Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Ser at noen skriver at det var joiken som ga få jurypoeng i 2019 og da satser de på noe annet. Men enig i at sangen gjerne kunne vært bedre, men det er et mye safere valg enn Gåte. Det kan bli skikkelig kalddusj (ikke til finalen) eller topp stemning. Det jeg tror er at esc fans liker Gåte, mange ønsker noe annerledes, men i finalen er jo de bare en liten del av de som stemmer og ved første gangs lytting er jeg veldig usikker på om folk kommer til å stemme på Gåte… Det er litt for sært… 

Jeg tror at Gåte har uten tvil mye fans og et stort publikum. Også er det de som ikke klarer låten. Noen oppfatter det som uro, og skriking. Spørsmålet er hvor stor mengde mennesker som oppfatter det som skriking/ uro?. Dette sier jeg utifra hva jeg leser i kommentarfelt fra utenlandske mennesker på TikTok. Men jeg tror at Gåte kan gjøre det bra i eurovision. Men jeg er ikke så sikker på at de vinner. Det spørs hva de har å konkurrere mot. 

Keiino er vel mer en typisk låt som mange kan høre på til daglig. Men vet ikke hva Gåte er. Er det slik at Gåte er en låt man går rundt i ørene med på bussen osv? . Jeg mener at Gåte sin musikk er svært sær.  Men det er min mening. Eurovision liker ofte sær musikk 😅

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eloise12345 skrev (15 minutter siden):

Jeg tror at Gåte har uten tvil mye fans og et stort publikum. Også er det de som ikke klarer låten. Noen oppfatter det som uro, og skriking. Spørsmålet er hvor stor mengde mennesker som oppfatter det som skriking/ uro?. Dette sier jeg utifra hva jeg leser i kommentarfelt fra utenlandske mennesker på TikTok. Men jeg tror at Gåte kan gjøre det bra i eurovision. Men jeg er ikke så sikker på at de vinner. Det spørs hva de har å konkurrere mot. 

Sett flere kommentarer på Reddit og X at Gåte kan kjempe i toppen i Eurovision. Ja den er jo ikke for alle. GO_A Shum fra Ukraina sin merkelige folkemusikk sang ble jo kjempe populær og havnet på 5 plass i 2021. Jeg synes sangen var rar.😂 

Gåte blir på måte litt ekte vikinger med disse 1000 år gamle tekstene de har med i musikken sin. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Valyria83 said:

Sett flere kommentarer på Reddit og X at Gåte kan kjempe i toppen i Eurovision. Ja den er jo ikke for alle. GO_A Shum fra Ukraina sin merkelige folkemusikk sang ble jo kjempe populær og havnet på 5 plass i 2021. Jeg synes sangen var rar.😂 

Gåte blir på måte litt ekte vikinger med disse 1000 år gamle tekstene de har med i musikken sin. 

Ikke meningen å kritisere Gåte, selv om jeg misliker låten veldig sterkt desverre 😅

Ja, Ukraina sin låt ble veldig populær og havnet på 5 plass. Vil vel si at den høres litt gladere enn Gåte sin. Men jeg aner ikke hva de synger om.  Den er sammenlgnbar med den. Jeg trodde Ukraina skulle ryke i semifinalen. Den gikk videre, og fikk en bra plassering.

Ser på Tik Tok og YouTube at det er mange utenlandske mennesker som har svært stor begeistring for Gåte. Det fins noen som er som meg. Men det er svært mange som er svært begeistret også. 

Det virker som om det er Gåte og Keiino som er mest populær. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter følgende:

1. Gåte - Ulveham

2. Keiino - Damdiggida

3. Gothminister - We come alive 

4. Margaret Berger - Oblivion

5. Super Rob & Erika Norwich - My AI

6. Dag Erik Oksvold & Anne Fagermo - Judge tenderly of me

7. Miia - Green lights

8. Ingrid Jasmin - Eya

9. Annprincess - Save me

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frankenstein1

Her er min gjetning:

1. Gåte - "Ulveham" 

2. KEiiNO - "Damdiggida" 

3. Super Rob, Erika - "My AI" 

4. Gothminister - "We Come Alive" 

5. Margaret Berger - "Oblivion" 

6. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo - "Judge Tenderly of Me" 

7. Miia - "Green Lights" 

8. Ingrid Jasmin - "Eya" 

9. Annprincess - "Save Me" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (9 timer siden):

Alle må få like den musikken de gjør. Ikke meningen å kritisere Gåte, selv om jeg misliker låten veldig sterkt desverre 😅

Ja, Ukraina sin låt ble veldig populær og havnet på 5 plass. Vil vel si at den høres litt gladere enn Gåte sin. Men jeg aner ikke hva de synger om.  Den er sammenlgnbar med den. Jeg trodde Ukraina skulle ryke i semifinalen. Men den gikk videre, og fikk en bra plassering. 

Jeg tipper selv at det er Gåte som har størst "fangruppe" i Norge, og at de vinner.  Jeg tror at de kan gjøre det bra I Eurovision også. 

Jeg prøver bare å finne den beste veddeløps hesten her. 😂

Synes vi bør sende Miia eller Gåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iBygda skrev (22 minutter siden):

😆 Er det ingen som tør tippe noe annet enn én Gåte, to Keiino og sist Annprincess?

Jeg tror Erika og roboten kan ta serien viss hun synger greit på lørdag. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig for Gåte i denne tråden, men jeg må innrømme at Keiino sin sang har vokst på meg siden lørdag. Jeg har hatt den på hjernen i hele dag, den har gjort meg i godt humør, så den har vel hatt den virkningen den skal ha. 

Så har jeg tenkt mer og mer på de tingene som er bra med den, den høye tonen og vokalen til Alexandra, begynner å få sansen for rappingen til Fred Buljo også har jeg hengt meg opp i at Tom sier "Suliatten" som han har tatt fra folkevise, så nå ble plutselig sangen mye mer spennende i mitt hode 😅 Dessuten tenker jeg nå at denne sangen har enormt streamingpotensiale, ser for meg at dette blir en sånn låt som folk smeller opp på full guffe og synger med på fest når folk begynner å bli godt brisne :P

Hva er det som skjer? 😂

Jeg tror det kan bli veldig jevnt på lørdag, tror egentlig nå at både Gåte og Keiino kan vinne, at Keiino sine sjanser har økt igjen.

Så nå er jeg egentlig der at jeg synest det er greit om det er Keiino som vinner og ikke Gåte.

Men jeg tror også at liveopptreden kan bli avgjørende.

Keiino sa jo at hadde spart noe til finalen? 

Endret av missmcbeal
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (10 minutter siden):

Jeg har vært veldig for Gåte i denne tråden, men jeg må innrømme at Keiino sin sang har vokst på meg siden lørdag. Jeg har hatt den på hjernen i hele dag, den har gjort meg i godt humør, så den har vel hatt den virkningen den skal ha. 

Så har jeg tenkt mer og mer på de tingene som er bra med den, den høye tonen og vokalen til Alexandra, begynner å få sansen for rappingen til Fred Buljo også har jeg hengt meg opp i at Tom sier "Suliatten" som han har tatt fra folkevise, så nå ble plutselig sangen mye mer spennende i mitt hode 😅 Dessuten tenker jeg nå at denne sangen har enormt streamingpotensiale, ser for meg at dette blir en sånn låt som folk smeller opp på full guffe og synger med på fest når folk begynner å bli godt brisne :P

Hva er det som skjer? 😂

Jeg tror det kan bli veldig jevnt på lørdag, tror egentlig nå at både Gåte og Keiino kan vinne, at Keiino sine sjanser har økt igjen.

Så nå er jeg egentlig der at jeg synest det er greit om det er Keiino som vinner og ikke Gåte.

Men jeg tror også at liveopptreden kan bli avgjørende.

Keiino sa jo at hadde spart noe til finalen? 

OMG. Finalen blir drit spennende. 🤯 Har ikke noe tro på at Keiino kommer til å gjøre det bra i Esc dessverre. Ser at de fleste tror det blir mellom Gåte, Keiino og Erika Norwich. Tror robot sangen får flest publikum stemmer og den veier tyngst. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter:

1. Gåte - «Ulveham»
2. KEiiNO - «Damdiggida»
3. Super Rob og Erika Norwich - «My AI»
4. Margaret Berger - «Oblivion»
5. Miia - «Green Lights»
6. Ingrid Jasmin - «Eya»
7. Gothminister - «We Come Alive»
8. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo - «Judge Tenderly of Me»
9. Annprincess - «Save Me»

Endret av frkweasley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten min er GÅTE. Kunne ikke funnet en sang som representerer Norge bedre. Er ikke så veldig glad i skrikinga enkelte deler av refrenget, men det ble av så liten betydning da sangen ellers var så utrolig bra. Mystisk og til å få gåsehud av. Og ikke minst at den blir sunget på norsk. Første gang på lenge at man kan føle at det virkelig er Norge som synger i mgp, og ikke bare en sang som går i ett med alle andre land.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymesteste
Tutte skrev (12 minutter siden):

Favoritten min er GÅTE. Kunne ikke funnet en sang som representerer Norge bedre. Er ikke så veldig glad i skrikinga enkelte deler av refrenget, men det ble av så liten betydning da sangen ellers var så utrolig bra. Mystisk og til å få gåsehud av. Og ikke minst at den blir sunget på norsk. Første gang på lenge at man kan føle at det virkelig er Norge som synger i mgp, og ikke bare en sang som går i ett med alle andre land.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er noe tvil om at Gåte er den store favoritten,også min. Dersom den vinner den Norske finalen så kommer den til å bli nummer 9 i den internasjonale finalen. Ville noe annet alternativ fått en bedre plassering? Trolig ikke. MGP er alt for politisk til dette,og Norge har ingen høy stjerne i Europa om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Valyria83 said:

Jeg tror Erika og roboten kan ta serien viss hun synger greit på lørdag. 

Gaute Ormåsen sier at Roboten er ikke han. Leste det i media.  Jeg tror sterkt på at det er Matoma, men jeg kan ta feil 😊

Gåte er tydeligvis den største favoritten i denne tråden på KG. Hvis det er slik ellers også så vinner Gåte overlegent.  

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig en låt som er svært godt likt i tråden. Jeg forstår det ikke 🙉 Men har satset 100 kr på at den vinner på norsk tipping ;). Er så sikker på at denne har stort publikum utenfor tråden også. Føler meg ganske sikker på at jeg kommer til å vinne på oddsen på lørdag som en trøst. Jeg kan ta feil altså 😅

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (22 minutter siden):

Tror ikke det er noe tvil om at Gåte er den store favoritten,også min. Dersom den vinner den Norske finalen så kommer den til å bli nummer 9 i den internasjonale finalen. Ville noe annet alternativ fått en bedre plassering? Trolig ikke. MGP er alt for politisk til dette,og Norge har ingen høy stjerne i Europa om dagen.

Enig fikk god magefølelse etter å sett dem live. De dominere på nesten alle mgp top 9 listene på YouTube. 

Keiino har gjort en mega tabbe med å velge en så mye svakere sang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...