest av når det kommer til stemmene i Eurovision? Ikke vet de nødvendigvis hvem Keiino er. De hører bare på sangen. Og sangen i seg selv, selv om den er litt catchy, må konkurrere med mange andre like catchy sanger i Eurovision. Den skiller seg ikke ut. 

Keiino hadde fått noen få stemmer av dem som elsker Keiino fordi de er Keiino. Men ikke sånn kjempemye for sangen i seg selv.

Gåte skiller seg veldig ut på alle mulige måter. Den vil sette seg fast i hodene til folk, og når man skal velge mellom hvem man skal stemme på, er det noe av det første alle tenker: hvem husker jeg fra alle de sangene jeg nettopp hørte?

Det blir mye mer spennende å se hvordan Gåte gjør det. Enten elsker man det de gjør, eller så hater man det. Ingenting i mellom. I tillegg får en ny artist mulighet til å vise seg for Europa, i stedet for en som allerede har gjort det.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måneskinn skrev (2 minutter siden):

Jeg tar denne juryen med en klype salt - for det er jo ikke de samme folka som vil sitte i juryene i mai. Det ble jevnt, som spådd - og Gåte trakk det lengste strået.  Da de hadde fremført i sin delfinale gråt jeg, for jeg ble så bergtatt av det hele. Og nei, låten er kanskje ikke så fengende, men den skaper følelser hos folk - og den har allerede fått en stor fanskare i Europa. Jeg er stolt av at vi sender noe skikkelig norsk, at de synger på  norsk og at det er noe unikt over det.  DET er Norges styrke i Eurovision, vi sender gjerne ting som blir en snakkis - og det er aldri feil. Det er alltid store forventninger til Norge der ute i Eurovision-land, hva kommer de med nå?  Blir det fele, folkedans, syngende dyr eller en vakker møy?  Vi skaper engasjement og begeistring - og litt irritasjon. Men man må ha litt av alt. Vi blir alltid lagt merke til og vi kommer til finalen i år! Det bare vet jeg. Vi blir ropt opp sist antakeligvis, men til finalen kommer vi :)

Godt oppsummert!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiino-fansen har ingen grunn til å fortvile for er det én ting som er sikkert så er det at de dukker opp igjen om et par år. For de tar tydeligvis ikke et nei for et nei.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (Akkurat nå):

Keiino-fansen har ingen grunn til å fortvile for er det én ting som er sikkert så er det at de dukker opp igjen om et par år. For de tar tydeligvis ikke et nei for et nei.

Keiino valgte helt feil sang med denne gangen. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Melisss said:

Å velge noe annet en Gåte blant alt dette mølet ville vært det samme som å sende av gårde Tix i 2021.

Jeg er ikke enig. Bare vent å se om jeg har rett. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Valyria83 said:

Keiino valgte helt feil sang med denne gangen. 

Den var mye bedre likt enn Gåte av jury. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ella1 skrev (1 minutt siden):

Og det ELSKER jeg med Keiino ❤️   de sa jo til wiwiblogs i år at dette var siste gang, men når man ser hvor mye de vil dette.... jeg tror, og håper, de kommer tilbake. At de mekker en låt som er SÅ god at alle elsker den, og så tar de det hele hjem igjen.

Nå i kveld er de sikkert superskuffa, og det skjønner jeg, jeg ble veldig glad for Gåte, men også veldig lei meg på Keiino sine vegne. Det er noe med engasjementet deres og at hjertet deres skriker Eurovision.  De MÅ bare komme tilbake om noen år og ta det hjem.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melisss skrev (4 minutter siden):

Keinolåten er et b-liste innslag på We love the 90s. Spar oss. Heldigvis vant Norge i kveld. Og gledelig bekreftelse av at folket omfavner sin kultur og vil ha den. Dekadentene vil nok kjenne den kalde vinterluften i trynet de kommende årene etterhvert som de norske røster ronges ut fra bergene. Dekadensen skal fordrives, den norske ånd skal igjen dominere i vårt land.

Helt enig. Kunne ikke hatt en sang som representerer Norge bedre. Og ikke minst ekte musikk og ekte instrumenter. Var på høy tid at vi prøvde noe annet enn elektronisk donkidonk musikk.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde denne konkurransen skulle være samlende og gøy jeg men her endte det med mye sure folk 😅 

Takler ikke låta selv men hei, dette er da bare et show. Ønsker Gåte lykke til 🤗

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gnåler om at nå må Keiino gi seg… Er ikke det litt av sjarmen i MGP at det er noen gjengangere? Jeg håper både feks Ulrikke og Keiino kan representere oss. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Salmonella said:

Trodde denne konkurransen skulle være samlende og gøy jeg men her endte det med mye sure folk 😅 

Takler ikke låta selv men hei, dette er da bare et show. Ønsker Gåte lykke til 🤗

Det er et show

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (Akkurat nå):

Dere som gnåler om at nå må Keiino gi seg… Er ikke det litt av sjarmen i MGP at det er noen gjengangere? Jeg håper både feks Ulrikke og Keiino kan representere oss. 

Det håper jeg og! Tenkte på det da Ulrikke sang "Euphoria" ikveld, hun må ha en knallgod låt så går det hele veien til Europa og da kan hun gjøre det meget skarpt tror jeg. Og hun, akkurat som Keiino, vil det så innmari - og da må bare timingen være rett, så skjer det :)

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Kunne ikke hatt en sang som representerer Norge bedre. Og ikke minst ekte musikk og ekte instrumenter. Var på høy tid at vi prøvde noe annet enn elektronisk donkidonk musikk.

Jeg håper de kan komme tilbake med en norsk låt. Litt som denne, bare litt spenstigere:

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Det er et show. Lykke til Gåte. Men jeg kommer til å unngå å høre låten igjen. Ikke fordi jeg er sur. Men jeg liker den ikke. 

Ikke se nyheter eller skru på radioen fremover da 🙉

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, cerruti said:

Er mange som gnålte om Keiino i forkant av finalen ja. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som gråter over at Gåte er for "risky" og annerledes å sende:

Sjekk ut Irland sitt vinnerbidrag.  Det er risky det, men sangen og artisten har allerede fått kjærlighet av hele Europa. Europa elsker annerledes. Gåte vil gjøre det bra.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg digger både Keiino og Gåte. Hadde blitt fornøyd uansett hvem av de som vant. Keiino sin sang gjør meg glad og oppstemt, mens Gåte sin er magisk og noe helt for seg selv.

Generelt synes jeg det var høyt nivå i år. Jeg likte egentlig alle sangene, det var bare snakk om at jeg likte noen litt bedre enn de andre. Men jeg har bred musikksmak og liker litt av alt. Og for et flott show NRK har laget i Trondheim! Det var en fryd å se på, og det fenget både store og små i familien her. 

Min stemme i dag gikk til Gåte. Dette fordi de hadde en magisk sang og sceneshow, og jeg synes det er kult at vi kan vise frem litt av norsk kultur og språk når vi først skal være med i en internasjonal konkurranse. 

Gleder meg til ESC i mai! 🥳🥂

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Las at noen ønsket at Marion skal delta i MGP, hadde det ikke vært litt kult om hun og Lene Marlin gjorde et comeback som duo? :P 

(Tviler på at det skjer, var bare en litt gøy tanke).

Ellers, dersom Marcus og Martinius ikke kommer til Eurovision i år heller, så håper jeg de takker ja til MGP neste år. 

Mitt største ønske er forresten at Ina Wroldsen skal delta et år.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (Akkurat nå):

Las at noen ønsket at Marion skal delta i MGP, hadde det ikke vært litt kult om hun og Lene Marlin gjorde et comeback som duo? :P 

Tenker du på Marit Larsen? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (Akkurat nå):

Tenker du på Marit Larsen? 

Oops ja, hahaha var det jeg mente.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...