Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Jeg sa på forhånd at det var helt ok om Gåte vant, men kjenner jeg ble litt skuffet… Sikkert fordi Keiino gjorde det bedre hos juryene…  Jeg tror ikke noe på Gåte seier, er tom litt redd for at vi ikke går til finalen i år🙈

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sangen er virkelig ikke fin, dette kan bare ikke spilles på radio. Kunne de jo en gang hatt noe a la Liti Kjersti så hadde jo saken vært en annen. Den er jo nydelig. Men dette er bare vræl. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skikkelig kjipt for Keiino. Tror de også kan ha tapt på å være først kontra sist. En positiv låt som Europa liker og som fester seg skikkelig. Trist. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sangen er genial, og hun synger fantastisk, og sceneshowet passer godt til det hele. Ikke alle sanger man skal kunne nynne til. Det gjelder å være åpen for det som er litt annerledes. Damdiggida synes jeg var noe møl, synget av en flink sanger. men det hjelper fint lite. Ufattelig masete refreng. 

Men man vil alltid være uenig rundt musikk.

Veldig spennende at gåte skal videre. Og keino kan komme tilbake med en sterkere låt.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rebella81 said:

Sangen er virkelig ikke fin, dette kan bare ikke spilles på radio. Kunne de jo en gang hatt noe a la Liti Kjersti så hadde jo saken vært en annen. Den er jo nydelig. Men dette er bare vræl. 

Den var grusom

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Jeg sa på forhånd at det var helt ok om Gåte vant, men kjenner jeg ble litt skuffet… Sikkert fordi Keiino gjorde det bedre hos juryene…  Jeg tror ikke noe på Gåte seier, er tom litt redd for at vi ikke går til finalen i år🙈

Jeg ble overrasket over at de ble så godt likt av juryen, lurer på om folk hadde stemt litt annerledes om de hadde visst hvordan de lå an med juryer med tanke på vinnermuligheter, dersom man faktisk kan anta at disse jurystemmene vi fikk i kveld gir en pekepinn på hvem som hadde gjort det best i Eurovision.

Men jeg er fortsatt fornøyd, Gåte vant men Keiino gjorde det overraskende bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så viktig å vinne Eurovision anyways? Se heller på det som en fest, hvor flere europeiske land møter sammen for å ha det gøy!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, cerruti said:

Dette var skikkelig kjipt for Keiino. Tror de også kan ha tapt på å være først kontra sist. En positiv låt som Europa liker og som fester seg skikkelig. Trist. 

Men de vant juryen i Europa.

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bombasi said:

[...]

Utover det tenker jeg det er på tide å legge Keiino bak oss i ESC-sammenheng. Nå har de fått prøve seg 3 ganger i MGP, og har deltatt på ESC allerede. Det er ikke om å gjøre å melke på de samme hele tiden. Og det sier jeg på tross for at jeg digger Rotan og liker Keiino ganske godt. 

Der er jeg enig. Jeg elsker Keiino, og har hørt masse på musikken deres etter deres første runde i 2019. Men nå tenker jeg de heller bør fokusere på å utgi mer musikk, og eventuelt turnere rundtomkring. De er jo populære i Europa, så kan ikke se for meg at de vil ha et stort problem med noe sånt.

3 ganger i MGP, der 2 av de ikke gikk videre til Eurovision, må være nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippii!😊

Og dere som tror at Keiino hadde vunnet Eurovision i mai, hadde blitt skuffet. Den låta skiller seg ikke ut på noen måte, og går bare i ett med mye annet. Er helt sikker på at Gåte vil gjøre det mye bedre. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, missmcbeal said:

Jeg ble overrasket over at de ble så godt likt av juryen, lurer på om folk hadde stemt litt annerledes om de hadde visst hvordan de lå an med juryer med tanke på vinnermuligheter, dersom man faktisk kan anta at disse jurystemmene vi fikk i kveld gir en pekepinn på hvem som hadde gjort det best i Eurovision.

Men jeg er fortsatt fornøyd, Gåte vant men Keiino gjorde det overraskende bra.

Keiino klarte noe de ikke klarte tidligere. De gjorde det topp hos utlandet juryen. Det er en seier i seg selv  :)  jippi for det!!!!!

Endret av Eloise12345
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 minutt siden):

Keiino klarte noe de ikke klarte tidligere. De gjorde det topp hos utlandet juryen. Det er en seier i seg selv  :)

Ja helt enig, og det håper jeg de tar med seg. Jeg tipper dette resultatet føles bedre enn da de ble slått av Tix.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

viktigere at den beste sangen blir sendt enn at man vinner. resten av møla i denne mgp var elendig, dette var den eneste som var godt og gjennomført laget. resten er noe vi har sett før. og den keiino sange var jo så mye dårligere enn de 2 de før har hatt.. så hadde vært drrit flaut å sendt de med dette mølet di hadde denne gangen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, missmcbeal said:

Ja helt enig, og det håper jeg de tar med seg. Jeg tipper dette resultatet føles bedre enn da de ble slått av Tix.

Resultatet beviser at Europa elsker Keiino!!!! :). 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåte sin sang minner meg litt om Bjørk på 90 tallet, da det var mye skriking i musikken hennes.

Uansett er det bedre å sende Gåte enn Keiino,  som høres ut som en dårlig kopi av en Scooter/Euro trash låt 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bidraget til Gåte minner litt om Shum fra Ukraina i 2021, og den gjorde det ganske bra. Gøy at vi sender noe som skiller seg ut, og som ikke er en generisk poplåt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar denne juryen med en klype salt - for det er jo ikke de samme folka som vil sitte i juryene i mai. Det ble jevnt, som spådd - og Gåte trakk det lengste strået.  Da de hadde fremført i sin delfinale gråt jeg, for jeg ble så bergtatt av det hele. Og nei, låten er kanskje ikke så fengende, men den skaper følelser hos folk - og den har allerede fått en stor fanskare i Europa. Jeg er stolt av at vi sender noe skikkelig norsk, at de synger på  norsk og at det er noe unikt over det.  DET er Norges styrke i Eurovision, vi sender gjerne ting som blir en snakkis - og det er aldri feil. Det er alltid store forventninger til Norge der ute i Eurovision-land, hva kommer de med nå?  Blir det fele, folkedans, syngende dyr eller en vakker møy?  Vi skaper engasjement og begeistring - og litt irritasjon. Men man må ha litt av alt. Vi blir alltid lagt merke til og vi kommer til finalen i år! Det bare vet jeg. Vi blir ropt opp sist antakeligvis, men til finalen kommer vi :)

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (Akkurat nå):

Jeg tar denne juryen med en klype salt - for det er jo ikke de samme folka som vil sitte i juryene i mai. Det ble jevnt, som spådd - og Gåte trakk det lengste strået.  Da de hadde fremført i sin delfinale gråt jeg, for jeg ble så bergtatt av det hele. Og nei, låten er kanskje ikke så fengende, men den skaper følelser hos folk - og den har allerede fått en stor fanskare i Europa. Jeg er stolt av at vi sender noe skikkelig norsk, at de synger på  norsk og at det er noe unikt over det.  DET er Norges styrke i Eurovision, vi sender gjerne ting som blir en snakkis - og det er aldri feil. Det er alltid store forventninger til Norge der ute i Eurovision-land, hva kommer de med nå?  Blir det fele, folkedans, syngende dyr eller en vakker møy?  Vi skaper engasjement og begeistring - og litt irritasjon. Men man må ha litt av alt. Vi blir alltid lagt merke til og vi kommer til finalen i år! Det bare vet jeg. Vi blir ropt opp sist antakeligvis, men til finalen kommer vi :)

Noen ganger må vi gamble. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PaperFlower skrev (7 minutter siden):

Der er jeg enig. Jeg elsker Keiino, og har hørt masse på musikken deres etter deres første runde i 2019. Men nå tenker jeg de heller bør fokusere på å utgi mer musikk, og eventuelt turnere rundtomkring. De er jo populære i Europa, så kan ikke se for meg at de vil ha et stort problem med noe sånt.

3 ganger i MGP, der 2 av de ikke gikk videre til Eurovision, må være nok.

Hvorfor det? Tenk hvor mange ganger Jahn Teigen var med. Ser de gjerne tilbake jeg🙏👏

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...