Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, hadet said:

Ja, det blir spennende! Akkurat nå er det ett fett for meg om Keiino eller Gåte vinner. Så lenge det er én av de. Aner ikke hvem jeg skal stemme på. Irriterende at vi ikke kan sende begge!

Det blir spennende, og gøy uansett hvem som vinner. Ja, vi skulle få sendt 2 låter videre. Jeg synes at det er bra nivå på låter som deltar i finalen. Sverige har dårlig nivå i år, synes jeg. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (19 minutter siden):

Det blir spennende, og gøy uansett hvem som vinner. Ja, vi skulle få sendt 2 låter videre. Jeg synes at det er bra nivå på låter som deltar i finalen. Sverige har dårlig nivå i år, synes jeg. 

Er alle låtene i Sverige presentert? Jeg trodde bare det var de fra første semifinale?😅 Men jeg tror ikke Sverige vinner i år uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy skrev (27 minutter siden):

Er det ti på åtte det begynner? Må prøve å få med meg finalen.

Jepp🙏 Og Keiino er først ut så her er det bare å være klar fra begynnelsen. 

Er det flere som er bekymret for semi finalen i år? Vi er ikke kommet i et så «heldig felt» og av de «store» er det Italia, Frankrike og Spania som skal stemme… Ekstra viktig at vi stemmer frem en sang som fascinerer med en gang🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo forumet!  Her er mine anmeldelser av alle bidragene:

Damdiggida
Sangen er laget for scenen, og de er virkelig profesjonelle! Jeg synes versene er flotte, men refrenget føles litt svakt. Jeg ville elsket om de vant ESC i fremtiden, men for det trenger de en sang som juryen liker bedre, og de må forbedre scenepresentasjonen litt.

Save Me
En ganske god Adele-låt sunget av en flott sanger, men scenepresentasjonen er ikke helt der, og forestillingen som helhet er ganske distraherende til tider.

We Come Alive
Elsker presentasjonen av dette. Gothminister gjør alt riktig og leverer på nesten alle fronter når det gjelder showet. Sangen har en flott hook, men føles uferdig. Verset er svakt, tekstene er svake, grunnleggende og barnslige. Alt dette kamoufleres på en fantastisk måte med showet, som er minneverdig og har potensiale til å bli en ekte ESC-klassiker. Jeg ville nok ha støttet dette for seier hvis ikke en fremragende gruppe var med i konkurransen i år.

Eya
Hun er flink, og sangen er grei også. Jeg liker ideen hennes med å blande elementer fra forskjellige musikksjangre. Imidlertid føler jeg at dette passer bedre for radio enn ESC. Det er litt for kjedelig og trygt, og dansepausen midt i sangen er ganske forstyrrende og passer ikke så godt med resten av sangen. Hun ville ha hatt nytte av å ha en backing-sanger for å få stemmen til å høres fyldigere ut.

Green Lights
Min favorittsang i konkurransen, og jeg liker henne på scenen også. Men sammenlignet med andre føles dette relativt lavbudsjett. Miia er en fantastisk låtskriver, og jeg håper hun kommer tilbake om noen år med mer støtte og bedre scenepresentasjon.

Oblivion
Jeg ble litt skuffet både av sangen og scenepresentasjonen, men bare litt. Dette har vært en av de mest lovende comebackene på mange år, så forventningene mine var høye. Margaret hadde en del utfordringer med de høye tonene, og det ville vært en fordel å inkludere en backing-sanger. Jeg følte også at hun valgte å holde tilbake litt med scenepresentasjonen og dansingen. Jeg tror kanskje hun var syk og at Margaret kan være den som forbedrer seg mest i kveld sammenlignet med i kvalifiseringen. Håper hun vil overbevise meg i kveld!

Judge Tenderly of Me
En flott radiosang, men den er bare så forutsigbar og noe man har sett før på scenen. Ikke mye kjemi mellom de to.

Ulveham
Dette er laget for Eurovision og Gåte leverer virkelig live! Jeg er ikke så begeistret for sangen i seg selv, men når jeg så den live så bare klikket alt. Gunnhild trekker deg inn i en fantasiverden fra fortiden. Topp 5 på ESC garantert!

My AI
Super fengende melodi, kanskje med den sterkeste refrenget i konkurransen. Det er en ekte earworm som kommer akkurat til rett tid og sted, bare for å bli helt ødelagt av presentasjonen. Erika Norwich og danserne er bare stereotypiske, og ikke på noen morsom måte. Den live sangen hennes var virkelig dårlig, og roboten er for stor og klumpete for å gjøre gode dansemoves. Keiino overstråler dem i moro og energi på scenen.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden):

Jepp🙏 Og Keiino er først ut så her er det bare å være klar fra begynnelsen. 

Er det flere som er bekymret for semi finalen i år? Vi er ikke kommet i et så «heldig felt» og av de «store» er det Italia, Frankrike og Spania som skal stemme… Ekstra viktig at vi stemmer frem en sang som fascinerer med en gang🙏

Viss vi skal se på sangene så er nok semi 1 sterkere enn semi 2 av de sangene som er kommet ut. 

Hørte på en podcast at det var bedre å være i semi 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valyria83 skrev (2 minutter siden):

Viss vi skal se på sangene så er nok semi 1 sterkere enn semi 2 av de sangene som er kommet ut. 

Hørte på en podcast at det var bedre å være i semi 2.

Det var godt å høre🙏 Har ikke hørt på andre sanger ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Det var godt å høre🙏 Har ikke hørt på andre sanger ennå. 

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Mange bra sanger i semi 1. Er vel kun Estland som har en bra sang i semi 2 tror jeg. Viss det er den jeg tror blir valgt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PaperFlower skrev (1 time siden):

Dette håper jeg også. Men kanskje av litt andre grunner enn deg.

Jeg er sterkt imot at Israel er med i Eurovision i år. Men det hjelper ingen at alle landene som er i mot Israels handlinger ikke er med. Jeg synes det er trist å høre om land som vurderer å trekke seg pga. Israels deltakelse i år. Da går vi glipp av en fin representering av noen som er i mot et lands handlinger, men som likevel stiller opp og er synlig.

Jeg tenker det er bedre at vi/de som er i mot Israels handlinger kan møte resten av Europa i Eurovision, kose oss med musikk og underholdning, og i beste fall få sjansen til å si sin mening til andre journalister eller fans som kanskje spør, enten det er direkte kritikk mot Israel (lite sannsynlig) eller støtte for Palestina (mer sannsynlig). Det er ikke mye små artister fra forskjellige land kan gjøre, men å bare kunne være der og være synlig er noe jeg tenker er fint. Sånne små ting er med på å holde emnet i gang resten i samfunnet, noe som er viktig for å føre til forbedring.

Så kan de som ikke er interesserte i politikken bare fokusere på musikken og underholdningen. Da vinner alle. :) 

Tror nok ikke vi er så langt fra hverandre i mening ang dette :)

Som en sa, vi kan jo ikke la verden "diktere" mgp/Eurovision.  Dersom det skjer, da vil Eurovision tape  og bli  noe vi bare husker en gang.. Og det tror jeg han har litt rett i.  Så jeg er helt enig med deg, la oss gjøre dette sammen og la musikken forene oss, og la de som får spørsmål uttale seg, og på den måten vise sin støtte.

Mange mener også at Israel kanskje ikke kommer til å stille, men det virker jo sånn på nåværende tidspunkt. Min frykt er da den artisten/gruppa, hvordan skal det gå med dem? De kommer til å bli buet ut som bare det, og har SVT budsjett til det sikkerhetsoppbudet som trengs? Mange spørsmål og tanker, ja.

Men jeg er helt enig, dersom mange trekker seg så taper vi. Så jeg håper at alle som vinner deltar, for da vinner alle som du så fint sier :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh dette blir så spennende!! 😬😬 Vet ikke om jeg tør å se på  🙈

Å jeg som trudde at årets Mgp skulle bli kjedelig 🤣 

Må være den mest spennende finalen på lenge. Er ikke så sikker på om Gåte vinner. Media har ødelagt mye her. Må forberede meg mentalt på ny nedtur. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tipping fra meg:

1. Gåte "Ulveham"
  2. Keiino "Damdiggida"
  3. Gothminister "We Come Alive"
  4. Margaret Berger "Oblivion"
  5. Super Rob og Erika Norwich "My AI"
  6. Miia "Green Lights"
  7. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo "Judge Tenderly of Me"
  8. Annprincess "Save Me"
  9. Ingrid Jasmin "Eya"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (16 minutter siden):

Åhh dette blir så spennende!! 😬😬 Vet ikke om jeg tør å se på  🙈

Å jeg som trudde at årets Mgp skulle bli kjedelig 🤣 

Må være den mest spennende finalen på lenge. Er ikke så sikker på om Gåte vinner. Media har ødelagt mye her. Må forberede meg mentalt på ny nedtur. 

Jeg tror Gåte vinner ganske klart, men spennende blir det uansett🙏🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gåte "Ulveham"
  2. Keiino "Damdiggida"
  3. Super Rob og Erika Norwich "My AI"
  4. Gothminister "We Come Alive"
  5. Margaret Berger "Oblivion"
  6. Miia "Green Lights"
  7. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo "Judge Tenderly of Me
  8. Ingrid Jasmin "Eya"
  9. Annprincess "Save Me"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Introen her er kanskje den beste jeg har sett i MGP på lenge. Virkelig imponert så langt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PaperFlower skrev (1 minutt siden):

Introen her er kanskje den beste jeg har sett i MGP på lenge. Virkelig imponert så langt.

Veldig bra, men så dårlig lyd, ble bedre rett etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, utroleg bra åpningsshow og det ser ut som det er skikkelig trøkk blant publikum. Nå ble jeg misunnelig på de som er der!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig at Keiino bør vinne,men herregud som den dama kan synge. Å sangen er jo faktisk litt fengende. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...