Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Mine gjett:

1. Gåte - "Ulveham"

2.  KEiiNO - "Damdiggida"

3. Super Rob, Erika Norwich - "My AI"

4. Gothminister - "We Come Alive"

5. Miia - "Green Lights"

6. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo - "Judge Tenderly of me"

7. Margaret Berger - "Oblivion"

8. Annprincess - "Save Me"

9. Ingrid Jasmin - "Eya"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, missmcbeal said:

Tror kanskje ikke vi skal undervurdere Keiino sine sjanser, de gjør mye bra promo nå 

De er kjempeflinke! . Jeg blir i godt humør av musikken deres.  :) . Her ser det ut til at de har stort publikum! . Det kan jo skje en overraskelse,  og det at Keiino faktisk vinner, selv om folk i denne tråden tror det blir Gåte.  

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (13 minutter siden):

De er kjempeflinke! . Jeg blir i godt humør av musikken deres.  :) . Her ser det ut til at de har stort publikum! . Det kan jo skje en overraskelse,  og det at Keiino faktisk vinner, selv om folk i denne tråden tror det blir Gåte.  

Jeg er ikke sikker på at Gåte vinner. Tror det står mellom 4 stykker der 2 av dem blir jury favoritter og 2 blir publikum favoritt. 

Jeg er sikker på at Gåte kan bli topp 5 i Esc viss de vinner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba snapchats "My AI" spå lørdagen for meg, tenkte igrunn det skulle være en brukbar oppgave for en nettrobot.

Hyggelig fyr, men ikke like super som Rob.. 😉

Screenshot_20240201-2132162.thumb.png.5400e3697b1de48ba213386a5b77ffda.png

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (1 time siden):

Gåte kan vinne Eurovision. 

Jeg tror vi skal forsøke å holde beina godt plantet på jorda, og ikke hause ting opp og ut av alle proporsjoner. Vi vet jo ikke hva som kommer av bidrag fra andre land, så jeg synes det er litt prematurt å si at et bestemt norsk bidrag kan vinne Eurovision 2024. Dersom alle andre land ender opp med å sende svake bidrag - noe jeg tviler på kommer til å skje - så kan jo selv et svakt norsk bidrag havne langt oppe på lista. Men neppe på topp. :popcorn:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (10 minutter siden):

Jeg tror vi skal forsøke å holde beina godt plantet på jorda, og ikke hause ting opp og ut av alle proporsjoner. Vi vet jo ikke hva som kommer av bidrag fra andre land, så jeg synes det er litt prematurt å si at et bestemt norsk bidrag kan vinne Eurovision 2024. Dersom alle andre land ender opp med å sende svake bidrag - noe jeg tviler på kommer til å skje - så kan jo selv et svakt norsk bidrag havne langt oppe på lista. Men neppe på topp. :popcorn:

Jeg har tippet ganske bra til nå da og leder tippingen sammen med os Maxilla. 😉

Jeg spådde hvordan Esc finalen skulle ende i mars i fjor. 🙈 Så nå går jeg rundt å tror at jeg er ekte spåkone. 🤣

Screenshot_20240201_110053.thumb.jpg.ed1b781ada70270e4306c7945367b08b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Valyria83 said:

Jeg er ikke sikker på at Gåte vinner. Tror det står mellom 4 stykker der 2 av dem blir jury favoritter og 2 blir publikum favoritt. 

Jeg er sikker på at Gåte kan bli topp 5 i Esc viss de vinner. 

Det tror jeg også. Tipper at Keiino kan bli topp 15 om vi sender de og at Gåte kan bli topp 5. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (På 30.1.2024 den 22.08):

Sett flere kommentarer på Reddit og X at Gåte kan kjempe i toppen i Eurovision. Ja den er jo ikke for alle. GO_A Shum fra Ukraina sin merkelige folkemusikk sang ble jo kjempe populær og havnet på 5 plass i 2021. Jeg synes sangen var rar.😂 

Gåte blir på måte litt ekte vikinger med disse 1000 år gamle tekstene de har med i musikken sin. 

Gåte er på ingen måter viking type musikk. Ikke i nærheten engang. Heller tusser og troll-musikk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymesteste

Jeg blir overrasket hvis noen andre enn Gåte vinner. Jeg har sansen for dem, hadde de første albumene deres. De er knallbra live. Noen hører bare gauling og bråk, men for oss nostalgikere som liker denslags, så er dette midt i blinken. Liker for så vidt også Margaret Berger godt, låten er fin, men litt tam. Gothminister er skikkelig morsom, men burde hatt bedre tekst og et enda mer spektakulært show rundt seg. Keiino kan også vinne, mange elsker sånne låter. Alexandra Rotan er en fantastisk vokalist, men jeg syns damdiggida omatt og omatt ødelegger alt(og det er vel det som skal fenge?). Men tipper disse på toppen.

Tror i likhet med mange at det bare er Gåte som kan stikke av med seier i Eurovision finalen. Eller kanskje er det bare jeg som ikke forstår at damdiggida er en kul ting å synge. Jeg er gammel. Sikkert derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (5 timer siden):

Gåte er på ingen måter viking type musikk. Ikke i nærheten engang. Heller tusser og troll-musikk.

Ja ja. Samme det. Er vertfall veldig urnorsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (26 minutter siden):

Ja ja. Samme det. Er vertfall veldig urnorsk. 

De prøver hardt på å være det🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (22 minutter siden):

De prøver hardt på å være det🤣

Prøver? De har drevet med dette i 25 år. Finnes ikke noen band som er mer autentisk og ekte i denne sjangeren. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymesteste skrev (5 timer siden):

Jeg blir overrasket hvis noen andre enn Gåte vinner. Jeg har sansen for dem, hadde de første albumene deres. De er knallbra live. Noen hører bare gauling og bråk, men for oss nostalgikere som liker denslags, så er dette midt i blinken. Liker for så vidt også Margaret Berger godt, låten er fin, men litt tam. Gothminister er skikkelig morsom, men burde hatt bedre tekst og et enda mer spektakulært show rundt seg. Keiino kan også vinne, mange elsker sånne låter. Alexandra Rotan er en fantastisk vokalist, men jeg syns damdiggida omatt og omatt ødelegger alt(og det er vel det som skal fenge?). Men tipper disse på toppen.

Tror i likhet med mange at det bare er Gåte som kan stikke av med seier i Eurovision finalen. Eller kanskje er det bare jeg som ikke forstår at damdiggida er en kul ting å synge. Jeg er gammel. Sikkert derfor.

Jeg synes damdiggida delen er det som ødelegger. Blir mer irriterende enn fengende. Resten av sangen er ok. Mangler litt trøkk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet ca når avstemningen i morgen er åpen og stenger? Ønsker å stemme fra mobil men uten risiko for å se resultat/vinner (får ikke sett live)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, netpuppy said:

Det tror jeg også. Tipper at Keiino kan bli topp 15 om vi sender de og at Gåte kan bli topp 5. 

Jeg ville være mer stolt av Keiino, eller Miia uavhengig av plassering i eurovision. 😅

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 hours ago, Motelvibes said:

Jeg synes det er veldig troll-skriking fra Gåte 😅. Men jeg er forberedt på at de vinner. 😅

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Jeg ville være mer stolt av Keiino, eller Miia uavhengig av plassering i eurovision. 😅

Jeg er så dritt lei 10- 20 plasser i Eurovision. Unntak fjorårets  Alessandra. 

Vil sitte i sofaen i finalen og heie frem en som kan faktisk kjempe i toppen. Selv om det ikke er helt min type musikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Valyria83 said:

Jeg er så dritt lei 10- 20 plasser i Eurovision. Unntak fjorårets  Alessandra. 

Vil sitte i sofaen i finalen og heie frem en som kan faktisk kjempe i toppen. Selv om det ikke er helt min type musikk. 

Men Gåte er låten som du liker best å høre på til daglig? Eller heier du på dem fordi du tror de har vinnersjanser i eurovision? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (41 minutter siden):

Men Gåte er låten som du liker best å høre på til daglig? Eller heier du på dem fordi du tror de har vinnersjanser i eurovision? :)

Jeg likte sangen. Fikk skikkelig gåsehud av den opptreden og den gav meg winner vibes. Er jo nisje musikk. Men er fryktelig usikker på om de vinner Mgp etter tekst styret i media. 🤔

Jeg ❤️ Keiino som gruppe. Mener Spirit in the skye er den beste Esc sangen vi noen gang har sendt i Esc. Ånder, Joik og nordlyset og kjempe fengende melodi. ❤️Damdiggida når den ikke opp til knærne engang 😔

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...