Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Klementina123 skrev (19 timer siden):

Wow. Denne var jo absolutt helt fantastisk!

Dette må være det verste jeg har hørt i hele mitt liv!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jens skrev (17 minutter siden):

😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens skrev (3 timer siden):

Jeg elsker det! Håper hun vinner hele greia 🥰🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2024 at 11:21 AM, cerruti said:

Jeg synes Keiino har det lille ekstra alle andre mangler. I tillegg er låten catchy og Alexandra synger alltid kanonbra.

Helt enig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementina123 skrev (4 timer siden):

Jeg elsker det! Håper hun vinner hele greia 🥰🥰

Hæææææææææææ?😆😆😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens skrev (9 timer siden):

Dårleg kombinert karaoke og revy på ein gong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemmelser for tippingskonkurransens finale 
Før finalen ønsker jeg at dere tipper alle bidragenes plassering fra 1 til 9. Man får 4 poeng for hel riktig plassering, deretter trekker jeg ett poeng for hvert trinn unna.

Fram med tipsene! Gjerne så tidlig som mulig, slik at vi har noe å diskutere i løpet av uken. Det er likevel helt greit å endre tipsingen helt fram til finalen starter på lørdag!

Gothminister    «We Come Alive»
Gåte    «Ulveham»
KEiiNO    «Damdiggida»
Miia    «Green Lights»
Margaret Berger    «Oblivion»
Super Rob og Erika Norwich    «My AI»
Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo    «Judge Tenderly of Me»
Ingrid Jasmin    «Eya»
Annprincess    «Save Me»

Ta gjerne del i tippespillet for Melodifestivalen som starter denne uken!

Utfall Tippekonkurranse Delfinale 3
Alle tippet riktig på Keiino, men mange bommet på Miia og Annprincess.

Cera, Avalyn, frkweasley og Mahasor klarte å få alle tippinger riktige i delfinale 3!

Maxilla og Valyria83 leder fortsatt 👏

Videre:
KEiiNO    «Damdiggida»
Miia    «Green Lights»
Annprincess    «Save Me»

Ute:
Thomas Jenssen    «Take Me to Heaven»
Mistra    «Waltz of Death»
Vidar Villa    «Mer»

Poeng i Delfinale 3
12    @Cera 
12    @Avalyn
12    @frkweasley
12    @Mahasor
8    @os Maxilla
8    @Valkyria
8    @Estland
8    @netpuppy
8    @Eloise12345
8    @AnonymBruker 1
8    @Blå lenestol
8    @Ella1
8    @J.k
8    @marsvin
8    @Mfyb
4    @iBygda
4    @RedLights
4    @Doppler 
4    @Frankenstein1 
4    @FrøkenFox
4    @iNord
4    @Snurrepurre 
2    @PaperFlower
2    @Blueberrymuffin
2    @dol_br 
2    @DelvisPresley
2    @Dåsen
2    @Euphorbia
2    @Knerw
2    @KoopaTroopa
2    @Puffaris
2    @ResturantE
2    @sjeleglad
2    @Snuppiluppi84
2    @Rowan
2    @Triviella
2    @xMartis
2    @Ænema

Poengstilling i Tippekonkurranse
28    os Maxilla
28    Valyria83
24    Estland
24    iBygda
20    netpuppy
16    Cera
16    Eloise12345
16    Falkefugi
16    Tre kopper te
12    Avalyn
12    Cadence
12    frkweasley
12    Mahasor
12    PaperFlower
12    RedLights
10    Blueberrymuffin
8    .Fjellmannen
8    AnonymBruker 1
8    Blå lenestol
8    Catbert
8    Daudaferd
8    Doradoradora
8    Ella1
8    hadet
8    Haily
8    Heartland
8    Ins0mniac
8    introvert_
8    J.k
8    Kattli
8    Lindask
8    marsvin
8    Mfyb
8    Perelandra
4    Doppler
4    Frankenstein1
4    FrøkenFox
4    iNord
4    rachelg
4    Snurrepurre
2    dol_br
2    DelvisPresley
2    Dåsen
2    Euphorbia
2    Knerw
2    KoopaTroopa
2    Puffaris
2    ResturantE
2    sjeleglad
2    Snuppiluppi84
2    Rowan
2    Triviella
2    xMartis
2    Ænema

Endret av iBygda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tipping:

1. Gåte    «Ulveham»
2. KEiiNO    «Damdiggida»
3. Margaret Berger    «Oblivion»
4. Gothminister    «We Come Alive»
5. Miia    «Green Lights»
6. Super Rob og Erika Norwich    «My AI»
7. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo    «Judge Tenderly of Me»
8. Ingrid Jasmin    «Eya»
9. Annprincess    «Save Me»

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CatPerson123 skrev (På 29.1.2024 den 1.36):

Gåte klarer jeg ikke helt å like syngingen til!

Fordi det er ikke synging men gaul og rop.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst mye å ta igjen på MGP. Sett gjennom finalistene. Henger meg virkelig på å sende Gåte. De var så gode på scenen at jeg ble litt hypnotisert. Har sjekket responsen i utlandet på denne. Ganske imponerende for ett skikkelig norsk innslag og ukjent navn i Eurovision fan miljøet. Noen heier på Keiino. Nå blir kanskje litt upopulær for å si dette. Sangen er ikke noe å rope hurra for!! Selv ikke den flotte stemmen til Alexandra Rotan kan redde dem fra dårlig plassering. Tror de får ekstra sympati støtte mye på grunn av det skjedde i finalen med Tix og ikke på grunn av sangen. Likte godt Monument, men diggida sangen er jo bare halv hjertet forsøk på skape en 90 talls hit. 

Synes Miia Green lights er den fineste sangen. Hvorfor er det ikke mer fokus på denne? Liker også Margaret Berger Oblivion. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gjett:

1. Gåte    «Ulveham»
3. Gothminister    «We Come Alive»
4. Margaret Berger "Oblivion" 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gjett:
1. Gåte "Ulveham"
2. Miia "Green Lights"
3. Keiino "Damdiggida"
4. Super Rob og Erika Norwich "My AI"
5. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo "Judge Tenderly of Me"
6. Margaret Berger "Oblivion"
7. Gothminister "We Come Alive"
8. Ingrid Jasmin "Eya"
9. Annprincess "Save Me"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper 

1. Gåte viss ikke Miia eller Gothminister. 

Gjetter 

1. Keiino eller 🤖

2. Gåte/country duoen 

Tror det blir de 4 som kjemper i toppen.  🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, iBygda said:

Min tipping:

1. Gåte    «Ulveham»
3. Margaret Berger    «Oblivion»
4. Gothminister    «We Come Alive»

Min tipping :

1. Gåte "Ulveham" 

2. Keiino "Damdiggida" 

3. Super Rob og Erika Norwich "My Al"

4. Gothminister  "We Come Alive"

5. Miia "Green Lights" 

6. Margareth Berger "Oblivion"

7. Ingrid Jasmim "Eya" 

8. Annprincess "Save me"

9. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo "Judge Tenderly of me"

Jeg håper en annen rekkefølge. Jeg håper at alt annet enn Gåte vinner. Får nesten vondt i ørene av den låten 😅. Makter egentlig ikke å høre /spille gjennom den låten. Helt forferdelig støyende låt!. Håper på helst Keiino,  ellers:  Miia , Margareth Berger eller Super Rob og Erika Norwich 😄. Men jeg tror det blir Gåte som vinner!. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (På 29.1.2024 den 12.05):

Nå skal jeg prøve å nullstille meg litt foran finalen. 

Er mye snakk om Keiino vs Gåte. Jeg er slett ikke så sikker på at noen av dem vinner på lørdag. Hun som var på tredje plass på oddsen vant Irland sin finale. Her kan alt skje. Slik jeg ser det så er det 4 eller 5 andre som kan utfordre Gåte og Keiino på lørdag. Så på Mgp 2023 finalen om igjen. Da var det 50/50 jury og publikum stemmer. Alessandra vant klart med masse publikum stemmer. Men det var kun 10 poeng ned til Atle Pettersen etter juryen hadde delt ut sine. Tror de fleste jury poeng kommer til å bli jevnt fordelt blant flere artister. På lørdag har juryen mindre makt. 40/60 Det kommer til å være mye jevnere i år. 

Margaret Berger - Oblivion 🎶 Denne kan bli en jury favoritt. Sangen høres litt ut som den kunne kommet fra melodifestivalen Sverige. Denne sangen blir bedre jo mer du lytter til den. Scene showet må oppgraderes litt. Ekstrem proff på scenen og godt kjent i Norge. Kan få en del stemmer fra folket i tillegg. 

Gothminister- We come alive 🎶 fengende låt med tekst som er lett å huske. Tror ikke denne blir like populær hos juryen på grunn av teksten, men kan likevel kapre litt poeng. Han har noen vannvittige  loyale fans( mange fra utlandet) som har drevet med stemme pr kampanje på forskjellige Esc forum. Kan få inn en del stemmer fra publikum. 

Erika Norwich og 🤖 My al 🎶 var populær i starten hos mange( særlig yngre)  Dårlig vokal presentasjon kan felle henne igjen og teksten litt vel mye Barbie girl. Har ikke noe tro på at denne vil bli så godt likt hos juryen. De kan likevel bli litt skjarmert av showet og gi henne litt poeng. Tror Erika har trent som bare pokker og synger bedre i finalen. Leste en plass at hun har 200 000 følgere på tiktok? Avis oppslagene om mobbing i sosiale medier. Denne tror jeg får sjokkerende mye publikum stemmer.

Jeg håper for guds skyld at denne ikke vinner. Vi sendte Subwolfer 2022. Kommer slite med å bli tatt seriøst i Esc fremover. Hadde det ikke vært for 🐺 og 🍌 sangen så hadde nesten vært kult å sende 🤖. Nesten!! 

Anne Fargemo og Dag Erik - Judge tenderly of me 🎶 har vokst i popularitet og streaming tall. Tror denne også faller i smak hos juryen. Fin vokal og kjemi mellom de to. Country sangen skiller seg ut i mengden. Kan sanke stemmer. 

Ingrid Jasmin- Eya 🎶 spennende artist og låt. God blanding av sjangere. Synger fint. Litt vel kort låt og lite tekst. Usikker på hvor hun havner hos begge. Liten utfordrer. 

Miia - Green lights 🎶 denne kan også overaske. Hun har hatt stor suksess tidligere på Spotify og ser at sangen har en del stjerner på Esc nettsider. Bli litt skuffet av scene opptreden i delfinalen. Følte hun ikke så veldig selvsikker ut. Ble ikke helt overbevist. Kan bli bedre i finalen. 

Litt mindre tro på de 2 siste. Annprincess tror jeg dessverre ikke har noen sjanse. 

Favorittene i følge oddsen. 

Keiino - Damdiggida 🎶 Alexandra synger fint som hun alltid pleier å gjøre. Men hvor er de to andre? De skal ha ros for at den var bedre live enn studio versjonen. Sangen er dessverre mye svakere enn Spirit in the skye og Monument. Keiino er godt likt i Esc miljøet. Har sjekket forskjellige forum og det er ikke til legge skjul på at Esc fansen synes at Dam diggi da er den svakeste sangen til Keiino av de tre de har stilt opp med. Er ingen karakteristisk joik som vi forbinder med Keiino. Damdiggida delen i sangen blir litt irriterende. De kommer aldri til å vinne Eurovision med denne😔 Sangen var bedre live og tror likevel at de er med å kjemper om seieren på lørdag. Tipper Keiino havner på 4 plass hos juryen på lørdag. Top 3 i folkestemmer. 

Vinner Keiino så tipper jeg beste fall enn plass mellom 10 - 15 i Esc. Slakt av jury +folkestemmer som redder den til bedre plassering. 

Gåte-Ulveham 🎶 kjent band som fokuserer på folkemusikk blanding med rock. 1000 år gammel inspirert tekst. Gåte er brunosten vår og har den mest unike sangen i konkurransen. Er litt delte meninger om denne. Noen kaller denne urnorsk og magisk. Kommer til å kjempe i toppen i Eurovision. Noen mener den er for sær. Tipper topp 2 i juryen sammen med Margaret og blant top 3 i folkestemmer. 

Denne tror jeg blir enten gull eller gråstein i Esc. Er risky. Ser ingen andre i konkurransen som kan gjøre det like bra. Har en god magefølelse her på at det kan bli gull. 

Jeg mener at Gåte har x faktoren og vil komme langt. 

Støtter uansett den som vinner på lørdag og skal heie i mai. Heia heia 💃🇳🇴

Takk for godt innlegg, fint å lese en slik oppsummering. 
Jeg tror det var helt bevisst at Keiino ikke har med joik i år, de har vel sagt det også at de ville lage noe annet? Jeg har hørt den live flere ganger nå og den vokser på meg.  Men skulle gjerne hatt Monument med i år, den er fantastisk. 
Jeg tror det står mellom Gåte og Keiino i år, men ble litt overrasket da det i går ble offentlig rekkefølgen de skal synge. Det er tydelig at NRK vil at Gåte skal vinne, men vi får se… Jeg står mellom de to, men er utrolig usikker fortsatt hvor stemmen min går. Er helt enig med deg at Gåte blir topp eller bunn. Keiino mer midt på/topp ti. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gåte "Ulveham" 

2. Super Rob og Erika Norwich "My Al"

3. Keiino "Damdiggida" 

4. Margareth Berger "Oblivion"

5. Gothminister "We Come Alive"

6. Dag Erik Oksvold og Anne Fagermo "Judge Tenderly of me"

7. Ingrid Jasmin "Eya" 

9. Miia "Green Lights" 

8. Annprincess "Save me"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jobbermedbarn skrev (13 minutter siden):

Takk for godt innlegg, fint å lese en slik oppsummering. 
Jeg tror det var helt bevisst at Keiino ikke har med joik i år, de har vel sagt det også at de ville lage noe annet? Jeg har hørt den live flere ganger nå og den vokser på meg.  Men skulle gjerne hatt Monument med i år, den er fantastisk. 
Jeg tror det står mellom Gåte og Keiino i år, men ble litt overrasket da det i går ble offentlig rekkefølgen de skal synge. Det er tydelig at NRK vil at Gåte skal vinne, men vi får se… Jeg står mellom de to, men er utrolig usikker fortsatt hvor stemmen min går. Er helt enig med deg at Gåte blir topp eller bunn. Keiino mer midt på/topp ti. 

Så bra du likte innlegget 😊

Keiino har sagt at de er med for å vinne Eurovision. Forstår ikke helt hva de har tenkt med denne sangen. De kommer ikke til å vinne noe Esc med Damdiggida. De er flinke på scenen og synger alltid bra. Bare tittel på sangen kommer til å gi juryen avsmak. Får vel halvparten av stemmene som de for Spirit in the skye viss de er heldige. fikk De kommer til å bli så skuffet. 😔 Tipper 12- 15 plass 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Valyria83 said:

Keiino har sagt at de er med for å vinne Eurovision. Forstår ikke helt hva de har tenkt med denne sangen. De kommer ikke til å vinne noe Esc med Damdiggida. De er flinke på scenen og synger alltid bra. Bare tittel på sangen kommer til å gi juryen avsmak. Får vel halvparten av stemmene som de for Spirit in the skye viss de er heldige. fikk De kommer til å bli så skuffet. 😔 Tipper 12- 15 plass 

Jeg bryr meg ikke så mye om plasseringen i Eurovision. Det viktigste er at vi kommer til finalen, synes jeg. Men gjør vi ikke det så er det heller ikke så farlig, synes jeg :)

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (33 minutter siden):

Ser at noen skriver at det var joiken som ga få jurypoeng i 2019 og da satser de på noe annet. Men enig i at sangen gjerne kunne vært bedre, men det er et mye safere valg enn Gåte. Det kan bli skikkelig kalddusj (ikke til finalen) eller topp stemning. Det jeg tror er at esc fans liker Gåte, mange ønsker noe annerledes, men i finalen er jo de bare en liten del av de som stemmer og ved første gangs lytting er jeg veldig usikker på om folk kommer til å stemme på Gåte… Det er litt for sært… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...