Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nevian skrev (24 minutter siden):

Gleder meg til å sitte på tribunen i morgen :yvonne:

Så gøy!! Ble ikke litt misunnelig her. 

Hvem heier du på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på Gothminister, men tror det blir Gåte eller Keiino. Helt greit det hvis man skal tenke på vinnersjanser i Eurovision. Men ser enkelte påpeker mye repeat i Gothminister sin låt, vil da gjerne påpeke at Eurovision-låter ofte har x-antall repeat og mye refreng og vinner okke som ;)

Endret av K_mb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (1 time siden):

Gleder meg til å sitte på tribunen i morgen :yvonne:

Heldige deg 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (9 minutter siden):

Håper på Gothminister, men tror det blir Gåte eller Keiino. Helt greit det hvis man skal tenke på vinnersjanser i Eurovision. Men ser enkelte påpeker mye repaet i Gothminister sin låt, vil da gjerne påpeke at Eurovision-låter ofte har x-antall repeat og mye refreng og vinner okke som ;)

Liker we come alive. Den er fengende. Gåte var litt bedre på scenen og har størst sjanse til å nå langt så jeg stemmer på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (5 minutter siden):

Liker we come alive. Den er fengende. Gåte var litt bedre på scenen og har størst sjanse til å nå langt så jeg stemmer på dem. 

Enig i sceneshowet, Gåte er gode her, og som vi alle vet er sceneshow viktig i EV. Håper dog allikevel på Gothminister med et litt bedre sceneshow enn i delfinalen, litt mer firework 😅

Men tror absolutt Gåte har gode odds hvis de går Eurovision.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper følgende resultat: 

1. Gåte "Ulveham"
  2. Keiino "Damdiggida"
  3. Gothminister "We Come Alive"
  4. Margaret Berger "Oblivion"
  5. Miia "Green Lights" 
  6. Super Rob og Erika Norwich "My AI"
  7. Ingrid Jasmin "Eya"
  8. Annprincess "Save Me"
  9. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo "Judge Tenderly of Me"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (51 minutter siden):

Hvem heier du på? 

Ingen av låtene var i nærheten av å finne veien inn på min spilleliste, men som nevnt tror jeg nok Keiino har best muligheter. Jeg hører jo fortsatt på Cha Cha Cha fra i fjor :laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (Akkurat nå):

Ingen av låtene var i nærheten av å finne veien inn på min spilleliste, men som nevnt tror jeg nok Keiino har best muligheter. Jeg hører jo fortsatt på Cha Cha Cha fra i fjor :laugh:

Jeg også digger cha cha cha. 

Denne remixen her med Kaarija og Lord of the lost er helt rå. 🙌

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tipping: 

1. Super Rob, Erika Norwich - My AI 

2. Gåte - Ulveham

3. Keiino - Damdiggida

4. Gothminister - We Come Alive

5. Margaret Berger - Oblivion

6. MIIA - Green Lights

7. Ingrid Jasmin - Eya

8. Dag Erik Oksvold, Anne Fagermo - Judge tenderly of me

9. Annprincess - Save me

Tror dessverre My AI kan vinne, men håper jeg tar feil. 😄 Mange glemmer at barn også kommer til å se på MGP, ikke bare voksne. Gåte kommer nok til å få mange stemmer av voksne, men tror barn kommer til å like My AI, og i I tillegg til det kommer Erika til å få en god del sympatistemmer siden hun var åpen om mobbing og at hun nesten ville trekke seg på grunn av det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med disse såkalte "ekspert dommerene" i år? Blir det til at de plutselig kan vrenge hele bildet av det øvrig befolkning ønsker? Klarer ikke helt følge med på hvordan disse stemmene skal fungere. Men har fått med meg at det tidligigere har vært stor distanse mellom eksperter og folket. I såfall Tror jeg plutselig Keiino har mye større sjanse. Eller Margareth Berger for den del. 

Folket vil mest sansynligvis stemme på Gåte,men som personen over sier: Skal ikke se bort i fra at Super Rob opplegget tar hele kaka. Man vet liksom aldri hvem som gidder stemme,hvem ser på? MgP er jo en slags erstatning for Maskorama,som er en kjempestor barnefavoritt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Valyria83 said:

Jeg likte sangen. Fikk skikkelig gåsehud av den opptreden og den gav meg winner vibes. Er jo nisje musikk. Men er fryktelig usikker på om de vinner Mgp etter tekst styret i media. 🤔

Jeg ❤️ Keiino som gruppe. Mener Spirit in the skye er den beste Esc sangen vi noen gang har sendt i Esc. Ånder, Joik og nordlyset og kjempe fengende melodi. ❤️Damdiggida når den ikke opp til knærne engang 😔

Da liker du den typen musikk. Litt sånn kunstnerisk musikk. Jeg vil kalle den "skrik" haha . Men musikk er smak og behag. 🥰 jeg vil bli sjokket hvis noen andre enn Gåte vinner i kveld. Oddsen på norsk tipping er gått ned til 1.42 og er nesten 3 på Keiino. Dvs oddsen er mye høyere på at Gåte vinner. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (3 timer siden):

Hvordan er det med disse såkalte "ekspert dommerene" i år? Blir det til at de plutselig kan vrenge hele bildet av det øvrig befolkning ønsker? Klarer ikke helt følge med på hvordan disse stemmene skal fungere. Men har fått med meg at det tidligigere har vært stor distanse mellom eksperter og folket. I såfall Tror jeg plutselig Keiino har mye større sjanse. Eller Margareth Berger for den del. 

Folket vil mest sansynligvis stemme på Gåte,men som personen over sier: Skal ikke se bort i fra at Super Rob opplegget tar hele kaka. Man vet liksom aldri hvem som gidder stemme,hvem ser på? MgP er jo en slags erstatning for Maskorama,som er en kjempestor barnefavoritt.

Er ikke i tvil om at den roboten får mest folkestemmer. Er usikker på hvem som får mest jury poeng av Keiino og Erika 🤔 tipper Keiino får litt mer. 

Gåte får nok mest jury poeng av de 3 største favorittene men her er jeg redd for at media kan ha ødelagt litt for folkestemmene. 

Vi kan få en overraskelse vinner i år. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant80 skrev (6 timer siden):

Tror du juryen kommer til å like Damdiggida? Sett noen kommentarer på at Annprincess kan få en del jury stemmer på grunn av soul sang stemmen sin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det åpent for alle land å stemme i kveld?  . Hvis det er tilfelle så tenker jeg at Keiino kan gjøre det veldig bra i kveld og kan ha en sjanse til å kunne vinne publikumstemmene. Selv om jeg fortsatt tror at Gåte vinner. Er jury norsk eller utenlandsk? Noen som vet? Leser ihvertfall om meget stor interesse for Keiino på TikTok og Facebook fra både utlandet og Norge.  Jeg tror det er stor sjanse for at Gåte vinner juryens interesse. 

Jeg er spent på om Keiino endrer litt på opptreden på scenen osv. Det blir spennende. Men ifølge oddsen på Norsk Tipping så er det langt mer sannsynlig at Gåte vinner i kveld. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Valyria83 said:

Er ikke i tvil om at den roboten får mest folkestemmer. Er usikker på hvem som får mest jury poeng av Keiino og Erika 🤔 tipper Keiino får litt mer. 

Gåte får nok mest jury poeng av de 3 største favorittene men her er jeg redd for at media kan ha ødelagt litt for folkestemmene. 

Vi kan få en overraskelse vinner i år. 

Leste at noen mente at Gåte burde blitt disket pga teksten som de brukte i semifinalen. Jeg tror at Gåte vinner fortsatt. Men jeg tror at hvis noen av artistene endrer litt på sceneshowet så er alt mulig. 

Ann princess har en nydelig stemme. Men låten er helt okey, men kanskje litt kjedelig i lengden synes jeg. Men stemmen hennes er fantastisk. 

Jeg har lyst å vinne pengene på tippingen min på norsk tipping så om Gåte vinner så er det 300 kr utbetalt for meg på norsk tipping 😆. Men jeg stemmer nok på Keiino. 

Jeg gleder meg kjempemye. 😊. Blir gøy å se uansett hvem som vinner 😊

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eloise12345 skrev (9 minutter siden):

Leste at noen mente at Gåte burde blitt disket pga teksten som de brukte i semifinalen. Jeg tror at Gåte vinner fortsatt. Men jeg tror at hvis noen av artistene endrer litt på sceneshowet så er alt mulig. 

Ann princess har en nydelig stemme. Men låten er helt okey, men kanskje litt kjedelig i lengden synes jeg. Men stemmen hennes er fantastisk. 

Jeg har lyst å vinne pengene på tippingen min på norsk tipping så om Gåte vinner så er det 300 kr utbetalt for meg på norsk tipping 😆. Men jeg stemmer nok på Keiino. 

Jeg gleder meg kjempemye. 😊. Blir gøy å se uansett hvem som vinner 😊

Lar ikke slike ting påvirke meg. Utrolig hvor lett folk lar seg påvirke av aviser oppslag akkurat det samme skjedde med Mileo. Skal være godkjent og er innfor reglene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Valyria83 said:

Lar ikke slike ting påvirke meg. Utrolig hvor lett folk lar seg påvirke av aviser oppslag akkurat det samme skjedde med Mileo. Skal være godkjent og er innfor reglene. 

Leste at noen skrev at det skulle gå innafor reglene. Men det er noen som klaget over det. Jeg vet at alt som leses i media kan påvirke folks valg.  Det er jo faktisk synd. Jeg håper folk stemmer etter hva de selv liker, og ikke etter påvirkning av media. 

Mileo var kjempeflink. Synd at han ikke gikk videre. Han hadde virkelige talenter. Jeg likte Farida også. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent ansikt i Esc miljøet. Fin analyse av de 3 største favorittene. Anbefaler å se denne videoen. 

Har sagt det før og sier det igjen. Gåte er den eneste som kan vinne Eurovision. Men vi får vel 2021 igjen og velger bort potensial vinner sang.🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke dette med roboten, har ikke tenkt engang at den kan vinne noe som helst. Hun sang jo grusomt MED autotune og sangen lyser jo «ikke komme til finalen», for meg er den helt nederst på lista. Men det er kanskje en TikTok greie? 

Det blir spennende i kveld, tror Keiino får min stemme, men er fornøyd med Gåte som vinner også. Gåte er nok den eneste som kan komme helt der oppe i ESC, men tror den også kan ende utenfor finalen, kommer helt ann på. Keiino kommer til finalen, men juryen kommer til å ødelegge igjen…
Det kan også bli en helt annen vinner🙏 Spennende, jeg er klar👏🎉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...