Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Valyria83 said:

Enig fikk god magefølelse etter å sett dem live. De dominere på nesten alle mgp top 9 listene på YouTube. 

Keiino har gjort en mega tabbe med å velge en så mye svakere sang. 

Jeg synes Keiino er bedre, tross at de valgte en svak låt.  Men jeg er helt overbevist at de fleste som stemmer liker Gåte. Og at Gåte vinner. Må ha en trøst å gå etter om Gåte vinner. Så jeg tipper på de på norsk tipping 😅. Jeg klarer ikke låten til Gåte men godt å ha en trøst som premie om skrikingen / triste låten til Gåte skulle vinne😅

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk om hverken Keiino eller Gåte vinner da. 🙈 Vi klarer sikkert å sjokkere Europa en gang til 😆

Nordmenn er ikke til å stole på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Valyria83 said:

Tenk om hverken Keiino eller Gåte vinner da. 🙈 Vi klarer sikkert å sjokkere Europa en gang til 😆

Nordmenn er ikke til å stole på. 

Gåte er populære.  De synger på utesteder, og mange liker musikken deres. Mange liker det norske mystiske tradisjonelle gamle stilen i låten. Som en folkedans. Derfor kan den sammenlignes med Ukraina sin i 2021. Jeg tror at jury vil like Gåte. Det er en typisk låt som jury liker. Keiino vil kanskje få 2 plassen. Hvis ikke Roboten kommer opp å tar 2 plassen 😅. Barnefamiliene kan like Roboten😅. Jeg synes ikke Robotlåten er noe spesiellt god. Men den vinner nok hos barnefamilier.  Miia og Margareth er bedre,  men tror Robotlåta slår de. Men jeg liker bedre Robotlåten enn Gåte ;)

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (20 minutter siden):

Gåte er populære, og jeg forstår det slik at de synger på utesteder, og at mange liker musikken deres. Mange liker helt tydelig det norske mystiske tradisjonelle gamle stilen i låten. Som en folkedans. Derfor kan den sammenlignes med Ukraina sin i 2021. Jeg tror at jury vil like Gåte. Det er en typisk låt som jury liker. Keiino vil kanskje få 2 plassen. Hvis ikke Roboten kommer opp å tar Keiino 😅. Barnefamiliene kan like Roboten😅

Tror juryen vil like Margaret Berger og country duoen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Valyria83 said:

Tror juryen vil like Margaret Berger og country duoen også. 

Ja, der sa du noe :) Jeg tror ikke jury vil være spesiellt begeistret for Robotlåta. Der trekkes nok den ned. Det er barnefamiliene / publikum som vil like den.  Jury vil nok like bedre Margareth. Jeg tror ikke jury vil være spesiellt begeistret for Keiino heller😅

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på Gåte. Og i år er fordelingen 60/40 til folket/jury, det er kanskje det største spenningsmomentet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (6 minutter siden):

Jeg tror på Gåte. Og i år er fordelingen 60/40 til folket/jury, det er kanskje det største spenningsmomentet... 

Jepp. Der er jeg ganske sikker på at 🤖 får mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å sette opp en sånn liste, får bare prøve på noe 😄 

1.Gåte

2. Erika/roboten

3.Keiino

4. Dag Erik/Anne

5. Gothminister 

6. Miia

7. Ingrid Jasmin

8. Margaret Berger

9. Annprincess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (4 minutter siden):

Veldig vanskelig å sette opp en sånn liste, får bare prøve på noe 😄 

1.Gåte

2. Erika/roboten

3.Keiino

4. Dag Erik/Anne

5. Gothminister 

6. Miia

7. Ingrid Jasmin

8. Margaret Berger

9. Annprincess

Jeg også har en følelse av at top 4 er Gåte, Erika/🤖, Keiino og country duoen. Sliter med å plassere rekkefølgen 🙈. Ein av disse vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Valyria83 said:

Jepp. Der er jeg ganske sikker på at 🤖 får mest. 

Ja, Robot kan få mye poeng av jury. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Ja, Robot kan få mye poeng av jury. 

Det tror jeg ikke. Er nok publikum de får mest poeng fra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Valyria83 said:

Det tror jeg ikke. Er nok publikum de får mest poeng fra. 

Mener publikum, hahahaha, ikke jeg heller. Jury vil nok ikke være særlig begeistret for Robotlåta.  Jeg skrev feil i farta. Mente publikum 🤣🤣🤣🤣. Jeg liker Robotlåta mye bedre enn Gåte. Har Robotlåta på spillelisten min. 

Jeg kommer nok til å stemme på Keiino, selv om jeg tipper at Gåte vinner på norsk tipping.  Jeg kan vinne 300 kr om Gåte vinner. En god trøst om den forferdelige låten (i mine ører) vinner 😊. Men det er jo bare sannheten. Jeg tror på at Gåte vinner. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper virkelig Keiino vinner. Selv om de har hatt bedre låter med før, så er denne bedre enn alle de andre som er med i år!!

Gåte sin låt er grusom i mine ører! Men det blir nok de som vinner dessverre...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (På 28.1.2024 den 8.54):

Enig!! Hadde forventa mye mer!!! Opera til rock hadde vært kjempekult, men det kom ikke noe opera...

Eneste sangen i esc som noen sinne ga meg frysninger, synd den ikke gikk videre. Og nei takk til Opera, huff nightwish er hysteriske 😅 ja jeg hørte på dem selv en periode da jeg var 16, men kom igjen, nok opera. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Cookie123 said:

Jeg håper virkelig Keiino vinner. Selv om de har hatt bedre låter med før, så er denne bedre enn alle de andre som er med i år!!

Gåte sin låt er grusom i mine ører! Men det blir nok de som vinner dessverre...

Jeg er enig med deg. Jeg mener det samme. Jeg synes at Gåte er den mest grusomme låten som er med i finalen. Den er siste plass i mine ører.  Jeg har innsett realiteten at Gåte kommer nok til å vinne på lørdag. Jeg kommer til å stemme på Keiino.  

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
missmcbeal skrev (På 31.1.2024 den 19.02):

Jeg har vært veldig for Gåte i denne tråden, men jeg må innrømme at Keiino sin sang har vokst på meg siden lørdag. Jeg har hatt den på hjernen i hele dag, den har gjort meg i godt humør, så den har vel hatt den virkningen den skal ha. 

Så har jeg tenkt mer og mer på de tingene som er bra med den, den høye tonen og vokalen til Alexandra, begynner å få sansen for rappingen til Fred Buljo også har jeg hengt meg opp i at Tom sier "Suliatten" som han har tatt fra folkevise, så nå ble plutselig sangen mye mer spennende i mitt hode 😅 Dessuten tenker jeg nå at denne sangen har enormt streamingpotensiale, ser for meg at dette blir en sånn låt som folk smeller opp på full guffe og synger med på fest når folk begynner å bli godt brisne :P

Hva er det som skjer? 😂

Jeg tror det kan bli veldig jevnt på lørdag, tror egentlig nå at både Gåte og Keiino kan vinne, at Keiino sine sjanser har økt igjen.

Så nå er jeg egentlig der at jeg synest det er greit om det er Keiino som vinner og ikke Gåte.

Men jeg tror også at liveopptreden kan bli avgjørende.

Keiino sa jo at hadde spart noe til finalen? 

Jeg er enig med deg. Jeg liker Keiino bedre og er litt mer skeptisk til Gåte. Den semifinalen vi er kommet i skremmer meg litt, i tillegg skal England, Tyskland og Sverige stemme i den andre semifinalen, de landene vi ofte får stemmer fra🙈 Tror Keiino er mer safe å sende samtidig tror jeg Gåte kan gjøre det best HVIS de slår til. Det blir live sendingen på lørdag som bestemmer hvem jeg stemmer på/ hvem jeg tror kan gjøre det best. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen stemmer på hvem de tror vil gjøre det best i eurovision.  Jeg stemmer på den jeg liker best. Keiino er min favoritt, men jeg tror ikke nødvendigvis at de vil gjøre det bedre enn Gåte i Eurovision. Men jeg håper det. :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje ikke vi skal undervurdere Keiino sine sjanser, de gjør mye bra promo nå 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...