Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»

iBygda

Finale  

108 stemmer

1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

• KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Heartland skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke hypen med Gåte. Refrenget går jo ikke an å synge med på, det er jo bare hyl og skrål? 🙉

Jeg er delt. Elsker mye med Gåte, men refrenget blir for mye hyl og skrål. Det er veldig synd de ikke roer det ned litt i det partiet!

Men ser ikke en bedre låt i feltet... en låt som jeg tror vokser på meg. 

Endret av totti_1
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kløvereng skrev (5 minutter siden):

Likte ikke sangen til Keiino i det hele tatt, den er garantert ikke bra nok til å vinne finalen i Eurovision. Skal vi ha en sjanse, så tror jeg vi må stemme frem og sende Gåte. Veldig mektig og spesiell, jeg blir helt trollbundet av stemmen og sceneshowet🔥

Samme her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløvereng skrev (2 minutter siden):

Tror ikke det er meningen man skal synge med, bare nyte😍

Enig. Ble helt blåst av banen av den mektige opptreden. Trollmagisk 🔥

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Keiino nesten bare må få vinne, de kommer nemlig aldri til å gi seg. Det er noe desperat over dem. Skjønner at det var bittert å være så nær en seier i 2019 og å deretter tape mot Tix, men da bør de i minste drøye comebacken til de har noe bedre enn sine tidligere bidrag. Evt. bare innse nederlaget og gå videre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deltagerne selv, eller er det MGP eller kanalen som bestemmer hvilke klær de skal ha på scenen? Hittil har jeg gjenkjent to kjoler og en bluse brukt av deltagere på mgp som er kjøpt på Wish… 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (43 minutter siden):

Jeg tenker at Keiino nesten bare må få vinne, de kommer nemlig aldri til å gi seg. Det er noe desperat over dem. Skjønner at det var bittert å være så nær en seier i 2019 og å deretter tape mot Tix, men da bør de i minste drøye comebacken til de har noe bedre enn sine tidligere bidrag. Evt. bare innse nederlaget og gå videre. 

Jeg vil at de skal vinne Eurovision men det gjør de ikke med denne. Tror de hadde konkurrert i toppen med Monument. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVEM har gitt en stemme til Vidar Villa? Er det deg selv Vidar? Er du her? haha. Fytti for en dårlig sang. Men alt her var dårlig. Å Mistra? Herreguuud,hadde større forventninger til denne,men tror jeg sovna. Den kom jo aldri forbi intro partiet. Viste seg jo at den ikke hadde noe annet parti -.-

Stemte på Miia. Den var minst dårlig. 2 plass: Annprincess. Er så ferdig med Keiino.. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (14 minutter siden):

HVEM har gitt en stemme til Vidar Villa? Er det deg selv Vidar? Er du her? haha. Fytti for en dårlig sang. Men alt her var dårlig. Å Mistra? Herreguuud,hadde større forventninger til denne,men tror jeg sovna. Den kom jo aldri forbi intro partiet. Viste seg jo at den ikke hadde noe annet parti -.-

Stemte på Miia. Den var minst dårlig. 2 plass: Annprincess. Er så ferdig med Keiino.. 

Hadde håpa Benedicte Adrian hadde dratt til med litt opera som nok hadde heva låta. Litt Nightwish preg

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (6 timer siden):

Hadde håpa Benedicte Adrian hadde dratt til med litt opera som nok hadde heva låta. Litt Nightwish preg

Det var litt det jeg trodde skulle komme. Låten sto heller ikke til klærne og show dem hadde valgt, med sånne type klær og utkledning mannen hadde, forventer du litt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (11 timer siden):

Keiino sin låt ble litt bedre ved liveopptreden, og Alexandra synger vilt bra som vanlig. Men låta er for kjedelig og sceneshowet var meh. 

Jeg har faktisk mer tro på Miia sin låt om vi ikke skulle sendt Gåte, føler hun kunne ha vært outsider til å vinne Eurovision.

Han ene danseren som var med i kveld og satt ved siden av Miia?, var det han som spilte Pil i Snøfall? Han lignet vilt på han iallfall.

Ja, det er Kevin Haugan aka Pil fra Snøfall :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (9 timer siden):

Helt enig at vi dreit på draget 2021. Men viss du skal stille opp 2 ganger i Eurovision bør du ha minst like bra låt med. Helst bedre for å overbevise juryen. 

Loreen stilte opp 2. gang med en låt MYE dårligere enn den første. Men vant for 2. gang likevel.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miaiai skrev (25 minutter siden):

Det var litt det jeg trodde skulle komme. Låten sto heller ikke til klærne og show dem hadde valgt, med sånne type klær og utkledning mannen hadde, forventer du litt

Enig!! Hadde forventa mye mer!!! Opera til rock hadde vært kjempekult, men det kom ikke noe opera...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cookie123 skrev (35 minutter siden):

Loreen stilte opp 2. gang med en låt MYE dårligere enn den første. Men vant for 2. gang likevel.

Keiino kommer til å bli slaktet av juryen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Cookie123 said:

Den MYE dårligere sangen er den fjerde mest strømmede ESC-sangen gjennom tidene. Synes vi kan la være å nedgjøre artister og sanger for sakens skyld. 

Rybak valgte dessverre å stille opp med en langt dårligere sang andre gangen, noe som førte til at han havnet langt ned på listen. Ellers er han en fantastisk artist :hjerte:

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (2 timer siden):

Ser folk er dritt forbannet på NRK på twitter. Mener de rigger en seier for Keiino. 

GO_A-Shum fra Ukraina hadde også med en veldig gammel tekst som de måtte gjøre om. De kom på 5 plass i Esc. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Keiino har det lille ekstra alle andre mangler. I tillegg er låten catchy og Alexandra synger alltid kanonbra.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (15 minutter siden):

Jeg synes Keiino har det lille ekstra alle andre mangler. I tillegg er låten catchy og Alexandra synger alltid kanonbra.

Alexandra synger bra ja, man vet at hun leverer. Men synes ikke låten var noen innertier. Den kan ikke sammenlignes med låten de hadde i Eurovision første gangen, den var knallsterk og det var så surt at de ble frarøvet seieren. Keiino må gjerne prøve igjen, men denne gangen synes jeg ikke vi bør sende de avgårde med en låt som bare er halvveis. De gir seg sikkert ikke da, og kanskje kommer opp med noe bedre en annen gang. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløvereng skrev (1 minutt siden):

Alexandra synger bra ja, man vet at hun leverer. Men synes ikke låten var noen innertier. Den kan ikke sammenlignes med låten de hadde i Eurovision første gangen, den var knallsterk og det var så surt at de ble frarøvet seieren. Keiino må gjerne prøve igjen, men denne gangen synes jeg ikke vi bør sende de avgårde med en låt som bare er halvveis. De gir seg sikkert ikke da, og kanskje kommer opp med noe bedre en annen gang. 

Helt enig. Jeg har tro på at Keiino kan ta seieren en gang. De kommer i beste fall mellom 10-15 plass i Esc med denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, uff og uff. Dette var flaut! Stakkars "ekspertene" som må stå der på direkten og finne noe positivt å si,  siden avstemmingen ikke er over. De kan jo ikke sette noen i dårlig lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...